Roland mks-7 hulp gevraagd.

CptCRxCK

Ouwe rot
dag mensjes,

sinds gister de gelukkige eigenaar van een mks 7 (hij is lekker)
maar goed. als ik in ableton een sequence heb gemaakt. en controller bijvoorbeeld 5 of 6 moduleer (filter cuttoff resonance) hoor ik helemaal geen verschill :? moet ik de mks in bepaalde modus zetten voor ik de geluiden kan tweaken? zoja hoe en hebt er iemand nog een een mooie vsti interface voor de mks 7.
andere hints suggesties ideen betreffende de mks 7 zijn natuurlijk ook meer als welkom

bijvoorbaad dank

remco

Hoi Remco,

De MKS-7 ontvangst en stuurt geen CC maar sysex. Ik gebruik voor ableton een juno106 VSTI editor in ableton alleen werkt die niet altijd perfect. De MKS-7 heeft wel dezelfde sysex structuur als de 106 dus deze editor zou voor mks ook moeten werken.

aha dacht al dat dat het was maar kan je in ableton geen sysex uitsturen>???
wel vreemd trouwens dat hij dan modulation (in ableton cc 1) wel gewoon ontvangt

Een groot manco van ableton is dat het van externe gear geen sysex ontvangt en naar stuurt. Er is een kerel geweest die met Synthmaker dus een plugin heeft gemaakt voor de 106. Deze werkt wel voor editten en patchsaving binnen ableton maar niet voor opname controllers. De editor is niet te downloaden aangezien ik hem persoonlijk om gevraagd heb om. PB je email maar even dan stuur ik je de DLL door. Die kun je in je plugin folder copieren. Je moet dan vervolgens die plugin in je project slepen en in de plugin shell je midi out kanaal van het apparaat ingeven. Druk dan zowel het midikanaal waarop je sequensed als de plugin op record mode en je kunt editten. Heb het zelf voor de MKS niet geprobeerd maar het moet werken aangezien alle sysex hetzelfde is.

Je kunt natuurlijk ook naast ableton gewoon een standalone editor draaien.

Een groot manco van ableton is dat het van externe gear geen sysex ontvangt en naar stuurt. Er is een kerel geweest die met Synthmaker dus een plugin heeft gemaakt voor de 106. Deze werkt wel voor editten en patchsaving binnen ableton maar niet voor opname controllers. De editor is niet te downloaden aangezien ik hem persoonlijk om gevraagd heb om. PB je email maar even dan stuur ik je de DLL door. Die kun je in je plugin folder copieren. Je moet dan vervolgens die plugin in je project slepen en in de plugin shell je midi out kanaal van het apparaat ingeven. Druk dan zowel het midikanaal waarop je sequensed als de plugin op record mode en je kunt editten. Heb het zelf voor de MKS niet geprobeerd maar het moet werken aangezien alle sysex hetzelfde is.

Je kunt natuurlijk ook naast ableton gewoon een standalone editor draaien.

pm^

De MKS-7 lust alleen sysex en misschien een paar cc controllers maar dat weet ik niet zeker.
Ik gebruik zelf een Kenton controlfreak om hem aan te sturen en dat werkt als een zonnetje.

Gefeliciteerd met deze vette ondergewaardeerde bak!

thanx hij is mooi :kroon:
ik heb een pocket control (nog maar pas) kan ik die ook programmeren om sysex te versturen???

hmm heb zelf een pocket controll kan ik die ook programeren om sysex te versturen?

tijs: als ik bijvoorbeeld abelton heb draaien (of een ander programma) kan ik geen 2de programma mijn mbox laten gebruiken. dit moet te voorkomen zijn. enig id?

sorry voor de dubbele posts compu doet een beetje vaag....
bijzonder jammer dat die pocket control dat niet doet.... zou mooi zijn geweest

de juno controller werkt goed, maar aleen voor mijn melody part bass en chord kank nog niet aansturen :(

ok dan sysex doet ik tegenwoordig met cubase (thnx 2 cykong en zijn mooie devicepanels check it out!)

maar als ik nou de resonansie van de filter van bass part helemaal open gooi of hoe dan ook tweak hooor ik eigenlijk helemaal geen verschill... hooort deze zo soft te zijn? of oscileert hij bij jullie wel?

Hmmm beetje jammer tis nu maar een beetje futloos die bassynth ook lykt de polyfonie van t chord niet helemaal ok hoeveel stemmen was die. Zit dus nog wel wat onderhoud aan ging ervanuit dat hy helemaal ok was.

De chord part pakt sommige noten niet (een beetje vaag)
En hoe kan je met het apparaat zelf controllR 6 editten dan?

ok dan sysex doet ik tegenwoordig met cubase
sysex is nutuulk niet bedoeld voor realtime gebruik maar om sounds mee te programmeren... cc's zijn beter geschikt omdat ze minder data verbruiken maar dan nog, ook hier geldt dat er realtime zuinig mee moet worden omgesprongen...

Midi is snel genoeg om zo'n 1000 noten tegelijk te versturen (en dan hebben we het nog niet eens over pitchbend, modulatie, program changes, cc's... laat staan sysex)... als je flink staat te zwiepen aan een aantal knoppen dan ratelen er dus per verandering steeds 3 bytes CC's over de kabel dus kan je nagaan wat er gebeurd met sysex waarbij 1 pakketje zo'n 10 bytes groot is...

De chord part pakt sommige noten niet (een beetje vaag)
En hoe kan je met het apparaat zelf controllR 6 editten dan?

Als chord sommige noten niet pakt, dan is 1 van de stemmen kapot.

om op het apparaat zelf te editten hou je de knop bass ingedrukt (of 1 van de andere 2, ligt eraan welke je wilt editten) en je drukt op de knop midi ch.
je display zal gaan knipperen, en je kunt nu met de dynamic senseslider de waarde veranderen.

ik hoop niet dat je te veel voor je mks hebt betaald....

Back