Hallo Allemaal!

amplifire

Nieuwkomer
Heeey allemaal,

Toegelaten op het beste muziek Forum van Nederland, ben ik blij mijn eerste post te mogen plaatsen.
Ik zal mezelf even voorstellen:
Mijn artiestennaam is: "Amplifire" en mijn roepnaam is: "Row".
Ik verdiep me al sinds mijn 12e in het maken van muziek en ondanks dat ik de afgelopen 3 jaar niet echt actief meer bezig ben geweest,
merk ik dat het toch in me genen blijkt te zitten.
Ik kan het niet los laten en MOET elke keer opnieuw toch altijd weer wat zitten te kloten (ookal is het maar op de tafel tikken).

Aangezien ik de moed weer bij elkaar geschraapt heb, ben ik ook van plan hier wat actief te gaan worden.
In het verleden heb ik al 3 nummers uitgebracht, waar ik (ondanks dat het niet super professioneel is) toch best trots op ben!
Je kunt de volgende 2 nummers vinden op: http://www.trackitdown.net
Amplifire - Sublime //Proxoz Digital
Amplifire - Lost and Lonely //Proxoz Digital
Verder heb ik er nog één op Recoverworld via: http://www.beatport.com
Vast Vision - Aurora (Amplifire Remix) //Flux Delux

Mijn style is/was vooral Trance, en waarom zeg ik ook was? Omdat ik me ook wat meer wil richten op verschillende Techno stylen.
Des al niet te min vind ik Trance produceren nog steeds heel leuk, en zal me daar ook zeker in blijven verdiepen.
Wat me ook leuk lijkt is meteen van jullie te horen wat jullie vinden van mijn huidige releases.

De rede dat ik niet echt actief ben is omdat muziek produceren voor de meesten toch een HOBBY blijft, goed geld verdienen in dit soort genres zit er niet echt meer in.
Vandaar dat werk en schooling voorrang krijgt, toch hopend ooit nog één keer die hit te scoren om mee door te breken.

Eerlijk als ik ben vind ik mezelf (nog) geen goede producer, dus hoop ik hier een hoop te leren.
Ik ben voornamelijk bezig met Cubase SX3, Reason 4, diverse VSTi's en heb uiteraard een MIDI keyboard; de Edirol PCR-M80, en een Audiophile 2496 geluidskaart.
Hardware heeft wel mijn voorkeur maar is mij gewoon vaak veel te duur.

Jullie weten nu een hoop van mij, dan ga ik nu maar is jullie wijsheid door spitten naar nuttige informatie en zal snel is een nieuw probeerseltje posten.
Nou hoop ik dat me dat nog een beetje goed af gaat! *D

Gegroet, ik hoor jullie reacties ASAP.

THNX

..
Hardware heeft wel mijn voorkeur maar is mij gewoon vaak veel te duur...

Klopt wel inderdaad (in vergelijking met vele verkrijgbare gratis software). Maar met software kun je wel goedkoop (en vaak ook goed) veel leren qua synthese en/of muziek.
EN je kan uiteraard (als je wil) zowel software als hardware gaan combineren: je hoeft niet gelijk honderden euro's te investeren in hardware, maar gewoon op je eigen tempo uitbreiden door af en toe iets (2e hands) te kopen.

O ja.. welkom! :baco:

je hoeft niet gelijk honderden euro's te investeren in hardware, maar gewoon op je eigen tempo uitbreiden door af en toe iets (2e hands) te kopen...

//offtopic
Dat ben ik ook zeker van plan, ik zat een post te lezen over de Xbase01 en de Airbase ofzo, ik geloof dat jij daar ook wat over schreef.
Kwil namelijk een goede volle kick creëren want die standaard samples komen een beetje me neus uit, en ze zijn niet pakkend genoeg.

Dan krijg je gelijk weer de discussie over samplen uiteraard, mja tot in de oneindigheid tweaken krijg ik hoofdpijn van :stupid
Toch maar eerst een goede softwarematige drumseq. zoeken en kijken wat ik daaruit kan slurpen.
//ontopic

Bedankt! :baco:

//offtopic
Kwil namelijk een goede volle kick creëren want die standaard samples komen een beetje me neus uit, en ze zijn niet pakkend genoeg.

Dan krijg je gelijk weer de discussie over samplen uiteraard, mja tot in de oneindigheid tweaken krijg ik hoofdpijn van :stupid
//ontopic

Bedankt! :baco:

Lekker layeren, eq-en en compressen.. gaat prima!!
Welkom op SF :okdan:

Lekker layeren, eq-en en compressen.. gaat prima!!

Ja met de juiste compressor gaat dat wel lukken denk ik, maar daar ben ik al jaren naar opzoek (software matig dan he).
Die standaard in Cubase SX 3 zitten vind ik persoonlijk echt RUK.
Ik zal straks als ik thuis ben eens uitvoerig op dit forum zoeken naar goede adviesen en eventuele geluidsfragmenten!

Dank voor het warme welkom, dat motiveerd en inspireerd :halleluja

Back