Korg EMX en Kaossilator

fritskee

ft. Royal-T
Bonjour:D

Kwist niet waar ik deze Thread moest zette dus plaatste ik hem maar ff in dit forum.

Kzit met een vraagje:
Kan ik mijn Korg EMX en Kaossilator op elkaar aansluite (via midi of jack fzo) zodat hun geluid uit dezelfde boxen komt(mijn pcboxen, deze hebben maar 1 in/output) dus op het moment is het alleen Of de EMX OF de Kaossilator =(
kzou ze graag beide hebben.

Mvg,
Free:biertje:

Hey! als je de kaossilator op de audio in van je emx aansluit (vergeet knopje niet in de line positie te plaatsen) en het pot metertje "audio in level" een beetje open zet dan is je probleem opgelost... 1 nadeel dan hoor je de kaossilator in mono, en er zijn vrij veel geluiden op de kaossilator die gebruik maken van het stereobeeld :)
beiden op hetzelfde tempo laten lopen zal niet via midi lukken aangezien de kaos geen midi heeft.. :)
Grtzz

Je kan idd bij een synthpart op de emx een waveform kiezen die de audio-in doorlaat. Het is de onderste stand van de die oscillator select knop. Daarna nog even je steps invoeren of met de arpeggio touchcontrol spelen op dat part ;) Als je nou bijv. een constant geluid neemt uit die kaosilator, dan kan je dat dus gaten doormiddel van steps te programmeren.Toevallig pas bij een maat van mij uit zitten vogelen aangezien hij er toen ook zelf niet uit kwam.

We hebben het toch ook over audio? MIDI heeft feitelijk niets met 'geluid uit dezelfde boxen' te maken :

http://en.wikipedia.org/wiki/Musical_Instrument_Digital_Interface

MIDI gebruik je om apparaten aan te sturen, notes te triggeren, stop-start- en sync berichten te versturen etc.
Wat jij wil is de outputs van 2 apparaten tegelijk naar 1 output routeren, oftewel :

Gewoon voor een paar tientjes een klein mixertje kopen, van Behringer ofzo.

:) Tja, als ik deze zin lees :

"Kan ik mijn Korg EMX en Kaossilator op elkaar aansluite (via midi of jack fzo) zodat hun geluid uit dezelfde boxen komt."

Dan denk ik dat we in eerste instantie even terug naar de essentie moeten. Wellicht kunnen we de discussie wat opschonen door MIDI even buiten beschouwing te laten.

We hebben het over 2 audio outputs waar maar 1 input beschikbaar is. Ik zeg : mixer. Tenzij je met splitters enzo in de weer wilt...

??? er werd toch al verteld dat je Kaosilator geen midi heeft ?!
Heb je al geprobeerd wat dj invizible en ik je hebben aangedragen :?

Jazeker, het werkt en ik dank je daar ook voor maar, ik heb nu nog een kabeltje gevonden die een L&R heeft en daar kan ik dan een Midi op aansluiten dus kan ik de Kaossilator wel op midi aansluiten.. (als je begrijpt wat ik bedoel)*D

Ok bedankt voor de reacties en idd :D de thread gaat echt nergens meer over xD maarja.. ik heb gevonde hoe het gaat via mn Jackkabels daarom:
Thnx to: dj invizible en RSB

Mvg
Fréé :D

lol zou ik niet doen :) tenzij je vuurwerk wil... midi heeft niets met audio signalen te maken zoals hierboven al gezegd...
en dat dat kabeltje een "midi" plug heeft dat is omdat oude toestellen dezelfde connector vorm hadden als de midi connectoren..
nog even audio signaal = analoog signaal, midi signaal = digitaal signaal.. dus je kan die onmogelijk koppelen..

Back