midi usb probleem

pol2711

Nieuwkomer
Dag allemaal,

Wil een dump van mijn midi-apparaat via sysex op mijn PC maken via een midi USB kabeltje

Dat gaat een eerste x goed. Geen foutmelding en ik kan het als bestand opslaan op mijn PC als veilige backup. Maar wil ik het een 2e keer doen dan krijg ik geen enkele midi meer naar de PC verzonden. Ik moet dan alles uitzetten (midi-apparaat en PC) om het vervolgens weer 1x te mogen doen. Heb een ander midi-apparaat geprobeerd en daar gebeurt hetzelfde.

Ik gebruik midi-ox en een simpel USB to midi kabeltje

Heb de FAQ's doorgelezen en dit forum maar kom nergens wat tegen.

Dank alvast voor een eventueel antwoord

Het verzenden van SysEx data, met name wat grotere hoeveelheden, is nou net iets waarbij (te) goedkope interfaces het vaak af laten weten. Je zou kunnen kijken of de fabrikant inmiddels een driver update heeft gepubliceerd. Zo niet dan wil het ook nog wel eens helpen om de bestaande driver te herinstalleren.

Het verzenden van SysEx data, met name wat grotere hoeveelheden, is nou net iets waarbij (te) goedkope interfaces het vaak af laten weten.
Mk II heeft gelijk, dit kan heel goed de boosdoener zijn. Ik had namelijk ook zoiets steeds met m'n DX200 en een goedkope MIDI-USB interface (eentje voor 10 euro uit Hong Kong of zo (ebay ;))) als ik patches wilde versturen - de DX200 gaf steeds een foutmelding. Toen ik een EMU 1x1 USB-MIDI interface had aangeschaft was het probleem meteen over.

Back