RS7000 SIMMs 2x 32MB

Zoidsity

Go with the flow..
Weet iemand ze goedkoper?? De orginele v. Yamaha kosten +/- 600 gulden voor 2x 32Mb ..!!
(volgens Feedback..)
Probleem met de imitaties schijnt dat de "chop"-functie, ofzo niet werkt..

Dit zijn de gegevens vanuit de RS-handleiding:
2x 32Mb
72-pin SIMM
Fast page of EDO,JEDEC standaard
Acces-time: 70 ns of sneller
Parity of non-parity

Help?

Bij informatique hebben ze deze geheugens (www.informatique.nl)

Simm fastpage / EDO, 72 pins
Omschrijving Ga Prijs (€)
Dane-Elec Simm 32Mb fastpage, 72 pins 135.00
Dane-Elec Simm 16Mb, EDO RAM, 72 pins 12.00
Dane-Elec Simm 32Mb, EDO RAM, 72 pins 17.00
Dane-Elec Simm 64Mb, EDO RAM, 72 pins 83.00

Ik heb geen idee hoe het zit met het al dan niet werken van de chop functie overigens
(al lijkt me dat onwaarschijnlijk dat dat niet werkt als er geen "officieel" geheugen inzit, maar ik kan het mishebben natuurlijk)

Ik heb ze hier vandaan. Niet duur, en je weet dat het werkt.Want geloof me, ik heb ook EDO ram bij een compu winkel gehaald en die werkten niet (krakende samples) Dus als je verstandig bent neem je geen risico want de RS7k is zeer 'picky' qua geheugen..

Arv

Ik ben van plan mij dinsdag een RS7000 aan te schaffen. Er zit dus standaar 4MB werkgeheugen in, dit vind ik echt veel te weinig. Ik weet dat het mogelijk is 2x 32MB EDO RAM in het apparaat te zetten. Ik ken iemand die wel kaarten heeft van 64 MB. Ik denk dat 1 niet werkt, maar als ik er twee zou gebruiken, werkt dat dan?

ik heb ze zelf bij informatique gekocht.(2x 32 mb)
alles werkt perfekt!
Samples klinken goed en chop functie werkt ook nog perfekt!

Origineel geplaatst door Arv
Ik heb ze hier vandaan. Niet duur, en je weet dat het werkt.Want geloof me, ik heb ook EDO ram bij een compu winkel gehaald en die werkten niet (krakende samples) Dus als je verstandig bent neem je geen risico want de RS7k is zeer 'picky' qua geheugen..

Arv
die zijn zeker niet duur ..

k2500 64 mb = 15 dollar !!!

das niks !

kon ik maar 30 pins 16 of 32 mb krijgen voor kurzweil k2000

Ik heb er nog twee liggen, kan je voor een prikkie overnemen.
Ik had twee Dane-Elec's en dacht dat die niet goed waren.
Toen heb ik er twee gekocht via OEMPC world en die hadden hetzelfde probleem.(met 1 spec. sample)
m.a.w. er zat een probleem in de sample en de simms waren dus goed.
Als ze problemen geven krijg je je geld terug.

Ronald.

PS. stuur maar een email, ik heb pb uitstaan.(vind ik erg onhandig werken dus vandaar)

Wat kan ik 't best nemen van Dane-elec's ?
EDO of fastpage ?

Iemand?

en niet allen van Kingston werken goed.
Bepaalde type wat maar goed werkt (heb ervaring mee ... maanden geleden diverse DSF'ers blijgemaakt).

Back