[proghouse] velvet skies

AOR

Ouwe rot
Had eergisteren om redenen (lang verhaal) binnen 24 uur een track van 118 bpm nodig. Kon ook niets meer aanvragen, vanewge rechten enzo. Dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan. Track moest ongeveer 5 minuten worden en moest perse 118 bpm zijn. Tegenwoordig zit ik meestal rond de 130 tot 135, dus dat was echt wel even zweten.

Het is niet mijn beste werk :D, maar vond het toch wel leuk om even te posten.

gr Alexander

DOWNLOAD

ps. let niet op de mix, want ik heb het voor het grootste gedeelte op koptelefoon moeten doen.

Ik vind 'm super klinken Alexander :P :geslaagd:
Persoonlijk vind ik de tijd dat de dance tracks zo om en nabij de 120 bpm lagen, leuker 8>

dankje! uh.. welke stijl bedoel je dan precies? heb je een voorbeeld?

Het begin van de House muziek. Vanaf 1985-86 meen ik. Ik weet niet meer hoeveel het gemiddelde bpm was, maar volgens mij lager dan veel dance tracks van nu.

Het begin van de House muziek. Vanaf 1985-86 meen ik. Ik weet niet meer hoeveel het gemiddelde bpm was, maar volgens mij lager dan veel dance tracks van nu.

Ja zeker waar, al kan minimal house ook erg langzaam zijn.

Hijs weer erg fijn.....zoals gewoonlijk met jouw muziek!

Hij klinkt wel wat te traag (zeker aan het begin)....net of je em omlaag gepitched hebt of zo. Maarja het zij je vergeven omdat dit niet je "werk tempo" is.

Offtopic: Overigens ben ik wel benieuwd naar welke koptelefoon je gebruikt, ik wil binnen kort mijn 5 jaar oude technics RP-DJ1200 vervangen. Mocht je nog een DJ koptelefoon aan willen schaffen dan kan ik die vanharte aan raden......ding kan echt veel abuse hebben.....paar keer met mijn zatte bek op gaan staan, weglopen terwijl de jack nog in je mixer zat, kabel tussen mun rem en band van mijn fiets (wow) en hijs een keer in bad geflikkert (don't ask).

he steph,

dankje voor je comment. Ik weet dat die traag is, maar hij moest perse 118 bpm zijn. Was voor een djmix voor een magazine (mix voor hardlopers).

Wat die koptelefoon betreft. Ben eigenlijk wel zeer content met mijn Sennheiser HD25. Met name omdat die tegen een stootje kan en alle onderdelen los te bestellen zijn.

Het is niet de fraaiste, maar wel fijn dat ik niet iedere 2 jaar een compleet nieuwe hoef te kopen.

Back