Mike Dearborn

olafmol

[EXPANSIONS]
over 909's gesproken, ik moest wel even grinniken toen ik afgelopen vrijdagnacht op het podium Mike Dearborn een zwaar beduimelde 909 met daarop met dikke viltstift de handtekening van Jeff Mills zag neerzetten ;)
en nee ik ben geen trainspotter, ik moest daar toevallig net eventjes mijn koffer met muziek pakken! ;)

Olaf

Orgineel geplaatst door olafmol
over 909's gesproken, ik moest wel even grinniken toen ik afgelopen vrijdagnacht op het podium Mike Dearborn een zwaar beduimelde 909 met daarop met dikke viltstift de handtekening van Jeff Mills zag neerzetten ;)
en nee ik ben geen trainspotter, ik moest daar toevallig net eventjes mijn koffer met muziek pakken! ;)

Olaf

Nu is dat dus een TR-909 die F 5000,- waard is :)

Ik vond Mike en Lady Aida zaterdag in de effenaar extreem vet! Ik zag dat ie veel spul bij had en ook inderdaad een 909, maar hij deed verdacht weinig...
Had ie een midifile player of zo bij?

p.s. Mike was ECHT vet!

ik heb er nix van meegekregen omdat ik vanaf 2 tot einde in de foyer stond te draaien, maar wat ik aan apparatuur zag:

akai mpc2000
tr909
nordlead2

en een rack met daarin een bunch modules, waaronder veel EMU..XL-lead enzo

Olaf

nee, Mike heeft een door Jeff Mills gesigneerde TR909..

Olaf

hahahah....wat grappig...ik was er bij toen Jeff die handtekening zette op die 909...ik ken die gast, weet alleen niet meer hoe die heet....heeft een studio en heeft het een en ander geproduceerd. Jeff gebruikt die 909 op Awakenings (toen nog in de gashouder) want die gast is een kennis van Rocco....En ik was daar jarenlang de stagemanager....vandaar deze inside information....

weet je zeker dat je het nu over Mike Dearborn hebt? ik had toch sterk het idee dat het zijn eigen gear was die daar stond..

Olaf

vind dat toch vreemd...mike lijkt me eerklijk gezegd niet iemand om met een gesingneerde 909 rond te lopen...Jeff neemt z'n eigen ook niet mee...een meer dan 1 gesigneerde 909 in nederland...hhhmmmm...ach misschien kan het ook wel...
Die gesigneerde 909 staat hier volgens mij in amsterdam, dus het zou best kunnen....

Het is in ieder geval eenleuk verhaal op de maandagochtend....toch?

Overigens, de laatste keer dat ik mike dearborn hoorde draaien moest ie midden in de set pissen....dat was erg grappig.....

Hij had gerust kunnen gaan pissen..

Hij had gerust kunnen gaan pissen..

Want zijn live-set kon het prima af zonder Mike zelf. Hij deed vrijwel niets. Overgangen van het ene naar het andere nummer zonder een knop aan te raken. Opbouwen van een climax idem.

Petje af voor de muziek die hij maakt.. maar broek naar beneden voor het 'live'-gehalte. Wat een aanfluiting !

Er zijn veel gasten die het zo doen. Speedy J, Orbital iets minder maar ook. Speedy J kan ook zo gaan plassen. Bij Orbital doen ze wel wat met het geluid maar voornamelijk op de mixer. JunkieXL 2 jaar geleden op DAncevalley was ook niet echt live-live maar wel goed. Het is maar net wat je voor een aanpak hebt. Ik zit ook steeds meer te neigen naar veel voorgeprogrammeerde shit omdat je dan hetgene waar je uren/dagen/weken op het zitten ploeteren ook precies zo de zaal instuurt en niet het risico loopt het te verknallen.

OH! Vuile Slet! ;)

Ja eigenlijk wel. Je maakt er een plaat van en doet het ook nog live. Kijk, je kan gewoon een aantal stukken filter cutof leeg laten zodat je die zelf invult. Offuh...Het nummer 2 x zo lang maken voor live. Offuh...De break 2 x terug laten komen. Offuh...1 synthlijntje toevoegen die je zelf lekker bewerkt.
Het gerotzooi met patterns is wel heel gaaf maar op die manier je nummers reproduceren lijkt me heel moeilijk.

Re: Duiveltje..

Re: Duiveltje..

Orgineel geplaatst door CraZ
Moet je dan niet gewoon platen gaan maken ?

Je kan toch niet anderhalf uur lang je eigen platen gaan draaien? ;)

Ik heb ook eens zo'n 909 gezien, die was van een medewerker van music house en ook gesigneerd door jeff mills (Dat zou Jeff bij mijn 909 niet moeten proberen!).

Jeff Mills had em voor die medewerker gesigneerd, boven de knoppen, toen Jeffert em had geleend voor een optreden. Als het dezelfde is dan is die 909 een beetje een hoerig typje.

ik begin zo te vermoeden dat 50% van alle 909's in de wereld door meneer Mills gesigneerd zijn ;)

Olaf

Aan onze 909 geen polonaise

Aan onze 909 geen polonaise

Er moet eens iemand durven om een van onze apparaten te signeren.. no bleedin' way !

.. of het moet misschien Helen Duval zijn (maar dan hooguit op de onderkant van mijn zelfgebouwde sync-splitter)

Back