[Tech house] Ibrahim Reevy - Acralena

Ibrahim Reevy

Grootmeester Piel
Na talloze snippets te hebben weggegooid was het weer tijd om weer even iets af te maken. Het heeft me best veel moeite gekocht om de boel zo te krijgen en dat is hopelijk ook te horen. Ik kan me voorstellen dat mensen denken dat de track beter afgewerkt kan worden enzo maar ik vind het op zich goed zo beter dat ik tevreden ben, terwijl de track niet perfect is dan dat ik em helemaal verneuk :D IK heb er een stuk of 4 uur weer over gedaan. Ik heb er ipv een melodie meer een soort sferisch gebeuren omheen proberen te maken, want ik vond het nogal saai om weer een chord of stringetje erbij te plaatsen :D

Gemaakt met: Reason 2.5
Snelheid: 130 Bpm
FX: Compressor, reverb, delay, distortion

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden ;)

Acralena

Jeetje 4 uur aan 1 song kwijt. Als jij allemaal Hits zou maken, dan zou je rijk kunnen worden. Produkties aan de lopende band. Petje af. Ik ben meestal te kritisch over mijn muziek en besteed minimaal 1 maand aan 1 song en dan ben ik nog niet tevreden.

Ik vind het nummer te lang. Ik zou wat afstappen van het kopieren van maten.
Dan is de luisteraar minder lang aan het wachten op een overgang. Zeker als de ene maat hetzelfde klinkt als de ander.
Probeer een zo kort mogelijk goedlopend nummer te maken. Desnoods de partities die je nu hebt gelijk laten, maar inkorten.
experimenteer wat met een melodielijn, zou ik zeggen.

Leuk dat jij zo intensief met muziek bezig bent. Je bent gemotiveerd en gedreven, toch zou ik als ik jou was iets meer tijd besteden aan 1 song. De grote artiesten doen soms 2 jaar over 1 album, hoewel 'Yesterday" van Paul Mc Cartney er ook een paar uur over deed, dus het kan wel (is wel een song van volgens mij 2,5 minuut)

Zie dit als advies en niet als negatieve kritiek

Groet Erik

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Catalunya
Jeetje 4 uur aan 1 song kwijt. Als jij allemaal Hits zou maken, dan zou je rijk kunnen worden. Produkties aan de lopende band. Petje af. Ik ben meestal te kritisch over mijn muziek en besteed minimaal 1 maand aan 1 song en dan ben ik nog niet tevreden.

Ik vind het nummer te lang. Ik zou wat afstappen van het kopieren van maten.
Dan is de luisteraar minder lang aan het wachten op een overgang. Zeker als de ene maat hetzelfde klinkt als de ander.
Probeer een zo kort mogelijk goedlopend nummer te maken. Desnoods de partities die je nu hebt gelijk laten, maar inkorten.
experimenteer wat met een melodielijn, zou ik zeggen.

Leuk dat jij zo intensief met muziek bezig bent. Je bent gemotiveerd en gedreven, toch zou ik als ik jou was iets meer tijd besteden aan 1 song. De grote artiesten doen soms 2 jaar over 1 album, hoewel 'Yesterday" van Paul Mc Cartney er ook een paar uur over deed, dus het kan wel (is wel een song van volgens mij 2,5 minuut)

Zie dit als advies en niet als negatieve kritiek

Groet Erik

Hee hallo Erik,

Bedankt voor je reactie ik ben het met je eens dat ik wat langer over een track moet doen, maar het is dus niet zo dat ik iedere dag een ander nummer heb ofzo, maar ik heb echt tig snippets die ik niet afkrijg en dan ben ik blij als ik eindelijk weer een keer iets afkrijg. Mijn motto is dan ook beter af en redelijk dan perfect en een snippet. Ik bedenk heel vaak van die super snippets, maar ja hoe verder dat is dus best zonde, want de dingen die ik bedenk zijn meer voor verderop in een track en dan is het best lastig om er een goed intro en opbouw bij te verzinnen zonder dat het afgezaagd klinkt. Ik ben het dus met je eens, maar nu weet je ook wat mijn beweegredenen zijn, want een maand kloten en niks gedaan krijgen is niet bepaald leuk, maar inderdaad mijn tracks kunnen beter Vaak is een track redelijk en dan wil ik hem verbeteren, maar dan verpest ik em juist en de track is lang omdat ik dat wel wat vond hebben zo lekker dancy en lekker lang genieten Verder heb ik er expres geen herkenbaar melodie in gestopt, omdat ik dat saai vond dus heb ik meer een soort sferisch geheel proberen neer te zetten. Ik had er eerst wel een chord inzitten, maar die heb ik er bij nader inzien uit gehaald, omdat ik het zo lekkerder vind grooven en de geluidjes fungeren als mindfucks

ik heb enkel die edit beluisterd en niet het originele
(sorry)
ik vind de intro nogal lang. maarja, dat gebeurd in veel tracks/songs (de deejay kan er dan wat mee)
klinkt als deephouse, best leuk trackje.
de bassdrum is stevig, maar is hij later in de track (rond 2.53 minuten bijvoorbeeld ergens)
niet een beetje té hevig? dan overstemd die bassdrum soms wat de rest van de track en das
toch wel een beetje spijtig.

(of is het de bedoeling en mis ik iets?)

verder van de rest mooie track :okdan:
ik hoor hier toch vaak goeie dingen passeren op dit forum en dit is een van die dingen!

-peace

cloudy

Ik vind het type geluid van het melodietje beter passen in een wat minder droge omgeving. En ik vind de grebruikte noten niet echt getuigen van emotie of wat dan ook. VInd het nogal vader jacob achtig ingespeeld, sorry. En inderdaad het lijkt wel erg veel op blokjes copieeren, wat niet erg is, wanneer je een gruwelijk goeie basis in je track hebt, waar je heeeeel lang naar kan luisteren zonder dat dit verveeld.

Nee, naarmate ik verder luister vind ik het echt heel erg saai worden, afmix enzo is best wel ok. Goeie kick, waar is die bas?

succes ermee !

volgende keer ben ik hopelijk enthousiaster. ;)

Back