Gezocht; Prophet 600 en VS

Status
Please reply by conversation.
Ik heb een p600 gehad, ik verwachtte er veel van, maar 't viel enorm tegen. Uiteindelijk 2 mnd later met 100 euro verlies verkocht voor 600. (met moeite)

Ik heb een p600 gehad, ik verwachtte er veel van, maar 't viel enorm tegen. Uiteindelijk 2 mnd later met 100 euro verlies verkocht voor 600. (met moeite)
ja ik had hetzelfde. Met moeite kunnen verkopen. Het is de valkuil "de mooie looks" doet het hem, ik vind het al minder dat het filter met stapjes gaat, die je ook echt hoort. Hij is niet te vergelijken met het overige Sequential arsenaal. Een prophet one is echt veel leuker en klinkt stukken beter. Dus voor 200 euro meer heb je een veel leukere synth. Wel monofoon, maar een mens kan niet alles hebben.

Daarom dat ik komend week een Pro One ga ophalen, voor het poly gebeuren moet ik nog wat verzinnen.

No overseas shipping :) dat is pas echt een worst voor de neus houden :)

Nou dat valt wel mee, heb m over 3,5 uur in the pocket. De bieder wilde na heel veel nachtelijk aandringen voor mij een uitzondering maken!
En de VS is ook binnen. Ook ebay en met heeeeel veeeel zoekwerk en zeuren, voor een prima prijs!
:maffia:

En verder voor alle discussie die er om heen is gestart (wat mij betreft overigens een smaak discussie....);

Het gaat om een VS en niet om en Prophet 5 of V.
En een VS met een Pro-one vergelijken, sorry maar daar kan ik echt niet serieus op in gaan.
Pro-one is +/- 1 stem van een P5, dus is altijd lekkerder dan een P600 (appels met peren wat mij betreft). Je kunt wat infrastructuur dan nog beter in basis de P08 met de P5 en de Pro-One vergelijken.

Overigens ben ik biedingstechnisch al ver met een P5, en de P08 heb ik al.
Dan alleen nog een pro-One en ik heb wat mij betreft dan de hele familie.
En daar was t me om te doen.

Dus synthforum wise kan m'n vraag op :slotje:

En verder voor alle discussie die er om heen is gestart (wat mij betreft overigens een smaak discussie....);
Overigens ben ik biedingstechnisch al ver met een P5, en de P08 heb ik al.
Dan alleen nog een pro-One en ik heb wat mij betreft dan de hele familie.
En daar was t me om te doen.

Dus synthforum wise kan m'n vraag op :slotje:

Dus jij denkt dat een crimeware P08 vergelijkbaar is met een echte prophet 5?

Prophet VS is 1 van de mooiste synths ooit gemaakt. Daar kun je ook prophet 5 uithalen.

een prophet 600 is de minste van de familie. Appels en peren met een verschil van 200 euro in prijs is niet veel. Voor 200 euro meer zou ik voor de pro-one gaan voor ieder die zich blind staart op een prophet 600

Maar goed ik begrijp "je wil de hele sequential line?" Leuk

hehe, plezier er mee! :okdan:

Thanks!
Je zoekt nog wat voor het polygebeuren??
Naast het getweet en gefreak met een Pro-One raad ik je een Emulator II aan.
Staat op ebay-uk te koop, in uitzonderlijke conditie. Ik wilde m ook, maar heb geen centen meer. Mooie analoge filters en verknipte geluiden op flop.
Hoera hoera hoera
Zou mij een groot goed zijn als deze (buiten mij) toch naar Nederland komt!!!

Overigens nog een tip wat teleurstellingen betreft; blijf wat poly betreft ver uit de buurt van Jupiter 6's. Laatste tijd veel in de bied, en man wat een saaie bak is dat (ohohohoh, wat zeg ik nu?!):walker:

Thanks!
Je zoekt nog wat voor het polygebeuren??
Naast het getweet en gefreak met een Pro-One raad ik je een Emulator II aan.
Staat op ebay-uk te koop, in uitzonderlijke conditie. Ik wilde m ook, maar heb geen centen meer. Mooie analoge filters en verknipte geluiden op flop.
Hoera hoera hoera
Zou mij een groot goed zijn als deze (buiten mij) toch naar Nederland komt!!!

Overigens nog een tip wat teleurstellingen betreft; blijf wat poly betreft ver uit de buurt van Jupiter 6's. Laatste tijd veel in de bied, en man wat een saaie bak is dat (ohohohoh, wat zeg ik nu?!):walker:

hehe eindelijk nog een kenner! De jupiter 6 is 1 van de saaiste bakken die ik ken. Wat een kille sound. Zie maar hoe mensen zich blind staren op het aantal knoppen. Het zijn niet alleen de parameters die het hem doen.

Dus jij denkt dat een crimeware P08 vergelijkbaar is met een echte prophet 5?

Prophet VS is 1 van de mooiste synths ooit gemaakt. Daar kun je ook prophet 5 uithalen.

een prophet 600 is de minste van de familie. Appels en peren met een verschil van 200 euro in prijs is niet veel. Voor 200 euro meer zou ik voor de pro-one gaan voor ieder die zich blind staart op een prophet 600

Maar goed ik begrijp "je wil de hele sequential line?" Leuk

Vergelijkbaar zei ik niet; heb ze allemaal onder m'n vingers gehad dus dan zou ik mezelf voorliegen. Gaat wat mij betreft om infrastructuur binnen de synth! Heb indertijd het bedienen en doorgronden van deze monsters als bijvak op Conservatorium gehad! Zodoende! Bij P08 moet ik afgaan op meningen en verhalen van kenners, heb m zelf nog nooit op schema gehad of open gehad.

En dat SCI is echt een tic; weet zelf ook niet waarom?! Ik ga waarschijnlijk ook wel een keertje langs bij Dave Smith; men, die man inspireert echt met z'n kennis en mening over hoe een en ander in elkaar moet zitten en klinken!!! :kimono:

Ben het wel eens met je opmerking over de daadwerkelijke marktwaarde van de P600. Is ook eigenlijk te zot dat ik daar voor ga betalen, maarhet is een heb!!

No overseas shipping :) dat is pas echt een worst voor de neus houden :)

aan dat soort dingen is altijd een mouw te passen; ik kan me niet voorstellen dat jij je door zoiets zou laten afschrikken ;)

de p600 is een leuke synth voor relatief weinig, je moet wel een beetje kunnen programmeren om voorbij de standaard dikke bass of smerige unison leads te komen. hij is erg veelzijdig, zeer mooie strings en pads, maar ook brachiale leads en bass sounds/ industrial.
nadeel is het hoorbare gestap als je het filter opendraait, maar filtersweeps met de cutoff knop is voor weenies.

trouwens, ik heb nog een drumtraks dubbel, staat er mooi bij en kan met zijn stevige vette samples wel tegen de p600 op. ;)

aan dat soort dingen is altijd een mouw te passen; ik kan me niet voorstellen dat jij je door zoiets zou laten afschrikken ;)

de p600 is een leuke synth voor relatief weinig, je moet wel een beetje kunnen programmeren om voorbij de standaard dikke bass of smerige unison leads te komen. hij is erg veelzijdig, zeer mooie strings en pads, maar ook brachiale leads en bass sounds/ industrial.
nadeel is het hoorbare gestap als je het filter opendraait, maar filtersweeps met de cutoff knop is voor weenies.

trouwens, ik heb nog een drumtraks dubbel, staat er mooi bij en kan met zijn stevige vette samples wel tegen de p600 op. ;)

Hulde hulde hulde; de P600 is ook een leuke synth, en filtersweeps met cutoff-freq voor weenies....... tja weet je, ik ben nog maar kort lid van dit forum dus soms denk ik zonder zeggen.... maar dank voor het waarnemen van de honneurs!

En pffffffffffffffffffffffffffffffff Drumtraks????? Vind een eerlijk antwoord lastig, want mijn vriendin staat met een remake van 'n Kalashnikov doorgeladen op mn slaap gericht maar heu..... wellicht voor over 2 weken als het stof weer wat gedaald is...... voor hoeveul die Drumtraks??? :duivels:

Gefelicteerd! mooi setje dus nu.

Thanks!
Yep, zeker te weten; de P600 heeft nog wel even wat meer voeten in den aarde, maar komt spoedig! Prophet 5 wordt nog wat, maar ook daar heb ik goede hoop op.
De prophet 08, Pro-one en VS zullen weldra verenigd zijn.

:mega:

heb je die p600 nu gewonnen? aan de prijs te zien (ongeveer 615 euro) zou het wel moeten hè?!

drumtraks moet nog door douane maar ik hoop en reken op ongeveer 325.
kalashnikovs weigeren nogal eens, geen zorgen.

heb je die p600 nu gewonnen? aan de prijs te zien (ongeveer 615 euro) zou het wel moeten hè?!

drumtraks moet nog door douane maar ik hoop en reken op ongeveer 325.
kalashnikovs weigeren nogal eens, geen zorgen.

Uhhhh, 'ns even kijken, de VS is onderweg en de P600 is gekregen via een duits contact. Allerlei omweg maar het resultaat telt. De engelse P600 glipte door mn vingers op een vreselijke wijze, laatste seconden werk!!! Wat de Drumtraks betreft; wel ontzettend leuk, maar ik doe toch even een pas op de plaats. Misschien dat ik wel over een paar weekjes toch bij je terugkeer. Prijs is geen probleem!

Thanks for the tip anyway! :doei:

Status
Please reply by conversation.
Back