[Korg ESX] Op de ene opslaan, op de andere terughalen?

AppA

Nieuwkomer
Hoi,

Stel je hebt 2 ESX'en, je maakt op de ene een pattern (met default samples), maar wil doodgraag de pattern overzetten op de andere ESX d.m.v. de SmartMedia kaart.

Wordt dan al je data, inclusief de geringste filter en effecten settings, overgezet op de andere ESX, zodat je in principe een exact-gecloonde pattern krijgt op de andere ESX?

Maar een belangrijkere vraag: is dat sowieso mogelijk? :confused:

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden :)

Hoi,

Kan allemaal via midi datadump of via smartmedia.

In global mode, druk shift+card, save dan als PSG file (patterns, songs, global data) of als ALL file, dan zitten ook alle samples erin.

Op de tweede ESX in global mode, druk shift+card, load en kies de file die je op de eerste hebt aangemaakt.
Als je ALL kiest wordt de hele inhoud van de ESX overschreven, je kan ook kiezen om 1 pattern of sample uit die ALL file te laden. Alle pattern instellingen zoals filterinstellingen en whatever worden mee ingeladen als je een pattern van de kaart laadt. Als je slechts 1 pattern inlaadt moet je dit wel nog saven dacht ik zo even. als je ALL inlaadt niet.

Maak altijd eerst een backup van de volledige geheugen inhoud alvorens je een nieuw bestand inlaadt.

Is simpel, gewoon even proberen en manual blz 85 en volgende erbij nemen.

Hoi,

Kan allemaal via midi datadump of via smartmedia.

In global mode, druk shift+card, save dan als PSG file (patterns, songs, global data) of als ALL file, dan zitten ook alle samples erin.

Op de tweede ESX in global mode, druk shift+card, load en kies de file die je op de eerste hebt aangemaakt.
Als je ALL kiest wordt de hele inhoud van de ESX overschreven, je kan ook kiezen om 1 pattern of sample uit die ALL file te laden. Alle pattern instellingen zoals filterinstellingen en whatever worden mee ingeladen als je een pattern van de kaart laadt. Als je slechts 1 pattern inlaadt moet je dit wel nog saven dacht ik zo even. als je ALL inlaadt niet.

Maak altijd eerst een backup van de volledige geheugen inhoud alvorens je een nieuw bestand inlaadt.

Is simpel, gewoon even proberen en manual blz 85 en volgende erbij nemen.
Wow bedankt, dit is eigenlijk nog krachtiger en makkelijker dan ik had voorgesteld.
Ik wou nog vragen of de samples ook gesaved zouden worden maar de broodnodige info op blz. 85 leerde me het volgende:

You will need approximately 2 megabytes of space
to save one file. You cannot save data to a SmartMedia card that has less free space than this.

Dus op computer overzetten en zo je backups maken is in dit geval ook een eitje.
cheers! :biertje:

/edit:
Het wordt waarschijnlijk tijd voor de combinatie tussen een schoonmaakdoekje en mijn bril :S

Dus als ik het goed begrijp is het verschil tussen een ALL save en een PSG save, dat de ALL save ook de samples bevat?

Laatst gewijzigd:
Zo is dat, en met de gratis editor die nog ergens hier op het forum of het internet te vinden is kan je ook in no time samples van je comp importeren, namen wijzigen, play levels wijzigen (0 of + 12 dB), dit kan je ook in de normalize functie, even datawheel draaien en play level selecteren. Als je de individual outs gebruikt kan je best opteren voor +12dB, als je alles via de main outs doet beter niet om oversturing te voorkomen.

Met het progje kan je ook een ALL file aanmaken, saven, importeren, editten en meer. Zeer handig, spaart een hoop manueel importeerwerk op de ESX.

Back