Italo Disco en Electro in Utrecht

Skipsel

Evil Rabbit
15.03.2003 zal de eerste editie zijn van ons nieuwe electro/italo-disco concept, LEVEL #1
Theater Kikker, gelegen naast winkel van sinkel en de Arena, is perfect voor dit soort feesten.
Geweldig geluid, 1 grote zaal, 1 chill-out en midden in het centrum!

Level #1
Lives: 15.03.03

Player #1: Alden Tyrell Live (Clone/Viewlexx)
Player #2: CENIK Live (isophlux records)
Player #3: Messer Chups Live (Rus)
Player #4: Onanon (Prospect Recordings)
Player #5: Hans Wolters (Dancefloor Classics)
Player #6: Repsaj & Plusminus (Chill)

Insert coins: 11 Euro
Game Over: 04.00
Style: Electro/Italo-disco
Platform: Theater Kikker, Utrecht

Visuals by:
PJ Elout

Expositie:
Milan Tilder - Digital Platforms
Een serie industriële landschappen die de wijze waarop de mensheid met zijn omgeving omgaat weergeeft, gefabriceerd uit elektronica-afval en modelbouw.

Decor:
Je maakt een grote kans om op Level #1, levensgrote game-figures uit oude 8bits games tegen te komen.
Teknation

www.teknation.nl

Laatst gewijzigd:
Wow! Klinkt goed. Ik weet dat ze in de Kikker een MEGA geluidssysteem hebben. Tijdens een NEO avond dreunde de bass door tot diep in mijn onderlijf!

Alleennnn......05-03 is een woensdag als ik het goed heb. Das niet echt handig...ik ben bang dat maar weinig mensen tot 04:00 uit hun plaat gaan. Het is dan wel een werkdag zeg maar.

Origineel geplaatst door Nolet
Wow! Klinkt goed. Ik weet dat ze in de Kikker een MEGA geluidssysteem hebben. Tijdens een NEO avond dreunde de bass door tot diep in mijn onderlijf!

Alleennnn......05-03 is een woensdag als ik het goed heb. Das niet echt handig...ik ben bang dat maar weinig mensen tot 04:00 uit hun plaat gaan. Het is dan wel een werkdag zeg maar.

het is toch de 15e niet de 5e toch?

eeeniweee geld gebrek :( moet eigenlijk ook al naar de tivoli.. :)

sjit... waarom nou weer niet op donderdag =(

[leest nog 1 keer]

erm... is 't nou Zaterdag de 15e of woensdag de 5e?
:confused:

Het is de 15'e en dat is op een zaterdag!
Theater Kikker heeft een geweldig soundsystem en ligt lekker in het centrum...
Alden Tyrell live en Cenik Live (Funckarma boys!!) en dan ook nog eens onanon...
Iamand naar de bunker avond geweest in kikker met legowelt?

tof man! hoe kom je daar zo terecht in de kikker? ik dacht dat het meer voor theater dingen etc. was?

Door een concept te bedenken van kunst, muziek en visuals zodat deze toch in een theater in gebruik genomen kan worden.

Op Level #1 hebben wij een iemand die van oude computeronderdelen boortorens en landschappen maakt...deze worden in de voyeur tentoongesteld...heel erg cool...daarnaast hebben wij ook nog decoratie en een vj die het thema uitwerken...
En natuurlijk goeie muziek en geluidssystem...dus wij doen ons best om utrecht weer op te fleuren.

Origineel geplaatst door Teknation
Het is de 15'e en dat is op een zaterdag!
Iamand naar de bunker avond geweest in kikker met legowelt?

yep! ik was daar samen met funxiun en sander (ook op dit forum te vinden).
heel erg dik in orde!

Toch vreemd. Ik hoorde hier ook ooit al iemand die de bovenzaal van Paradiso zo'n geweldig geluid vond hebben.
Kikker heeft een redelijk geluidsysteem (De goedkope Blackline lijn van Martin Audio). Dit systeem is echter zwaar onderbemeten voor een behoorlijke dance-avond. De akoestiek (het is uiteindelijk een theater) houd ook niet over. Op de een of andere manier levert dat bij jullie de sensatie van geweldig geluid op.
De bovenzaal van paradiso heeft al een beter systeem, maar ook onderbemeten en de zaal is volledig onhandig kwa akoestiek (een zachte wand met gordijnen en een stenen wand aan de andere kant).
Waar zit dit toch in ? Ik wil hier niet zeggen dat het systeem van Kikker slecht is, ik heb er een paar maal met plezier op gewerkt, maar ik kan me niet voorstellen dat het echt genoeg is voor een danspartijtje. Wat ik ook gemerkt heb op de danceavonden die ik daar meegemaakt heb. Of word er tegenwoordig op dance feestjes daar een ander systeem neergezet ? Kan ik me moeilijk voorstellen, want Kikker zit nou niet echt goed in de slappe was...

Groet,
Allert

Origineel geplaatst door bounce
yep! ik was daar samen met funxiun en sander (ook op dit forum te vinden).
heel erg dik in orde!

Inderdaad. Een leuk feest was dat!

Ik had daar volgens mij ook nog mijn telefoonnummer gegeven aan iemand van Teknation ivm een eventueel optreden op een electroavond in de Kikker 8~

R.

Origineel geplaatst door Allert
Waar zit dit toch in ?

akoustiek is een vreemd iets. bij muziekcentrum vredenburg hebben ze er tonnen aan besteed maar daar vind ik het geluid helemaal niet lekker klinken. Misschien bij een klassiek concert wel maar als er wat meer power bij komt kijken wordt het geluid te veel verzadigd en gegalmt. Volgens mij komt het doordat ze teveel kaal beton hebben daar.
Ik heb ook wel eens in die bovenzaal van Paradiso gedraaid en het klonk wel ok daar maar echt bijzonder vond ik het geluid niet evenals bij de Kikker. In beide gevallen was de zaal goed gevuld met mensen en dat be•nvloed de akoustiek ook.
Het beste geluid wat ik in Utrecht gehoord heb was voorheen in cartouch 8~

dat van die paradiso bovenzaal was ik ;)
kweetnie......het valt me wel op als het idd wat voller is op de dansvloer daar, en idd lang niet alle spots, maar als je een beetje op de dansvloer zelf staat voel je echt die bassen lekker kicken en het midden en hoog doet geen pijn aan je oren...da's al heel wat tegenwoordig.... in tivoli vindt ik het altijd vervelend dat er alleen maar aan de podiumkant 2 stacks staan, als ik me niet vergis nergens fillers of van 4 kanten stacks....toch?

De vredenburg zaal is gebouwd voor klassieke muziek en heeft daardoor een slechte akoestiek voor versterkte muziek. De reflecties die bij klassiek zeer mooi zijn werken juist tegen bij versterkte muziek: het is minder duidelijk te bepalen waar het geluid vandaan komt. Vredenburg probeert dat (zoals het hoort) op te lossen door het versterkte geluid van veel verschillende plekken te laten komen zodat de afstand luisteraar - bron zo klein moeglijk is, zodat het signaal uit de bron in ieder geval harder is dan de reflecties. Op deze manier is het, zeker met een volle zaal, tegenwoordig prima te doen om een net geluid in Vredenburg neer te zetten. Het laag zal echter nooit de definitie krijgen die je hebt in bijvoorbeeld de Heineken Music Hall of de Vloer.
Veel volk, of zoals ik graag mag zeggen, zakken water van 37 graden helpt inderdaad ook. In een uitverkocht Tivoli is vrij prima geluid te maken. Alleen zijn die duizend zakken water van 37 graden er niet bij de soundcheck. Helaas.

Het eventueel plaatsen van infill speaker aan de achterkant van de zaal in Tivoli is recentelijk weer ter sprake gekomen. Misschien dat we er in de toekomst iets aan gaan doen, maar realiseer je wel dat dit een dure operatie is. Behalve de speakers en versterkers heb je een delay syteem nodig. We zitten ook te denken aan kleine infill speakers onder de balkon rand voor de mensen die onder het balkon staan.
Overigens moeten we ook met meer speakers nog steeds ons geluidsniveau laag genoeg houden voor de omwonenden.

Groet,
Allert

Back