Beste mensen,
Hoe hoger de buffersize hoe hoger de (output) latency, hoe lager de CPU piek-belasting.
Hoe lager de latency waarde, hoe beter. Echter, naarmate de latency waarde lager wordt ingesteld, wordt het computersysteem zwaarder belast. Het is dan ook belangrijk om een juiste balans te vinden tussen de latency waarde en de systeembelasting.
Hoe kan ik de vertraging zo veel mogelijk gelijk krijgen?
Om 2 verschillende geluidskaarten (let op! 2 verschillende computers) zo veel mogelijk gelijk in te stellen? Hoe zou deze balans nou te bepalen zijn in de volgende situatie?
Sample rate: 44.100 (op beide)
M-audio Delta serie: bij max. Buffers size 16.384 samples output latency 371 ms
Realtek HD audio output: bij max. Buffers size 8.192 samples output latency 185 ms
De latency Compensation is zelf in te stellen.
Wat zou er nou bijvoorbeeld moeten gebeuren met de latency compensation?
-Of zal dit gewoon niet helpen omdat hiervoor een betere audiokaart nodig is (dan heb ik het over de realtek HD)
-Of zou dit software matig op te lossen zijn?
Groet Niels
Hoe hoger de buffersize hoe hoger de (output) latency, hoe lager de CPU piek-belasting.
Hoe lager de latency waarde, hoe beter. Echter, naarmate de latency waarde lager wordt ingesteld, wordt het computersysteem zwaarder belast. Het is dan ook belangrijk om een juiste balans te vinden tussen de latency waarde en de systeembelasting.
Hoe kan ik de vertraging zo veel mogelijk gelijk krijgen?
Om 2 verschillende geluidskaarten (let op! 2 verschillende computers) zo veel mogelijk gelijk in te stellen? Hoe zou deze balans nou te bepalen zijn in de volgende situatie?
Sample rate: 44.100 (op beide)
M-audio Delta serie: bij max. Buffers size 16.384 samples output latency 371 ms
Realtek HD audio output: bij max. Buffers size 8.192 samples output latency 185 ms
De latency Compensation is zelf in te stellen.
Wat zou er nou bijvoorbeeld moeten gebeuren met de latency compensation?
-Of zal dit gewoon niet helpen omdat hiervoor een betere audiokaart nodig is (dan heb ik het over de realtek HD)
-Of zou dit software matig op te lossen zijn?
Groet Niels