pro tools icm surround vraagje

RVL

Stamgast
Mensen,..

Ik heb de volgende vraag waar jullie mij wellicht bij kunnen helpen.

Ik wil pro tools 7 of 8 (le) icm met een soundcard die surround ondersteunt. Echter om protools te kunnen draaien moet ik er altijd een m-audio kaartje aan hangen. Is hier een andere oplossing voor.

Ik heb deze protools icm met surround nodig voor het monteren van een film.

Heeft iemand een idee/tips hoe ik dit kan oplossen. :eureka:

Oh ja.. ik heb een macbook, dus de soundcard moet wel via usb/fw aan te sluiten zijn.

Zit met mn handen in hte haar :erm:

surround is nou net iets waar HD voor gemaakt is, en LE niet. in pt8 LE (niet mpowered!) kan je met de producers toolkit wel surround doen. dat is je enige optie om het fatsoenlijk te doen, of je moet een routing opzetten met auxen voor C SL SR en LFE. dat gaat in heel veel gevallen prima, tenzij je surround galmen enzo wil gebruiken.

nog een omweg is een plugin van neyrinck gebruiken: http://www.neyrinck.com/

oja, de interface: je moet zes kanalen uit hebben dus minimaal een 002rack lijkt me. zijn niet zo duur 2e hands...

ik weet niet precies waar de film vertoond gaat worden
een dvd mix kan je wel maken, maar als de film in een grote zaal vertoond gaat worden moet je m ook in een zaal afmixen
vooral galm is echt niet te beoordelen namelijk
daarbij als ie dolby moet moet je m ook in een dolbystudio afmixen natuulk

maar goed, voor dvd kan t dus prima wel ja.. mits je een 5.1 set hebt ook die goed staat afgesteld en bladiebla, tip is erg rustig aan doen met surround 3 x heel vet is 10 x gaver dan een film vol surround

qua protools en soundcards weet ik niet zo goed.. volgens mij zit je redelijk vast aan m-audio of digidesign shizzl, maar zeker weten doe ik dat niet

realiseer je goed waar de film en hoe vertoond gaat worden
maak je stereo mix apart of wordt ie uit de 5.1 mix getrokken enzo

De music production toolkit , dv toolkit en de complete toolkit kan je alleen draaien op protools le met de digidesign hardware en niet op de m audio hardware.
De complete toolkit ondersteund 7.1 surround in protools le en ik denk dat je de digi 003 nodig heb voor je outputs.(ik weet niet hoeveel outputs de mbox pro heeft)

Dus als ik het goed begrijp heb ik PT8 Le nodig met deze music production toolkit en een digirack002 (deze heeft 8 outputs)

Back