Help : X-Board 25 met Cubase 4

cb7

Nieuwkomer
Ik heb onlangs een EMU XBoard25 gekocht, maar kan het niet aan de praat krijgen met Cubase. Ik heb van alles al geprobeerd, maar ergens doe ik iets niet goed.
Als ik de Macky Control inschakel, dan kan ik wel de geluiden krijgen via mijn Project Mix Paneel ...

Is er iemand die een beetje verstand heeft en mij kan uitleggen hoe ik dit kan oplossen ? Ik wil namelijk met mijn Midi de geluiden kunnen "componeren" en niet via de externe geluidskaart ( Project Mix )

Graag stap voor stap uitleg , want ik ben maar een Noob ..

Dit is wat ik heb:

M-Audio I/O Project Mix
Cubase 4
E-MU X-Board 25

Alvast bedankt !

Heb je de handleiding al door gespit? Daarin staat nl uitgelegd hoe je dat voor elkaar kunt krijgen...
/edit: Daarnaast zou je ook eens de zoekfunctie van dit forum kunnen gebruiken.

Heb je de handleiding al door gespit? Daarin staat nl uitgelegd hoe je dat voor elkaar kunt krijgen...
/edit: Daarnaast zou je ook eens de zoekfunctie van dit forum kunnen gebruiken.

Ik heb de handleiding geraadpleegd maar daar word ik niet wijzer van. Er staat in de handleiding niks over Cubase 4 aansluiten. Ik heb zelfs de video tutorial die bij de originele Cubase 4 DVD erbij zit gechecked maar kom er ook niet uit.

De midi device EMU zit niet erbij bij het lijstje van de Midi Device Manager :(

Ik zal de zoekfunctie op dit forum ff gebruiken.. mocht je de link weten .. plaats het even dan hier..

1) installeer de XBoard driver (staat op de meegeleverde CD-ROM)
2) Zet de xboard aan
3) STart Cubase (altijd XBOoard aan voordat je Cubase start, althans dat is hier zo)
4) Maak een nieuwe miditrack aan
5) Kies voor midi in je XBoard (staat nu nl. in de lijst)
6) Kies bij midi out een synth of een softsynth (wel eerst natuurlijk even inladen)
7) NU spelen....en hopla hij moet het doen...en anders toch even het andere draadje lezen die djtt geeft

Mocht je veel vertraging hebben check dan even je asio drivers.

Succes!

Ramoonus schreef:
gebruik je windows?
zo ja welke?

Windows Vista Premium

https://www.synthforum.nl/forums/search.php?searchid=3285417
djtt schreef:
https://www.synthforum.nl/forums/sear...archid=3285417
Als je de moeite neemt om de zoekfunctie te gebruiken zal je zien dat er met jou nog meerdere gebruikers zijn met hetzelfde probleem...

IK heb de topics gelezen.. Ik zocht naar de woorden x board 25 .. echte oplossingen om hoe in te stellen stond er niet bij.. Misschien dat ik wat meer heb aan jouw linkje..

Thanks man !

@ VasC

Thanks.. ik ga meteen proberen..

Voor de rest , allen bedankt voor reacties.. op Cubase.net kreeg ik namelijk geen 1 enkele reactie na 3 maanden

Super man !

Ik laat ff weten of het gelukt is..

Klopt op x-board kwam ik ook niet zo veel tegen, op xboard echter weer wel...

f11, dan vst kiezen...

IK dacht dat de driver ook op de CD-ROM stond, maar goed dan is het kennelijk alleen XBoard Control. Het kan er maar opstaan ;).

Weet alleen dat het hier erg soepel ging, dus kennelijk werkte het P&P erg goed.

IK dacht dat de driver ook op de CD-ROM stond, maar goed dan is het kennelijk alleen XBoard Control. Het kan er maar opstaan ;).

Weet alleen dat het hier erg soepel ging, dus kennelijk werkte het P&P erg goed.

de driver staat ook op de cd

ik kom er niet uit mang :(

Driver is goed geinstalleerd, staat tevens ook bij systeem. Kan de midi wel aanvinken, maar krijg geen geluid... hij geeft ook niet aan dat er een geluid afgespeeld/ingedrukt wordt.. dat rode metertje in Cubase doet niks...

Is er iemand die een tutorial kan maken hoe in te stellen vanaf het begin in Cubase ?

Zie je je XBoard wel staan bij "Hardware veilig verwijderen"

Attachments

• HARDWARE.JPG
    HARDWARE.JPG
    31,8 KB · Bekeken: 100
Zo ziet het er dan uit in SX3.

Vergeet niet ook een patch te selecteren. Heb hier trouwens de A1 soft synthesizer gekozen.

Attachments

• cubase.JPG
    cubase.JPG
    126,4 KB · Bekeken: 99
Ik heb het nu zover gekregen dat er wel geluid komt uit de programma Proteus XLE.

Maar kan hem niet laden naar de Midi.. Hier krijg ik geen geluid uit..

Hier een paar screens van mijn instellingen..denk dat het daar ergens fout is...

2ijjltt.jpg

259z8t0.jpg

5mhmo6.jpg

Kan iemand het even checken voor me ? Ik weet vrijwel zeker dat daar ergens iets fout is....

Ik heb het idee dat je het veel te moeilijk doet.

Probeer dit nog eens:

1) Maak een nieuw project aan
2) Maak een nieuw midi spoor aan
3) Laat de Proteus VX (F11 en dan Proteus selecteren), zie plaatje 1
4) ZOrg er nu voor dat je de composer bank laat in ProteusVX, zie plaatje 2
5) Selecteer nu in ProteusVX het gewenste instrument (patch) voor midi kanaal 1 (of een ander kanaal, maar dan moet je deze ook later zo selecteren bij je midi track)
6) Selecteer nu (zie plaatje 4) bij "IN" de Xboard en bij out de ProteusVX en selecteer ook midi kanaal 1

DIt zou zo moeten werken.

Attachments

• stap 1.JPG
    stap 1.JPG
    20,3 KB · Bekeken: 92
  • stap 2.JPG
    stap 2.JPG
    38,8 KB · Bekeken: 97
  • stap 3.JPG
    stap 3.JPG
    152,8 KB · Bekeken: 92
  • stap 4.JPG