Zijn er meerdere synth's die als de virus ook total integration hebben.

rsvos

Industrial Darkness
Ik gebruik FL 8 met vst's en heb pas een Virus TI Snow aangeschaft nou vraag ik me af of er meerdere hardware synth's zijn die net als de Virus ,total integration hebben dus dat ik ze kan gebruiken als een vst ?

Het gebruik van de 2 werelden ontlast je pc enorm naar mijn mening.

op zich kan je andere HW synths ook zo'n beetje gebruiken hoor, mits je genoeg ins out hebt op je geluidkaart.
Op een audiospoor het geluid van je HW synth binnenbrengen en daar kan je weer los op gaan met VST's

Ik geloof dat de SH-201 ook een soort TI heeft.

De Korg MicroX heeft ook zoiets.
...maar waarschijnlijk ook geen audio over usb

De Behringer mixer 2442FX heeft een USB optie, maar die heb ik nog nooit gebruikt...
Misschien is dat ding USB voorbereid, zoals ooit videorecorders een VSP voorbereiding hadden en die nooit is gekoemen :)

Wout

ik heb ook een ventilator met USB maar dat heeft voor de rest vrij weinig met TI temaken

op zich kan je andere HW synths ook zo'n beetje gebruiken hoor, mits je genoeg ins out hebt op je geluidkaart.
Op een audiospoor het geluid van je HW synth binnenbrengen en daar kan je weer los op gaan met VST's

Ik geloof dat de SH-201 ook een soort TI heeft.

Kan ik dan met een HW synth wel net als bij een vst m,n melodie'n in m,n piano rol invoeren ,of moet ik dat live inspelen ? ben meer muziek- programmeur dan muziek-speler.

tuurlijk kan dat, je maakt gewoon een midi spoor aan voor je synth, je sluit de outs van je synth aan op je geluidskaart.
je ins van geluidskaart route je naar een audio kanaal.
voila!

wel even rekening houden met latency, bv je spoor iets naarvoren trekken t.o.v. de rest.

Novation Xiosynth?
Kan ook als audio-interface gebruikt worden.

Ik heb hier een Yamaha S90ES met mLan. Via firewire meerkanaals audio & midi, de S90ES is dan een plug in voor de host. Er zit zelfs externe stereo input die je ook via mLan naar pc kan sturen. Verder kun je andere vst (meerkanaals) naar S90ES sturen om effecten toe te voegen (en weer terug - dit nog niet geprobeerd) en kun je stereo out van de S90ES dus als pc out gebruiken. Lijkt me total integration genoeg, niet :-)
Tot nu werkt alles perfect met lage latency.

roland-juno-di-synth.jpg

Ik heb hier een Yamaha S90ES met mLan. Via firewire meerkanaals audio & midi, de S90ES is dan een plug in voor de host. Er zit zelfs externe stereo input die je ook via mLan naar pc kan sturen. Verder kun je andere vst (meerkanaals) naar S90ES sturen om effecten toe te voegen (en weer terug - dit nog niet geprobeerd) en kun je stereo out van de S90ES dus als pc out gebruiken. Lijkt me total integration genoeg, niet :-)
Tot nu werkt alles perfect met lage latency.

Yep, dat kan met de Motif XS serie ook. Al zit die mLan kaart alleen standaard in de XS8, bij de anderen moet je hem los bijkopen. Op de XS heb je wel total recall/studio connection spul over USB en VST integratie, maar voor de audio heb je mLan nodig.

Back