Asio4all vraagje + geluidskaart info

djbutters

Nieuwkomer
Hallo ik ben Glenn en zou graag een paar dingen te weten komen :)

Paar puntjes die ik eerst even wil meedelen :
Ik gebruik een laptop
roland xp-10
Midi interface kabel 1 in 1 out
Fruity Loops
Realtek high definition gedoe kaart ^^

Wel mijn eerste vraagje, om mijn geluid te verbeteren omdat ik niet zo'n goede geluidskaart heb, ( kraken kan wel eens voorkomen :p ) heb ik Asio4all geïnstaleerd. Wel als ik deze in fruity loops laat werken daar die in de audio settings aan te klikken, kan ik nergens anders meer geluid uitkrijgen.

Uit Fruity Loops zelf komt geluid maar uit windows media player enzo niet meer ( youtube op firefox ook niet meer ) Natuurlijk als ik Fruity Loops sluit en effe wacht enzo dan sluit die asio4all zich terug af en heb ik terug geluid bij mijn wmp en firefox. Maar is er geen manier om ervoor te zorgen dat ik altijd geluid heb ?

2de vraag, wat zijn de goede instellingen voor asio4all in fruityloops8xxl ?

3de vraagje :
Wanneer ik een nieuwe laptop koop, wat raadt je me dan aan om met de geluidskaart te doen ?
Ingebouwde, externe, weer die asio4all ofzo ? ken er niet zoveel van.
had ik beter een audio midi interface gekocht ipv alleen zo'n kabel?

Njah zeg het maar :p ( het liefst van al zou ik een ingebouwde geluidskaart hebben in mijn laptop )

Alvast bedankt :)

1, In asio 4 all setup kan je je instellingen veranderen voor geluid uit bijvoorbeeld Media player.
2. Als het goed is je latency 0 in asio4all, dus niks aan doen.
3. Een externe DA converter kopen, voor de vraag welke de vraag wat wil je uitgeven. Waar voor heb je het nodig wat wil je er mee doen. Ik schat zo in niet teveel geld en niet te veel poespas, dan zou ik je een Konnekt van tc electronics adviseren maar dit is een persoonlijke keus.

1. Als ik me niet vergis kunje maar 1 applicatie tegelijk gebruik laten maken van de ASIO4all driver.
2. Kwestie van proberen hoe laag je de latency kunt zetten zonder dat het gaat kraken stotteren en tikken. Een latency van 0 (Zoals hierboven vermeld) is onmogelijk, maar afhankelijk van je computer zou je toch onder de 10ms moeten kunnen komen.
3. Koop een externe geluidskaart op USB of Firewire. Deze zijn vaak stabieler, klinken beter en hebben betere drivers. Er is ongelooflijk veel info hierover te vinden op het forum.

Was ik al een beetje bang voor dat ie extern moest zijn, wat dus een beetje wil zeggen dat ik die midi interface kabel voor nix heb gekocht want op die audio interface zit ook midi :D

En dus als ik goed van die asio4all gebruik wil maken moet ik het gwn zo houden en telkens men fruity loops afsluiten als ik ergens anders geluid wil horen ?

Niet iedere audio interface heeft per definitie midi hoor. En het HOEFT niet extern. Er zijn ook interne express interfaces voor je laptop.

Het is ook niet absoluut noodzakelijk om een nieuwe interface te kopen als je een laptop aanschaft. Ik heb zelf onlangs een mooie HP laptop gekocht. Wanneer ik daar ASIO4all op draai dan heb ik een latency van 4ms en een prima geluid via de koptelefoon uitgang. Werkt hartstikke strak. Alleen wanneer je audio wilt opnemen dan is meestal de (mic) input van zo'n laptop niet van bijzondere kwaliteit dus kun je dat beter via een kaart doen.

Probeer gewoon eerst of je met een nieuwe laptop goed kunt werken met ASIO4all en de interne geluidskaart. Als dat goed voor jou werkt, waarom zou je dan nog een extra kaart kopen?

Njah maar als ik em zelf samenstel moet ik toch zelf de interne geluidskaart kiezen :D
en ik heb daar geen verstand van :p
en de verkoper stopt er meestal in wat hem het beste uitkomt als ik nix zeg

Hey meesha jij bent ook niks verantderd door de jaren? haha maar de latency is echt 0 in asio4all (bij de set up beneden) hoe dat kan weet ik ook niet maar het is wel zo.
En voor punt 2 je kan wel meedere dingen draaien op asio4all.

Ik heb een aantal maanden gelden bij mijn neefje asio4all geinstaleer die had het zelfde probleem dat alleen c5 werkte maar hij heeft met wat instellingen veranderingen in asio4all de rest ook aan praat gekregen zoals windows media player. Vandaar dat ik ook weet dat de latency 0 (in zijn set up)is hoe raar dat ook klinkt.

Niet iedere audio interface heeft per definitie midi hoor. En het HOEFT niet extern. Er zijn ook interne express interfaces voor je laptop.

Het is ook niet absoluut noodzakelijk om een nieuwe interface te kopen als je een laptop aanschaft. Ik heb zelf onlangs een mooie HP laptop gekocht. Wanneer ik daar ASIO4all op draai dan heb ik een latency van 4ms en een prima geluid via de koptelefoon uitgang. Werkt hartstikke strak. Alleen wanneer je audio wilt opnemen dan is meestal de (mic) input van zo'n laptop niet van bijzondere kwaliteit dus kun je dat beter via een kaart doen.

Probeer gewoon eerst of je met een nieuwe laptop goed kunt werken met ASIO4all en de interne geluidskaart. Als dat goed voor jou werkt, waarom zou je dan nog een extra kaart kopen?

Omdat het geluid kwaliteit sucks en niet geschikt is voor professionele doeleinden.

Laatst gewijzigd:
hoe verander je die instellingen in asio ?

want ik zie nergens een paneel ( buiten in fruity loops ) om die aan te passen

hoe verander je die instellingen in asio ?

want ik zie nergens een paneel ( buiten in fruity loops ) om die aan te passen

Als je geen installer op je scherm heb staan zou ik bij start program files asio4all kijken. Daar zal ie wel staan.

Nahet GOED lezen van je post krijg ik de indruk dat M gelijk heeft.
2 app. draaien tegelijk op asio4all is volgens mij teveel van het goede.

@ MastTering: Uiteraard zal de kwaliteit van een aparte geluidskaart beter zijn dan die van de interne, maar het gaat erom dat de GEBRUIKER (in dit geval Topicstarter) tevreden is met die kwaliteit. En als hij blij is met het geluid van de interne geluidskaart, waarom zou hij dan extra geld moeten uitgeven voor een externe kaart. Wie zegt dat hij er professioneel me wil werken?

Ik moet zeggen dat (in mijn geval) de kwaliteit van de interne kaart van mijn HP laptop behoorljik goed is (en ik ben zeker erg kritisch wat betreft geluidskwaliteit). Neemt niet weg dat ik er een externe kaart bij heb gekocht, juist omdat ik prof. kwaliteit wil!

Het lijkt mij dat een Latency van 0ms niet eens mogelijk is! De computer heeft altijd een bepaalde buffertijd nodig om het geluid te "berekenen". Die kan nog zo kort zijn maar hij heeft altijd tijd nodig. (al is het maar een paar samples) Wat dat latency 0 bij ASIO4all dan wil zeggen weet ik ook niet...

http://rapidshare.com/files/254954575/asio4all.jpg.html

Ik heb asio4all geinstalleerd dit kwam er uit.
Ik zie dat bij de nieuwe installer geen set up word aangemaakt in windows zelf heb ik uit C5 wel de control pannel kunnen openen.
Zie foto rapidshare

Hey M, ik weet erg raar op mijn computer is het ook niet 0 maar bij mijn neefje was dit wel zo.
En kan jij dan meer dan 5 vsti draaien zonder exterene kaart. In ben op mijn laptop nooit verder gekomen dan 4 vsti en 5 vst.
Dan ging ie stoteren.

Back