Mam MB33 Mods

Eraser127

Ouwe rot
Heb net 2 mods gedaan (Resonance Boost en VCF In mix/solo) op m'n MB33. Ik ga nog de Filter Trigger mod doen. Nu zijn en meer mods, maar die staan zover ik heb gezocht niet vrij op het net.

Mijn mods zijn van de website: http://www.supersetsounds.com/tag/mam/

Op http://www.circuitbenders.co.uk/synthmod2.html staan er ook een aantal, maar daar moet je voor betalen.

Heeft er iemand anders nog mods voor dit bakkie?

Oh nice, ik heb destijds ook de FILTER ON/OFF

Ik wil cv gate inputs erop maar is nog niet zo simpel dacht ik.

Nee, die staat dus wel op die circuitbenders site, maar daar hebben we dus niks aan. Had wel een foutje gemaakt, bij het uitmeten van de onderste schakelaar had ik geen rekening gehouden met de print :stupid. Toen heb ik maar de print op die locatie ingezaagd en een IC'tje dat daar zat en 2 elco's verlegd :P Hier ff 2 foto'tjes:

SSL11879.JPG SSL11881.JPG

Tja die gast van CB.com wou toen kennis ruilen met me....mijn Dr55 mods tegen de MB33 mods....:stupid zou het alsnog kunnen doen en dan de mods van de MB33 gewoon vrij geven......

Maar check anders even de mods van Acidlab....de meeste daarvan kunnen ook oop mijn Will Systems dus ik denk dat ze ook wel op de MB33 kunnen......ik zoek trouwens nog een MB33...ik wil er een desktop van gaan maken...:halleluja

die van mij eens posten, sorry voor de slechte pic, ingebouwde netbook camera

Attachments

• mam.jpg
    mam.jpg
    82,9 KB · Bekeken: 100
nee hoor, al mijn gear is custom mirror

heeft me veel geld gekost bij customsynth destijds

Meest vanal amuseer ik me met mijn Enil Sabb uiteraard :halleluja

:engel:

Wauw vet.....:D zal wel een aardige duit hebben gekost? :doei:

Kan van die Acidlab mods alleen vinden dat je ze kan kopen?:confused:

ps ik heb net ook een MB33 aangekocht...ga m volgende week ergens ophalen.....enne die gaat dan lekker in een desktopje.....

Wat is het formaat van de prints eigenlijk? Is het 1 grote print of meerdere kleintjes? Ik ga die gast van circuitbenders even benaderen voor de mods...

Kan van die Acidlab mods alleen vinden dat je ze kan kopen?:confused:

Hmmm wacht ff......ik heb een pakketje voor je......pb me even je emeeladres dan meel ik het naar je....:mega:

ps ik heb net ook een MB33 aangekocht...ga m volgende week ergens ophalen.....enne die gaat dan lekker in een desktopje.....

ah jij hebt die van voor mn neus weggekaapt ;)

tis je gegund uiteraard, ik heb geen plaats en geen center meer anyway :biertje:
Mijn midi interface mod vind je vast ook wel leuk: "8-rotinU"

nuja, mocht je die mods in handen krijgen hoop ik dat ze hier verschijnen (of tenminste in mn mailbox ;) ) :halleluja

Ik heb de Mark 2, maar de enige mods die ik zou willen, is zaagtand en puls tegelijk en een groter midi-nootbereik. Zijn die goed te doen?

Wat is het formaat van de prints eigenlijk? Is het 1 grote print of meerdere kleintjes? Ik ga die gast van circuitbenders even benaderen voor de mods...
lachen man, die print is gewoon 1 lange print van +- 6 bij 40cm.

PB gestuurd btw.

lachen man, die print is gewoon 1 lange print van +- 6 bij 40cm.

PB gestuurd btw.

Check je meel.....:)

Okee maar 1 lange print dus....oei dat wordt dan hakken en zagen......voor een desktoppie is 40 cm wel een beetje te lang........dat wordt dan waarschijnlijk de print in 3en delen en door verbinden middels allerlei draadjes....poehpoeh kan nog een heel werkje worden zo......

Ik heb de Mark 2, maar de enige mods die ik zou willen, is zaagtand en puls tegelijk en een groter midi-nootbereik. Zijn die goed te doen?

Volgens mij moet dat wel mogelijk zijn.....een van de signalen aftappen en weer toevoegen.......zo'n soort mod heb ik ook op de MAB303 al gevonden.....

Alleen het midi noot bereik zou ik niet weten of dat mogelijk is......ik zou ook niet weten hoe dat voor elkaar te boksen...iemand?

maybe als je er een MIDI303 interface oid instopt
of via cv gate mod dan..

maar verder zie ik je toch ook niet dat bereik verhogen

idd, in die MB33 zit een eprom, dus volgens mij is een hoger bereik gewoon niet in de "software" ingebakken.

Die Acidlab mods zijn trouwens niet echt duidelijk over te zetten naar m'n MB33 vindt ik.

Maar ik ga eerst nog de filter trigger doen, zodat ik zonder midi aansturing het filter open kan zetten voor processing :)

Laatst gewijzigd:
Wil nu die filter trigger doen, maar daar hebben ze het over een potmeter om het voltage naar een transistor te regelen. Alleen staat er nergens een waarde van de potmeter bij, iemand een ide of kan ik gewoon een 10K pot nemen ofzo.

filter kan je toch ook triggeren via midi? (gewoon noot aanslaan? )

gewoon uitproberen met een pot (100k ofzo) en als het nodig blijkt andere waarde nemen?

Back