[Logic 5.5.1] VST Instruments verdwenen???

Ola,

Ik ben bezig geweest met het installeren van een VST instrument en die installatie verliep allemaal ok, maar toen ik daarna Logic 5.5.1 (pfffff oude knakenversie wie leent mij ff drieduizend euri zodat ik eindelijk een mac kan kopen) opstartte, waren ineens alle geïnstalleerde VST instruments uit Logic verdwenen.

Behalve trouwens de Waves Shell, die ziet hij nog wel, maar verder zie je dus alleen de standaard plugins van Logic en niet meer Nexus en Sylenth en blabla de rest van de geïnstalleerde plugins. Gewoon pleitos!

Ik denk dat die laatste installatie ervoor gezorgd heeft dat Logic nu naar de verkeerde VstPlugins map kijkt. Ik zou niet weten waar hij nu zoekt, maar in ieder geval niet op de goede plek!

Weet iemand toevallig hoe of wat of waarom en vooral; hoe op te lossen dat ik mijn VST instruments weer gewoon zie (en kan gebruiken)?

probeer eens al je '.cfg' files te verwijderen, als je dan logic opnieuw opstart gaat hij alle plugins langs die nog geen cfg file hadden, kan even duren..
hebben toevallig al die probleem vst's een cfg file van 0KB groot?

probeer eens al je '.cfg' files te verwijderen, als je dan logic opnieuw opstart gaat hij alle plugins langs die nog geen cfg file hadden, kan even duren..
hebben toevallig al die probleem vst's een cfg file van 0KB groot?

Hey man, thnx!
Dat heeft inderdaad geholpen.

Het probleem zat 'm inderdaad in de laatst geïnstalleerde VST instrument.
Na het installeren gaf deze namelijk bij het opstarten van Logic de foutmelding 'could not load module "logic control" ( 8 )' en daarna ziet Logic gewoon helemaal geen VST's meer. Lekker is dat!

Maargoed, door alle cfg's te verwijderen is het probleem opgelost!
Dank!

Back