[Akai] S1000 keyboard

bambamstudio

Certified MoogPro
Ik dacht dat ik veel wist over jaren 80 gear, totdat ik deze tegen kwam:

de Akai S1000 keyboard!
Nu moet ik deze hebben, dus wie heeft er eentje, weet er eentje en hoe duur zijn die dingen?

Klik hier voor een GROOT plaatje

Attachments

• akais1000kb.jpg
    akais1000kb.jpg
    33,7 KB · Bekeken: 133
verbaast me een beetje dat je die nog niet kende bambam.... ziet er wel heftig uit he?8~

staan

staan

Ik heb er bij Reijnen hier in Roermond wel eens een zien staan.. die dingen zijn absurd groot :)

Stond trouwens ook een S1000-PB te koop (is al lang geleden).. die bakken kende ik dan weer niet.. hehe

Het enige wat mij is bijgebleven is dat het een bakbeest is!
Je moet m s'avonds niet alleen in een donkere steeg
tegenkomen.....:D

Ach mocht het niks zijn kan je m nog altijd als trouwauto gebruiken.....

Mijn oud-leraar uit Roosendaal heeft er thuis nog eentje staan. Bambam, zal ik hem voor jou even vragen of ie 'm misschien wegdoet?

Het klavier van de S1000KB is wel echt afschuwelijk slecht :r
En nu de S1000tjes stilaan een dagje ouder worden, krijgen ze hoe langer hoe meer last van steeds donker wordende displays. 8D

Origineel geplaatst door David
En nu de S1000tjes stilaan een dagje ouder worden, krijgen ze hoe langer hoe meer last van steeds donker wordende displays. 8D

Wat op zich vrij gemakkelijk weer op te lossen is overigens ;)

Als je een s900 hebt, kun je met een bijbehorende xlr-25? kabel de synth en sampler aan elkaar hangen. Zo kun je de filters uit de synthesizer over je samples gebruiken. Aardig gek toch?

Origineel geplaatst door spdk
Als je een s900 hebt, kun je met een bijbehorende xlr-25? kabel de synth en sampler aan elkaar hangen. Zo kun je de filters uit de synthesizer over je samples gebruiken. Aardig gek toch?

nu haal je even twee dingen door elkaar. de S1000 is geen synth ;) Er zijn wel akai synths die je inderdaad aan een sampler kunt hangen zodat je de analoge filters van de synth kunt gebruiken, weet alleen even zo snel niet meer welke dat zijn...

big momma!

big momma!

Wat is dat ding absurd groot joh.. wat zit er allemaal daarbinnen joh? Extra opbergvakken mischien? Mischien wel een uittreklade voor je diskettes? :-)

Origineel geplaatst door Hazes
nu haal je even twee dingen door elkaar. de S1000 is geen synth ;) Er zijn wel akai synths die je inderdaad aan een sampler kunt hangen zodat je de analoge filters van de synth kunt gebruiken, weet alleen even zo snel niet meer welke dat zijn...

oh ja dat was het:

A really cool feature of the VX-90 is that you can plug the Akai S-612, S-900 and S-950 samplers in to it and run their samples through the VX-90's analog filter and envelope sections.

VX-90 dus:biertje:

Origineel geplaatst door David
Mijn oud-leraar uit Roosendaal heeft er thuis nog eentje staan. Bambam, zal ik hem voor jou even vragen of ie 'm misschien wegdoet?

Het klavier van de S1000KB is wel echt afschuwelijk slecht :r

Roosendaal :confused: Daar woon ik zelf. Maar goed... Ik had ooit overwogen om te zoeken naar zo'n ding omdat je dan sampler en keyboard in 1 hebt maar achteraf toch maar niet verder gezocht. Ik heb toch liever de rack versie. Ding lijkt me idd enorme bak. Heb ik denk ik niet eens de ruimte voor vrees ik.

Origineel geplaatst door bambamstudio
het gaat me ook niet om de sampler maar gewoon om het hebben :)

euh... dacht dat jij iets tegen "vintage" spullen had? :D

Back