Help! Ben helemaal nieuw

Rikkie

Nieuwkomer
Hallo iedereen! Ik ben echt een freak van elektronische muziek, vooral de pioniers uit de jaren '70 spreken me aan en in het bijzonder het vroegere werk van Jean-Michel Jarre.In de jaren '90 heb ik wat geknoeid ermee (zie voorstelling hieronder); maar een zeer hoog niveau heb ik niet gehaald.Ik waardeer de warme klanken van Korg, maar mis een goede piano: daarvoor gebruikte ik Roland.Hoewel ik de FAQ en beginselen doorlopen heb, merk ik dat ik technisch helemaal niet meer mee ben. Ik begrijp er amper iets van en zie door de bomen het bos niet. Er is veel veranderd sindsdien!

De schitterende Jarre-imitaties die ik op youtube zie doen me kriebelen ervoor te gaan! Ik zoek niet de onbetaalbare originele analoge instrumenten, ik zoek een betaalbare apparatuur die de klanken goed benadert. Mag software zijn. Ik dacht aan een meer uitgebreide Korg, met (veel) meer dan twee simultane effecten en een goede pianoklank. Mijn budget is nu ruimer, ik ben bereid te betalen voor kwaliteit.

'k Zou het waarderen als iemand me een beetje wegwijs maakt: ik heb genoeg muzikale achtergrond, maar qua technische kennis ben ik helemaal groen!

Groeten en dank aan de beheerders van deze site!

BiografieIk ben Rikkie, een jonge dertiger. In de jaren '90 hield ik me bezig met elektronische muziek met een low-budget Roland Keyboard. Daarmee stuurde ik een KORG X5DR module aan. Met bijgeleverde software van Korg én Cakewalk als software sequencer. LocatieBelgisch Limburg InteressesKlassiek, pop en elektronische muziek

Ja, komt me bekend voor! Zelf laat-dertiger, ben na de U20 min of meer afgehaakt met begrijpen (wel nog gespeeld en gekocht). Bij discussies op het forum kom ik niet veel verder dan controle van/op spelling! Je bevindt je in goed gezelschap (of slecht???)
..............
WELKOM DUS!!!

...kill-kill-kill...

Oh nee, wacht; herstel: welkom! :okdan:

Back