Poly 61 voor 300 euro

waar ik vooral niet over te spreken ben bij de Korg P serie is het editten van de sounds... wat een kutte rot knopjes zeg... die DEC/INC buttons... echt 99% ruk en als ze dan ook nog niet proper functioneren 100%...

de P-61 heeft tenminste nog PWM aan boord, en de P-800 heeft slechts 1 filter (voor alle stemmen)
beide zijn kut te proggen maar de P-61 heeft tenminste niet zo veel para's :D de P-800 moet het slechts ende alleen hebben van stapelen van geluid, geen fancy synthese technieken whatsoever...

Laatst gewijzigd:
Ik heb mijn P61 vorig jaar voor niks bij een P800 weggegeven.

Ik heb er net één gekregen van iemand.. 20 jaar in een koffer gezeten en werkelijk zo goed als nieuw. De envelopes zijn verschrikkelijk maar het filter vind ik eigenlijk wel fijn. Een simpel synthje maar hij heeft zeker wel wat. Ik heb het nog niet geprobeerd maar heeft de arp clock input zo'n negatieve trigger nodig zoals de kpr55 of kan ik deze normaal triggeren met een 808?

Ach Marktplaats is gewoon wat de gek er voor geeft. Soms worden dit soort dingen inderdaad voor zo'n bedrag verkocht. Soms staat hij er voor 50 euro op omdat ze niet weten wat het waard is.

Ik heb er net één gekregen van iemand.. 20 jaar in een koffer gezeten en werkelijk zo goed als nieuw. De envelopes zijn verschrikkelijk maar het filter vind ik eigenlijk wel fijn. Een simpel synthje maar hij heeft zeker wel wat. Ik heb het nog niet geprobeerd maar heeft de arp clock input zo'n negatieve trigger nodig zoals de kpr55 of kan ik deze normaal triggeren met een 808?
Ik triggerde die van mij destijds met een mobius.

De envelopes zijn verschrikkelijk maar het filter vind ik eigenlijk wel fijn.
maar igg beter dan bij de poly-800 die niet per osc een eigen filter heeft maar 1 globale (zoals de mono/poly)... 20 parameters in totaal is wel minimaal qua mogelijkheden... gelukkig zit er dan wel weer chordmem op maar de arpeggiator is kut aangezien de clock is gesynct aan een (nieuwe) toets aanslag... en ik meen ook dat de hoogste en laagste noot in een arp 2x voorkomt... en nog iets vreemds is de parameter (22) voor het uitzetten van de wave van Osc-2, je zou verwachten (net zoals bij de poly-800) dat het aantal stemmen zou verdubbelen maar helaasch...

als er 2 synths zijn die met gemak kunnen worden vervangen door een VSTi dan zijn het de P-61 en P-800...
ik kan me nl. niet voorstellen dat iemand die niet wil muis-klikken wel van een P-800 of P-61 houdt :D
en uiteraard zou het niet hetzelfde klinken, wel zoals ie bedoeld was...

Laatst gewijzigd:
parameter (22) voor het uitzetten van de wave van Osc-2, je zou verwachten (net zoals bij de poly-800) dat het aantal stemmen zou verdubbelen maar helaasch...
ja da's nogal logisch nutuulk, hij krijgt er niet zomaar ineens 6 extra filters bij nutuulk :D

en dat had jij, idd JIJ, mij ook kunnen vertellen nateluurlijk™

Back