Jonge SF leden / Leerzaam studiobezoek

Zou 'dag meisje, wil je mijn studio zien?' een goede openingszin zijn? :eureka:

ow hier mag men ook best ff komen kijken
daar kleeft weleen groot gevaar aan
straks wil je een voyager en een a6 :D

Allemaal heel leuk om te zien dat mensen graag hun deur openen voor newbies :okdan:

Soms heb ik ook wel eens nood aan het tegenovergestelde. Dat iemand met verstand van zaken eens mijn setup onder handen wil nemen. Dingen fine-tunen waar ik geen besef van heb als newbie. Dat het anders of beter moet opgesteld worden. Ik zeg zo maar wat.

Want het is best een fijne ervaring om te zien hoe alles loopt als een trein bij iemand anders maar meer dan dat is het dan ook niet.

Ik spreek uit ervaring want een paar jaar terug heb ik zo via dit forum veel hulp gehad van iemand die is langs gekomen want alleen kwam ik er niet uit.

Allemaal bedankt voor jullie uitnodigingen maar jullie wonen allemaal zo ver ... (fjoesz, waar woon jij?)

Soms heb ik ook wel eens nood aan het tegenovergestelde. Dat iemand met verstand van zaken eens mijn setup onder handen wil nemen. Dingen fine-tunen waar ik geen besef van heb als newbie. Dat het anders of beter moet opgesteld worden. Ik zeg zo maar wat.

Want het is best een fijne ervaring om te zien hoe alles loopt als een trein bij iemand anders maar meer dan dat is het dan ook niet.

Ik spreek uit ervaring want een paar jaar terug heb ik zo via dit forum veel hulp gehad van iemand die is langs gekomen want alleen kwam ik er niet uit.

Daar heb je wel een punt en ik ga ermee akkoord dat het nuttiger is om zelf een goed werkende setup te hebben dan eens op bezoek geweest te zijn bij iemand die er één heeft (wat niet uitsluit dat dat ook eens leuk/leerzaam is) maar ik denk dat je sneller mensen in je studio ontvangt dan zelf naar iemand anders studio te gaan (zeker als het niet dichtbij is).

Allemaal heel leuk om te zien dat mensen graag hun deur openen voor newbies :okdan:

Het zou natuurlijk hardstikke gaaf zijn om reportages te maken in Sound on Sound stijl waarbij bevlogen hobbyprutsers bezoek krijgen van een stel soldeer-, studio- en softwarewizards en daar dan een fotoreportage van te maken :eureka:

tja ,je wilt eens bij iemand komen kijken , krijgt aanbiedingen van mensen die tijd ervoor vrij willen maken , en wimpelt ze allemaal af omdat het wat lang in de trein is.
dat schiet niet op he.
en dan wel aangeven dat iemand bij jou eens moet komen kijken. nou dat kan , tegen uurtarief en reiskosten.

tja ,je wilt eens bij iemand komen kijken , krijgt aanbiedingen van mensen die tijd ervoor vrij willen maken , en wimpelt ze allemaal af omdat het wat lang in de trein is.
dat schiet niet op he.
en dan wel aangeven dat iemand bij jou eens moet komen kijken. nou dat kan , tegen uurtarief en reiskosten.

Misschien heb je me verkeerd begrepen, ik wou zeggen dat het inderdaad vreemd is om (als beginner die wat wil bijleren) te verwachten dat er iemand tijd vrijmaakt en naar je huis wil komen.

En in verband met het afwimpelen van uitnodigingen: het was niet de bedoeling om over te komen als een ondankbaar/lui iemand. Het gaat om in het totaal minstens 6 uur reizen (wat voor mij geen probleem zou zijn) en ik zou daarom liever wat afwachten of er iemand is die wat dichterbij woont.

tegen uurtarief en reiskosten.

hollander :duivels:

ik ga er van uit dat je steeds wel iets opsteekt van een bezoekje dus ik ga dit zeker wel organiseren af en toe.

afstand is voor mij een relatief begrip dat me nooit gestoord heeft. maar als je 33 bent ligt dat makkelijker dan als je 17 bent om even naar nederland te gaan. daar moet je gewoon rekening mee houden. dat heeft niet alleen te maken met gemakzucht

jawel dat begrijp ik , time is money natuurlijk ook.
anderszijds is een dagje maastricht inclusief bomen over synth's met live demo+handson natuurlijk ook iets wat niet dagelijks gewoon is. blijft over welke afweging maak je.
los daarvan , natuurlijk is het ook leuk om iemand iets te laten zien/uitproberen, dus het snijdt aan twee kanten

ben 20 en heb geen analoge dingen, maar wel een aardige bedroom studio inmiddels; zie mijn signature.

het lijkt me opzich wel grappig om eens wat écht analoogs in actie te zien. ik heb zelf een auto, dus mochten er jongere SF-leden in de buurt zijn die een ritje naar een studio nodig hebben moeten ze me even pm'en.

Even een overzichtje:

Mensen die bereid zijn anderen te ontvangen in hun studio:
Sunny Pedaal (Maastricht)
Gemmetje (Eindhoven)
Fjoesz (Waar?)
MatthewLeBlom (Tillburg)

Mensen die zouden kunnen vervoer verzorgen
Divinio (Brussel)
Rauzi (Papendrecht)

Geïnteresseerden
Lie3vie3 (Knesselare)
Orson.wouters (Herentals) ?

Mij lijkt het handig om bv. af te spreken dat de geïnteresseerden naar Brussel gaan en dan samen met Divinio naar ... rijden. (als dit zou lukken)

Back