DDX3216 stuk?

renepela

Ouwe rot
Gisteren kreeg ik opeens dikke ellende met m'n DDX3216 mixer. Het gebeurde na een gigantische regenbui. Omdat de DDX3216 in de buurt staat van een raam en er wat water op de vensterbank lag vermoed ik dat er wat water in gekomen is. Ik zie verder geen water, dus misschien is het toeval dat hij kuren heeft.

Het probleem is dat op de eerste 8 kanalen een gigantische bak herrie komt. Ook al staan de apparaten die aan die kanalen hangen uit, toch zie ik input.
Ik kan die 8 kanalen wel muten. De overige 24 kanalen hebben geen problemen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Het is wel maf dat alleen de eerste 8 kanalen dit probleem hebben.
Kan het zijn dat er een AD convertor kapot is of zo en dat er 4 AD convertors inzitten? Zeg maar 1 voor elke 8 kanalen?

Heeft iemand ervaring met het repareren van de DDX3216? Is digitaal dus misschien erg lastig om te repareren.
Toch hoop ik dat ie te repareren is, want ik ben erg gehecht aan deze mixer.
Hij is redelijk compact en dat is in mijn kleine ruimte toch wel erg fijn.
Elke andere 32 kanaals mixer is veel breder en die ruimte heb ik niet.

Wel netjes laten opdrogen nadat die regenbui er overheen ging voordat je 'm weer aangezet hebt?

Er is wel een vergelijkbaar bekend DDX probleem, alleen dat treedt op op alle kanalen tegelijk, niet alleen op de eerste acht. Dan gaan ook alle meters in het rood. Ik had dat heel soms op mijn DDX na opstarten maar dat ging vanzelf weer weg door een keer uit/aan. Maar zover ik begrepen heb zijn er ook exemplaren waarbij dit niet vanzelf over ging, die terug moesten voor reparatie.

De DDX is overigens inderdaad niet zelf-repareerbaar, tenzij je faciliteiten hebt om SMD te herstellen.

Ik wist helemaal niet dat er een regenbui overheen gegaan was. Afgezien van wat regen op de vesterbank (raam stond op en heel klein kiertje) zag ik geen water op de mixer, dus ik heb hem gewoon aangezet.
Nu staat ie uit en ik laat hem wel een weekje drogen.

Als het dan niet werkt ben ik bang dat ik op zoek kan naar een nieuwe mixer, want repareren is denk ik duurder dan een nieuwe.

DAt zal ik vanavond eens proberen.

Zit er geen test mode op?

En mail eens met behringer wat het eventueel kan zijn. Nee heb je en ja kan je krijgen.

Laatst gewijzigd:
Ik ben helemaal blij !! Ik zet 'm vanavond weer aan en alles werkt weer perfect.
Kennelijk toch een druppeltje regen of zo in de mixer gekomen. Een dagje drogen was kennelijk genoeg.

Back