Give Me Your Analog - mijn eerste album

Ook al luister ik voornamelijk hardstyle & hardcore (je weet wel, die hersenloze herrie }:|), toch vind ik dit goed te pruimen! De ritmes zijn lekker, de sounds zijn goed en het is lekker divers.

Puik werk :okdan:

Ik wilde gaan luisteren en toen werd me ineens een rusische bruid aangeboden (voor cash dan he).....sorry maar haak ik af.

Wat een bout site......kun je hem niet ergens anders plaatsen aub?

Als je gewoon die popups negeert werkt het gewoon goed hoor. Maar ik kijk eens uit bij 4share, mss is dat beter.

Simon probeer Myspace en/of soundcloud.

Kunnen de mensen gewoon rechtstreeks luisteren naar de losse tracks, hoeven ze ook niet het hele album te download en ook geen irritante pop-ups.

En Exposure.

Nee. Mijn tracks staan al lang op myspace, vi.be, electrobel, facebook, youtube... het is belangrijk een album in zijn geheel te beluisteren, en dat ook zo te releasen.

Het staat nu gewoon hier: http://www.4shared.com/file/120115238/662bb696/ARD-Give_Me_Your_Analog-premaster.html

Wil je de aparte tracks klik dan op mijn myspace link. Dat doet helaas nooit iemand.

Ben al wat jaren bezig met muziek, heb geen enkel contact met mensen die me verder kunnen helpen, naar signings, of releases op compilaties... dat ik het zo maar probeer.

Mensen zeggen altijd: stuur je nummers eens op, wel, ik weet niet eens waar te beginnen.

Luister nu naar MO.....leuke intro.
nummer klinkt wel een beetje ableton achtig....klopt dat?

Bwow is erg leuk, jammer dat die zo kort is.

Strippin is lekker, heeft een beetje de belgische electro sound.....kan wel beter gemixt worden denk ik..........maar deze heeft zeker potentie.....hoor hem zo bij de galaxy disco bar.

Moet nu weg....

Luister nu naar MO.....leuke intro.
nummer klinkt wel een beetje ableton achtig....klopt dat?

Bwow is erg leuk, jammer dat die zo kort is.

Strippin is lekker, heeft een beetje de belgische electro sound.....kan wel beter gemixt worden denk ik..........maar deze heeft zeker potentie.....hoor hem zo bij de galaxy disco bar.

Moet nu weg....

Er is nog niks gemastered. Dit is de pre-master. Dus dat mixen daar heb je zeker een punt, vooral bij strippin.

Mo... alle geluiden zijn altijd hardware. Ik gebruik geen software synths, en zeker niet van ableton. Maar toch inderdaad sequence ik wel in ableton.

ik vind het niet slecht : je kan nummers maken !
maar ik vind het qua sound (maar da's smaak) heel afgelikt/proper/(te)weinig stoorzenders/rechtlijnig...hiervan weggeraken is-weet ik uit eigen ervaring-erg moeilijk.
hoor veel 'electro-achtig' maar de sounds ervan zijn juist niet wat het moet zijn...weke hardware gebruik je dan ? één of ander effect om je sounds een beetje te vervuilen zou het al meer (Pro) laten klinken.
Ook vind ik dat -ondanks dat het een 'mix' is, de nummers te weinig met elkaar gemeen hebben (of misschien sommige wat te kort zijn) om ook als een liveset/mix/één geheel over te komen. Als je wil opsturen om te releasen, moet het misschien nog niet gemastered zijn, maar moeten je mixen toch al kloppen (ge kunt er moeilijke een briefke bijsteken dat de mastering het allemaal zal rechttrekken). Voor je je 'produkt' aan een ander laat horen, moet het quasi af zijn (mastering kan de boel nog meer laten pompen, maar iets wat niet pompt zal de mastering ook niet kunnen laten pompen bijvoorbeeld)
Sorry voor al het nogal negatieve maar zo 'hoor' ik het. Verder vind ik dat je plezier moet hebben in 't muziek maken, en als er iets uitkomt -zoals bij jou- wat plezant klinkt, moet je het zeker niet opgeven omdat je geen platendeal scoort.
Maar ook niet té enthousiast ivm releasen : ik wil ni weten hoeveel duizenden jongeren er in belgie proberen muziek te maken nu je enkel maar een computer nodig hebt (ik kom van de tijd dat ik 50000 belgische fr moest investeren om een keyboard, atari ,sampler en mengpaneel te komen voor je één noot 'muziek' tevoorschijn kon toveren ;-) ...toen was er iéts minder concurrentie)
Misschien moet je eens met iemand wat samenwerken aan tracks, ik heb de ervaring dat je altijd wel wat kan leren van mekaar.
Wat ik af en toe doe is met een maat die ook met ableton werkt, de twee laptops aan mekaar verbinen en syncen en dan samen wat proberen.
Dikwijls produceer je een vettere sound door dingen te layeren , met zn tweeen doe je dat dikwijls vanzelf (maar dat zou jouw producties ook ten goede komen, dus een tip !) en je hebt een 'verassingselement'

Hej Seiko,

Leuke reactie, dat meen ik. En je hebt absoluut gelijk. De mixen moeten kloppen. Ik ben ook van plan dit eens opnieuw af te mixen, en dan te laten masteren. Het kwam er gewoon niet van, daarom even deze pre-release van de ongemasterde dingen her en der op het internet, kan geen kwaad om eens wat reacties te horen ipv nog maanden te moeten wachten voor de boel gemastered is.

Ik gebruikte op deze nummers vornamelijk een Nord Lead 2X, een yamaha AN200 en een Juno 60.

Dat vuiler daar ben ik het niet mee eens, dat propere dat is de sound die ik wilde maken, lekker smooth. Ik wil ook niet echt iets maken dat commerciëel goed ligt, eerder gewoon mijn ding doen.
Dat het soms wat leeg klinkt daar ben ik het wél mee eens. Ik ben niet goed in panning/stereobeeld creëren. Soms is dat storend.

Kijk, hier heb ik tenminste iets aan. Dat die nummers hier maar staan te staan daar heb ik niks aan.

Hoi seven,

Goeie muziek! Lekker om naar de luisteren, de arrangementen zijn rauw en lekker. Het enige wat ik de mix heb aan te merken: het pompt naar zijn mening niet. Maar goed dat is ook een kwestie van smaak. En laten we eerlijk zijn, alles wordt tegenwoordig kapotgepompt, dus een electro album met een "smooth" touch in de mix is dan wel weer een soort van nieuw :).

Een vraagje, ik ben erg enthousiast over dat nummer "disco check", vind je het goed als ik daar een remix van maak?

GRoeten, en ga zeker door met nummers maken, ik luister.

Hoi seven,

Goeie muziek! Lekker om naar de luisteren, de arrangementen zijn rauw en lekker. Het enige wat ik de mix heb aan te merken: het pompt naar zijn mening niet. Maar goed dat is ook een kwestie van smaak. En laten we eerlijk zijn, alles wordt tegenwoordig kapotgepompt, dus een electro album met een "smooth" touch in de mix is dan wel weer een soort van nieuw :).

Een vraagje, ik ben erg enthousiast over dat nummer "disco check", vind je het goed als ik daar een remix van maak?

GRoeten, en ga zeker door met nummers maken, ik luister.

Hej, ja, dat het niet genoeg pompt hoor ik idd wel vaker. Dat je het 'smooth' vind zie ik als een enorm compliment. Toch ligt veel aan de manier waarop het is afgemixt (door mijzelf, niet zo goed, moet allemaal nog eens deftig gemixt worden met meer kennis van zaken - al doende heb ik tijdens dit album de eerste afmix stappen gezet als het ware - maar ach, dat hield me niet tegen ze toch online te smijten, wat geeft het...)

Wil je een remix maken, dat kan. Geef me je emailadres door en ik stuur je de stems in een yousendit link.

Thx voor de commentaar! I apperciate it,

KAN NU NIET LUISTRN ,...GA ZEKERS EENS DOEN [VANDAAR ABBOTJE EROP ...]
ELECTRO MINDED

Back