Yamaha Motif VS Eastwest collectie + M-audio Keystation Pro

Shado_beatz

Stamgast
Hallo,

De titel verklapt het eigenlijk al..
Ik zit te twijfelen tussen een Motif XS8 of een volledige Eastwest collectie die je kan samenstellen op de website van hun icm de M-audio Keystation pro 88.

Wie heeft er ervaring met het maken van muziek op een workstation en het maken van muziek via VST plugins?

Advies en ervaringen zijn welkom!

Te zien aan je gearlist doe je al redelijk veel in-the-box. De motifs en de MO's kennen een goede integratie met cubase, dus daar hoeft het niet aan te liggen. Je praat met een 8 XS wel over serieuze euro's. Ik zou je zeker aanraden de XS eens te proberen in een muziekzaak, het is zeker de moeite waard!

De afweging blijft persoonlijk. Ikzelf heb de laatste tijd weer in 2e hands hardware geïnvesteerd, waaronder een Akai MPC 1000 sampler en een Kurzweil PC1X stagepiano/controllerkeys. Dit vooral om het gevoel/vibe niet te verliezen in eindeloze muiskliks en menunavigaties.

Mixen doe ik uiteindelijk wel in-the-box.

Daan, thnx voor je reply!

Het zal uiteindelijk inderdaad een eigen afweging en eigen persoonlijke keuze worden.

Ik zal daarom morgen even langs de muziekwinkel gaan om met de motif te spelen.

wbt sounds zijn beide opties heel erg goed, en een eastwest collectie kost ook al gauw 1750 euro tegen een Motif van ruim 3300 euro..

Trouwens, ik stond er helemaal niet bij stil dat er ook een Motif XS rack versie is, deze is VEEL goedkoper: Motif XS rack + Eastwest collectie + M-audio keystation = zelfde prijs als een Motif XS 8 !!!

Haha de keuze is al gemaakt :biertje: cheers

Goed plan! die Rack, check 'm ook eens hier op het syntforum marktplaats, wil al snel 200 tot 400 euro schelen! Met de rack versie mis je wel de samplingoptie die de keys versie van de XS wel heeft.

Trouwens, ik stond er helemaal niet bij stil dat er ook een Motif XS rack versie is, deze is VEEL goedkoper: Motif XS rack + Eastwest collectie + M-audio keystation = zelfde prijs als een Motif XS 8 !!!

Haha de keuze is al gemaakt :biertje: cheers

Beetje kort door de bocht vind ik.
Als eerste ga je er tot nu toe aan voorbij dat het klavier van een M Audio keystation iets heel anders is dan het klavier van een XS8. Gewoon een wereld van verschil in het voordeel van de XS8. Probeer maar uit.
Daarbij kan het idd zo zijn dat de East west + keystation + XS rack dezelfde nieuwprijs heeft als enkel een XS8 maar bedenk je wel dat de XS8 veruit de meest waardevaste investering is van de 2 opties.

Zelf heb ik de keystation pro al thuis, ik geloof best dat het klavier van de XS8 stukken beter is,
waar het mij vooral om gaat zijn de sounds, al die leuke extra opties op de XS8 zijn voor mij niet het belangrijkst.
En ik moet zeggen.. voor het geld wat je voor de keystation betaald, is het een degelijk product.

De rack versie en de eastwest collectie zullen mijn sound library een heel stuk om hoog halen, dat is mijn prio 1.

Thanks voor al het advies guys!

Back