motu 828 mk3 probleem

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

GeeJee

Nieuwkomer
Ik ben sinds vandaag de (nog niet zo gelukkige :P) eigenaar van een Motu 828 mk3, maar hij doet t niet helemaal naar behoren.

Alles is correct aangesloten (zo moeilijk is dat immers niet)- maar mn mac ziet em niet. Heb de software al 2x opnieuw geïnstalleerd, firewire kabel in een andere aansluiting, alles 10 keer gecontroleerd.. niks.. HELP!

Daarnaast, de nodige synths aangesloten. Apparaat geeft aan dat hij audio binnenkrijgt, maar hij stuurt niks naar buiten. Monitors zijn correct aangesloten, alle volumeknoppen staan open.. niks.. HELP!

Zie ik iets over het hoofd ofzo? Ik heb nul ervaring met dit soort speelgoed, alle hulp is dus welkom! :mexico:

Dat heb ik idd gedaan, via de hardware, want ik kan em via mn mac nog steeds niet zien. En jawel, ik heb geluid. :kroon:

Moet ik firewire ook enablen ofzo?? hij moet em toch gewoon zien?

'Alles is correct aangesloten.' Sorry maar ik moet het toch ff vragen...

Je hebt je FW kabel wel in de 'IN' poort op de 828 gestoken? Klinkt misschien een beetje suf, maar ik heb mezelf zo ook wel eens in een verkeerde uitgangssituatie geredeneerd. De keuze voor 'IN' of 'OUT' lijken in een studio setup soms niet altijd even voor de hand te liggen :)

De symptomen zijn namelijk nogal a-typisch voor een correct aangesloten en goed functionerende 828! Vooral op een Mac, heb wel eens van wat driver problemen op Windows gehoord, maar op een Mac is het louter hosanna wat ik her en der lees.

een beetje simpele tip van mij, maar ik heb een mkII en toen ik em pas had zag m'n Mac em ook niet, maar toen ik een andere FW kabel probeerde, opeens wel, dus misschien werkt dit bij jou dan ook?!

ik heb ooit een dergelijk probleempje gehad met een mk1. Het lag er toen bij mij aan dat ik de clock niet goed ingesteld had. Als je er verder geen clockgenerator of digi-apparatuur aan hebt hangen, moet deze op internal staan.

bij het openen van AudioDesk krijg ik deze foutmelding:

afbeelding1.png

het vreemde is, als ik vervolgens het configureren van de hardware cancel, en ik open het audio/midi scherm in AudioDesk, ziet ie em wel!

@gemmetje: clock staat op internal. thx.

Wat ik zou doen in zo'n situatie is rigoreus: een compleet nieuwe installatie. Mijn ervaring met vreemde problemen is dat je vaak langer bezig bent om het probleem te tacklen dan alles opnieuw er op te zetten. Dit is natuurlijk geen garantie, want als het probleem buiten de software ligt (en dat kan in dit geval) krijg je precies hetzelfde.

Wat ik ook wel eens doe is eerst een image maken van de huidige configuratie, zodat ik altijd weer snel terug kan en even snel de hoogstnodige dingen geheel opnieuw installeer. Blijft de situatie zoals ie was, image weer terug en dan maar gaan zoeken naar de oplossing.

paul

ik heb alles al 3x opnieuw geïnstalleerd, probleem blijft. op aanraden van feedback nieuwe drivers gedownload en geïnstalleerd, geen resultaat.

het vreemde is, soms ziet ie em wel, en meestal niet. in audiodesk is ie alleen zichtbaar in de audio/midi settings, maar via systeemvoorkeuren>geluid, niet. bizar.

Probeer eens een andere volgorde van installeren/aansluiten. Bijv. installeren zonder de motu aan te sluiten, motu ingeschakeld aansluiten, enz. ..of andere volgorden die je nog niet geprobeerd hebt...
De mk1 waarmee ik ooit werkte was hier gevoelig voor, ook na installeren (eerst motu inschakelen voor de pc opstartte, enz)

het probleem is nu al grotendeels opgelost.

audio die binnenkomt gaat keurig naar mn monitors, en mn mac ziet de motu.
oplossing was vrij simpel, het bijgeleverde firewire kabeltje bleek defect te zijn. nieuw kabeltje dr aan en hij zag em meteen.

/edit: nu heb ik een NI Maschine via USB aan mn Mac gehangen, en die stuurt zn audio via Firewire naar mn Motu 828 Mk3, en vanaf daar dus naar de monitors.
gewoon een mp3tje ofzo gaat prima, hoog volume ook geen punt, maar die Maschine klinkt niet helemaal lekker. Claps, snares, etc, gaan prima, maar kicks oversturen enorm.. huh?

(sorry dat ik zoveel vraag, maar ik ben vooral muzikant, geen technicus, en ik heb hier echt nul ervaring mee.. :?)

Laatst gewijzigd:
problemen zijn opgelost.

bedankt voor de hulp! :kroon:

:slotje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back