E-mu ROM probleem

Jeroen

Music!
Ik heb een zojuist aangeschafte X-Lead rom in mijn Mo'Phatt gezet, en ofschoon ik de samples gewoon kan benaderen geeft het ding nu een foutmelding bij het opstarten: "Not enough DRAM". Weet iemand wat dit betekend?

Daarnaast zou ik wel de bijbehorende patches willen hebben. Hoe werkt dat met die E-Mu uitbreidingen?

Ik geloof dat ik de patches gevonden heb. Iemand nog suggesties mbt die foutmelding?

Misschien eenzelfde soort fout als de XL-1 heeft?

O/S 1.0 has a minor bug where at power-up you'll get a false "Not Enough DRAM" message if you have an expansion ROM installed. No big deal though- just an annoyance - because you can disregard the message and still access the expansion ROM.

even de os van je module opdaten

Inderdaad een OS probleem. Wanneer je gewoon de module update is het verholpen. Let wel even op dat je de juiste OS download. Er is een verschil tussen 64 en 128 polyfonie modules. Succes!

Ik kan maar een OS file vinden en die is van de Proteus. Waar vind ik die OS file? (ik de 64 voice versie)

emu.com

Je gaat naar de support site van emu: http://www.emu.com/support/

Selecteer 'Legacy Hardware' - 'Sound Modules' - MoPhatt

Klik op 'Software & Manuals' - Kies PC of MAC
Onderaan staat het OS bestand - downloaden

Je hebt ook de E-Loader nodig die bovenaan staat. Het werkt onder Win2000/XP.

Er zijn wat mensen op het internet die spreken over dat het niet goed werkt met een te snelle pc. Heb het zelf met een oude Pentium III gedaan en heb er geen last van gehad. Heb er 3 modules mee gedaan en dat ging prima.

Voor meer vragen even mailen of posten :doei:!

Die site had ik al gevonden, maar daar staat slechts 1 OS bestand gelabelled 'Proteus'. Kan ik hier mijn Mo'Phatt me updaten?

Ja, hij geeft vanzelf aan welke module hij gaat updaten. Dat moet je dan bevestigen en dan gaat hij aan de slag.

Hij zegt bij mij dat ie een EMU XL-1 gaat updaten, terwijl een een Mo'Phatt is...

De update zelf ging vlekeloos, hij zegt bij het opstarten nog steeds dat ie een Mo'Phatt is, dus allemaal prima gelukt. Ook geen foutmelding meer. Bedankt allemaal!

Back