Arp Avatar / Axxe

Status
Please reply by conversation.

demian

Ojee
Ben op zoek naar 1 van deze 2. :)

Ik hoor 't wel, alvast bedankt!

had nou gewoon die odyssey meegenomen ! ;)

nouja, als er achter zit dat je de arp sound voor een normaal bedrag wil (wat ik kan snappen) zou ik toch voor de avatar gaan. de axxe is erg beperkt vind ik en dat komt ook de sound niet ten goede.

haha, ja die Odyssey van jou zag er mooi uit! :W

Maar ik ga idd voor de Avatar vanwege de 'gunstige' prijs.

Zeg Demian heb jij de loterij gewonnen ofzo?

heheh, nee hoor, maar er is wel iets ruimte voor 1 of 2 misschien 3 dingetjes, dan is het wel weer ff mooi.

Btw, een Pro One en een TR808 kunnen behoorlijk funken samen, niet normaal meer! :halleluja

Arp

Arp

De Romeinen wisten het zelfs al... "Bij Jupiter!" :D

Het plaatje is van een originele advertentie uit 1978 van de Arp Avatar.

Zelf heb/had ik ook de Axxe op mijn wantlist staan, maar nu ik dit lees, weet ik het niet zo goed meer. 1500 voor een Oddy vind ik wel wat aan de pittige kant... Maar wat is dan een gangbare prijs voor de Avatar? Ik las dat er maar 300 gemaakt zijn, dus lijkt me het ook geen goedkoop dingetje...

Attachments

• ARP Avatar_Mag ad 1978.jpg
    ARP Avatar_Mag ad 1978.jpg
    81,2 KB · Bekeken: 79
Zeker geen Axxe nemen.
Zijn wel goedkoop,maar je moet er dan ook niet veel van verwachten.

Sorry maar een Axxe is niks mee..klinkt heerlijk hoekig en is prima te programmeren tot vet vintage monstertje..
Filtersinusbas uit de Axxe is super...

Sorry maar een Axxe is niks mee..klinkt heerlijk hoekig en is prima te programmeren tot vet vintage monstertje..
Filtersinusbas uit de Axxe is super...

mijn buurvrouw is ook niks mis mee, maar het is geen odyssey of avatar.
best een leuk synthje en ik kan snappen dat je er enthousiast over bent, maar je moet het wel een beetje in perspectief zien. jij was volgens mij ook helemaal weg van de moog rogue. is denk ik vergelijkbaar, leuk ding, inderdaad niks mis mee, maar wel een instappertje vergeleken met de grote broers.
als je ze toch wil laten rollen (en ik ging er even van uit dat demian dat wilde) vind ik de axxe geen goede keuze.

hehe, op zich ben ik nog al zuinig, maar als ik iets wil, dan liefst wel goed..

Zolang een Avatar goedkoper is dan een Odyssey maar min of meer het zelfde kan, wil ik een Avatar, mits het verschil groot genoeg is.

Voor een Avatar zou ik nu ongeveer 1000,- over hebben, maar misschien is dat te weinig.
Heb er al wel een op ebay gezien voor iets meer, dan moet ie ook nog uit de usa komen, misschien moet ik meer geduld hebben of iets meer bieden aan de gene die mij al reeds heeft benaderd voor een zeeeer mooie en complete Avatar. :W

Wat is wijsheid, er staat al een Odyssey voor 1500,- hier op het forum, een Avatar moet daar wel een stukje vandaan blijven vind ik, anders ga ik voor de Odyssey, en dan is de stap naar een 2600 ook zo gemaakt natuurlijk.. hehe (not) :D

ik ben geen kenner, maar een avatar vereist nogal wat sloop en aanpaswerk voordat het een betrouwbare surrogaat-odyssey is, dacht ik.
eentje over de plas kopen is een idee, maar dan toch niet voor meer dan 600-700 max.
en hier in de regio zou ie ook wel onder de 1000 moeten kunnen, beetje afhankelijk van wat er al aan gedaan is, bv door st eric.

ik heb al veel arp apparaten in zeer goede staat gezien, die nog een stuk beter konden.

Axxe klinkt dikker dan ody. Axxe dubbelen met een clavinet klinkt helemaal dik. Ody is freakier dat wel.

Voor de rest betaal je voor elke ARP meer dan 500 euro tegenwoordig. Tenzij je familie in de states hebt.

Axxe klinkt dikker dan ody. Axxe dubbelen met een clavinet klinkt helemaal dik. Ody is freakier dat wel.

Voor de rest betaal je voor elke ARP meer dan 500 euro tegenwoordig. Tenzij je familie in de states hebt.

Helemaal mee eens....en 2 Axxen zijn nog altijd goedkoper dan 1 Ody...
Hang een Axxe MK1 aan een MK 2 en je hebt een hele dikke combi.

tja, ik vind 'dik' altijd een wat lastige kwalificatie van geluid, semantisch gezien.

maar als jullie bedoelen dat een arp axxe beter/leuker/indrukwekkender/spannender klinkt dan bijvoorbeeld een arp odyssey whiteface, dan ben ik het er toch niet helemaal mee eens, sorry.

wat natuurlijk wel als een paal boven water staat, is dat de axxe doorgaans goedkoper is dan een odyssey of avatar.

ARP oddy(whiteface) staat bij mij ook hoog op de verlanglijst, maar dan wel met zijn eigen filter(of misschien een schakelaar voor het nieuwe arp filter zodat je kan kiezen of beide filters ook kan gebruiken) want ik wil wel een arp die als een arp klinkt(niet 1 die op moog probeert te lijken). Maar het liefst gewoon zo als hij hoort te zijn.

ik heb zo'n avaxxe en dat is een samen een mooie 3 oscilatorsynth maar weg doe ik 'm niet.
als ik iets verkoop heb ik daar achteraf altijd spijt van. sorry

Attachments

• avaxxe.jpg
    avaxxe.jpg
    71,1 KB · Bekeken: 72
Status
Please reply by conversation.
Back