Verzoek voor 'berichten van vandaag'

n303y

Ouwe rot
Onderin de pagina is op de meeste formulieren de Forumnavigatie te zien. Zoals op het oude forum ook, erg handig! Het lijkt mij een mooie toevoeging als hier ook 'Nieuwe berichten' en 'Berichten van vandaag' in het lijstje erbij komen te staan. Dit zou dan m.i. meer consistent zijn met de overige keuzes boven in het lijstje onder 'Siteonderdelen'.

Nog een eigenaardigheidje. Ik heb net een reply gepost in een thread. Als ik vervolgens ga kijken in de lijst met nieuwe berichten, is deze thread ineens verdwenen?
In deze versie van het forum betekent "Nieuwe berichten" het volgende:
Berichten die voor jou nieuw zijn, dus nooit bekeken zijn door jou. Als jij er in gepost hebt, dan zijn ze niet meer nieuw en dus verdwijnen ze.

In "Berichten van vandaag" (ook in Directe links menu) zijn uiteraard wel zichtbaar.

Op het oude forum was de implementatie van "Nieuwe berichten" anders. Daar toonde het de berichten die nieuw waren sinds de laatste keer inloggen ongeacht of je ze gelezen hebt ja of nee.

Het is ff wennen, maar eigenlijk klopt de huidige versie beter.
Ook de splitsing in de lijst ( "Alle onderstaande discussies zijn niet gewijzigd sinds je laatste bezoek maar bevatten nog wel ongelezen berichten." ) vind ik persoonlijk handig.

Wat ik eens per dag doe is in Directe links "Markeer forums als gelezen" aanklikken om de threads die ik niet hoef te lezen uit de lijst te krijgen.

Als je net een post hebt gedaan dan kan het zijn dat je nog op de inhoud wil terug komen en dan is het handig als hij in de lijst van nieuwe posts staat. Nu moet je zoeken terwijl de oude manier handiger was op dat nivo. Dus als hij in de lijst van nieuw posts staat vind ik handiger.

In deze versie van het forum betekent "Nieuwe berichten" het volgende:
Berichten die voor jou nieuw zijn, dus nooit bekeken zijn door jou. Als jij er in gepost hebt, dan zijn ze niet meer nieuw en dus verdwijnen ze.

In "Berichten van vandaag" (ook in Directe links menu) zijn uiteraard wel zichtbaar.

Op het oude forum was de implementatie van "Nieuwe berichten" anders. Daar toonde het de berichten die nieuw waren sinds de laatste keer inloggen ongeacht of je ze gelezen hebt ja of nee.

Het is ff wennen, maar eigenlijk klopt de huidige versie beter.
Ook de splitsing in de lijst ( "Alle onderstaande discussies zijn niet gewijzigd sinds je laatste bezoek maar bevatten nog wel ongelezen berichten." ) vind ik persoonlijk handig.

Wat ik eens per dag doe is in Directe links "Markeer forums als gelezen" aanklikken om de threads die ik niet hoef te lezen uit de lijst te krijgen.

Ja, ik had inmiddels al zoiets begrepen. 't is effe wennen maar ik snap het idee

Als je net een post hebt gedaan dan kan het zijn dat je nog op de inhoud wil terug komen en dan is het handig als hij in de lijst van nieuwe posts staat. Nu moet je zoeken terwijl de oude manier handiger was op dat nivo. Dus als hij in de lijst van nieuw posts staat vind ik handiger.

Als je in de oude versie 1 bericht hebt gelezen omdat je daarop geabonneerd bent maar geen tijd hebt om de overige te lezen. Moest je binnen 1 dag erna de overige lezen anders was je ze kwijt. In de nieuwe versie is dit opgelost in 'Nieuwe berichten' wat JohnnyBusca hieronder beschrijft. Als je kiest voor Berichten van vandaag zie je ze allemaal, ongeacht of je ze al gelezen hebt. Dit is wat jij handig vind dus er is nu voor beide scenario's een oplossing gekomen. Persoonlijk vind ik dat 'Berichten van vandaag' gewijzigd mag worden in 'Alle berichten' maar doordat oude ongelezen nu blijven staan is er voor mij geen noodzaak meer.

Wat ik persoonlijk altijd prettig vind, is als je een bericht hebt gelezen op de voorpagina, dat die dan van kleur veranderd (donkerder) net zoals met gevonden links op bijv. google die je net hebt bezocht.. :)

Wat ik persoonlijk altijd prettig vind, is als je een bericht hebt gelezen op de voorpagina, dat die dan van kleur veranderd (donkerder) net zoals met gevonden links op bijv. google die je net hebt bezocht.. :)

Dit is inmiddels aangepast.

Onderin de pagina is op de meeste formulieren de Forumnavigatie te zien. Zoals op het oude forum ook, erg handig! Het lijkt mij een mooie toevoeging als hier ook 'Nieuwe berichten' en 'Berichten van vandaag' in het lijstje erbij komen te staan. Dit zou dan m.i. meer consistent zijn met de overige keuzes boven in het lijstje onder 'Siteonderdelen'.

Met de komst van nieuwe berichten + berichten van vandaag hoeft het denk ik niet meer in het pulldown menu :)

Met de komst van nieuwe berichten + berichten van vandaag hoeft het denk ik niet meer in het pulldown menu :)

Zelf zou ik die opties juist wél in het pulldownmenu zien. (Anders moet je steeds omhoog scrollen als je veel van die optie gebruik maakt.

Dat heb ik intern ook al aangegeven. Ik heb echter begrepen dat die aanpassing beter gemaakt kan worden bij de aanpassing van de lay-out om dubbel werk te voorkomen? Dus die aanpassing van het pulldown menu volgt nog, hoop ik?

Verzoek voor 'berichten van vandaag'

't Lijstje ken ik niet, maar wat IK wel handig zou vinden is dat de linkjes 'nieuwe berichten' en 'berichten van vandaag' ook onderaan de 'bladzijde' staan [scheelt soms weer een hoop gescroll].
Via Forumnavigatie is dat niet mogelijk op dit moment, imho.. Misschien een idee om het evt. daarin te zetten, mocht 't lastig zijn om de linkjes "los" te plaatsen? (was vruuger ook, meen ik)

Dan zou ik zoals ik eerder heb aangegeven een knop "Alle berichten" erbij willen welke hetzelfde is als "Berichten van vandaag" maar dan niet beperkt tot alleen vandaag :)

Oja ik gebruik de functie "berichten van vadaag" vaak....het enige irritante van deze functie is dat hij niet meteen door gaat na het laatst gelezen bericht of het eerste nieuwe bericht. Het zou het forum lekkerder maken als dat geimplementeerd zou kunnen worden. Ik hou op deze manier alle threads in de gaten maar het is behoorlijk vervelend als je dan weer een heel stuk naar beneje moet scrollen....

:) kijk.. soms is 't gewoon ff geduld hebben. Alvast bedankt voor de moeite / aandacht.

Excuses voor mijn offtopic post, maar..

Oja ik gebruik de functie "berichten van vadaag" vaak....het enige irritante van deze functie is dat hij niet meteen door gaat na het laatst gelezen bericht of het eerste nieuwe bericht. Het zou het forum lekkerder maken als dat geimplementeerd zou kunnen worden. Ik hou op deze manier alle threads in de gaten maar het is behoorlijk vervelend als je dan weer een heel stuk naar beneje moet scrollen....

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar kan je niet beter 'Nieuwe Berichten' gebruiken? Dan wordt alles wat je al gelezen hebt eruit gefiltert. Als je vervolgens voor de naam van een topic waarin nieuwe berichten zijn geplaatst op het groene pijltje 'Ga naar eerste ongelezen bericht' klikt, krijg je direct het eerste bericht te zien dat je nog niet gelezen had. :)

wat je nutuulk ook kan doen is ff zelf een frames page maken met in het bovenste frame (van 2 textregels hoog ofzo) alle linkjes die je snel tot je beschikking wil hebben... ik had ooit zoiets al eens gemaakt voor SF 1.0... simpel doch zeer doeltreffend...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=25110
(uiteraard werkt 'ie met SF 2.0 niet meer goed nutuulk)

Laatst gewijzigd:
Ik heb nog eens goed gezocht en ben er achter dat dit geen simpele aanpassing is helaas. Het dropdown menu met forumnavigatie wordt dynamisch gegenereerd op basis van alle zichtbare forums. Daar iets aan toevoegen wordt een handmatige klus.. en dat doen we met de komst van de nieuwe forumversie niet graag :)

Dan zou ik zoals ik eerder heb aangegeven een knop "Alle berichten" erbij willen welke hetzelfde is als "Berichten van vandaag" maar dan niet beperkt tot alleen vandaag :)

Een knop "Alle berichten" zou ik nog steeds prettig vinden. Dit staat los van de forumnavigatie onderaan.

Back