Latency vertraging gelijk stellen in 2 geluidkaarten (binnen Reason)

aanilles

Stamgast
Beste mensen,

Hoe hoger de buffersize hoe hoger de (output) latency, hoe lager de CPU piek-belasting.

Hoe lager de latency waarde, hoe beter. Echter, naarmate de latency waarde lager wordt ingesteld, wordt het computersysteem zwaarder belast. Het is dan ook belangrijk om een juiste balans te vinden tussen de latency waarde en de systeembelasting.

Hoe kan ik de vertraging zo veel mogelijk gelijk krijgen?

Om 2 verschillende geluidskaarten (let op! 2 verschillende computers) zo veel mogelijk gelijk in te stellen? Hoe zou deze balans nou te bepalen zijn in de volgende situatie?

Sample rate: 44.100 (op beide)

M-audio Delta serie: bij max. Buffers size 16.384 samples output latency 371 ms
Realtek HD audio output: bij max. Buffers size 8.192 samples output latency 185 ms

De latency Compensation is zelf in te stellen.
Wat zou er nou bijvoorbeeld moeten gebeuren met de latency compensation?

-Of zal dit gewoon niet helpen omdat hiervoor een betere audiokaart nodig is (dan heb ik het over de realtek HD)
-Of zou dit software matig op te lossen zijn?

Groet Niels

Om 2 verschillende geluidskaarten (let op! 2 verschillende computers) zo veel mogelijk gelijk in te stellen?

hmm 2 computers, idd belangrijk detail!

zonder echt de weten waar je naartoe wil kan je dus de Realtek alvast meer latency geven totdat de getallen overeenkomen

maar hmm vertel misschien beter wat je van plan bent, en hoe je die 2 computers syncroniseert :okdan:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=44017

Hier in deze link staat hoe ik 2 computers syncroniseer...

Heel gaaf om te doen zo samen.. maareh, ik heb die thread gelezen en er mist nog een antwoord op de vraag.. een thread met open einde 8D

De vraag luidde in 't kort: hoe krijg je een nieuwe song (de 2e,3e,4e..) die je in reason hebt ingeladen gestart, als de mc505 al loopt ?

Daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.

Over die latency verschillen, als het in de software-hoek niet lukt om ze gelijk te krijgen, misschien hebben beide I/O kaarten een hardware-sync optie zoals wordclock?

Nieuwe song inladen verhaal..

De positie lokator begint te lopen..binnen reason.

als die bv op positie 96 loopt zet je Richt lokator op 97 en de left op 0... zet dan de loop functie aan dan gaat hij weer starten bij positie 0...

Om de boel over te nemen loopt dus 1 song op ene comp. En dan start je op de achter grond nieuw nummer op (2e song). Je moet altijd zorgen dat er 1 nummer per computer blijft ingeladen! wanneer er dus 2 tal songs zijn geopend op 1 computer zal de eerste blijven lopen. Wanneer je het eerste nummer afsluit zal de 2e de boel over nemen.. in de sync dus.

Is deze uitleg beetje duidelijk?

groet Niels

ow ja nog even on topic...

Heb een externe geluidskaart van M-audio toegepast op de laptop. (waar een simpele geluidskaart in zat)

Probleem is opgelost!

Totaal geen latency..

Back