Mam MB33 Mods

filter kan je toch ook triggeren via midi? (gewoon noot aanslaan? )

gewoon uitproberen met een pot (100k ofzo) en als het nodig blijkt andere waarde nemen?
Dat kan ook idd, maar ik wil ook "standalone" kunnen filteren, ik ga het gewoon testen.

als je het goed wil doen moet je het circuit beveiligen met dioden.

Dat je MB33 niet in de fik vliegt als je er bvb een 808 op aansluit (is 15V trig zeker?)

staat ergens een schema voor op het forum, dus als ik nu chinees praat moet je het maar zeggen, zoek ik het even op.

als je het goed wil doen moet je het circuit beveiligen met dioden.

Dat je MB33 niet in de fik vliegt als je er bvb een 808 op aansluit (is 15V trig zeker?)

staat ergens een schema voor op het forum, dus als ik nu chinees praat moet je het maar zeggen, zoek ik het even op.
Volgens mij is dat niet nodig, want je triggert het filter intern:
Instead of applying a direct voltage I opted to use a pot to drop the voltage at the base of a transistor controlling flow to the bias input… drop the voltage and current flows to the bias input.
Dus als ik het goed heb wordt door de spanning te verlagen de stroom hoger en wordt het filter getriggert.

Schijnt trouwens iets moeilijker te zijn om die trigger mod op een werkende MB33 te doen, heb het gevraagd aan die gast van de website (http://www.supersetsounds.com/tag/mam/) en dit was zijn commentaar:
Hi, I’m pretty sure it was just a 100k pot. One thing you should know is that this mod works on my freebass because the eprom and midi part of the device is completely broken. If your freebass is fully functional then you’ll also have to stop amp midi on/off messages. I found this out through correspondence with another owner of a freebass who was doing mods. I however do not know how he accomplished this. his note is below.

…”your section about filter trigger (zero ohm resistor) was right, but not quite. As in fully working unit i need to open not only filter (zero ohm resistor mod which stops envelope to fade out) but also need to overcome amp on/off midi messages, so i combined those to point to one switch. Now i have legato notes when the inner osc is on :)”.
Als hij het mail-adres van die correspondent kan vinden mail hij dat naar me door, zodat ik hem kan vragen hoe hij dat met die amp heeft gedaan.

Iemand anders een idee over die amp on/off midi messages?

Back