Mackie Onyx 400F VS Motu Ultralite MKII

SolidCake

Ingeburgerd
Hey, Kan iemand mij helpen?

Ik ben van plan een nieuwe geluidskaart aan te schaffen voor thuis. Ik heb een iMac G5 staan met 1,6ghz en 2 gig werkgeheugen, maar ik ben van plan binnenkort over te stappen naar een Macbook Pro voor recording.

Nou zit ik alleen met een dilema...

Ik kan niet kiezen tussen de Mackie en de Motu.
Op papier is de Mackie beter dan de Motu, maar aan de andere kant zijn er veel reviews te lezen waarin verteld wordt dat de Mackie niet zo goed gebouwd is en binnen een jaar vaak stuk gaat... Dit waarschijnlijk als reden dat de Mackie stukken goedkoper is dan de Motu op ebay en marktplaats.

Wat zal ik doen, voor de (in verhouding) degelijke, dure Motu gaan of voor de (op papier Betere) Mackie?

ik zou gaan voor de motu kwestie van goede drivers voor mac.
0,0 problemen

heb wel geen ervaring met de Onyx maar heb er ook al wat slechtere dingen van gehoord.

Grappig, heb ze beide na elkaar gehad.

Ik vind de Onyx beter (mooier) klinken dan de Ultralite. Geldt voor zowel AD als DA. Ook de pre amps van de Onyx zijn erg goed.

Wat betreft drivers wint de Motu het. Ik heb zowel Mac als PC en voor zover mogelijk bij een FW audio interface zijn ze allebei wel stabiel alleen heeft de Motu een veel betere buffer/CPU ratio.

Control panels en de mogelijkheden daarin zijn nagenoeg gelijk.

En ik weet niet of de verhalen kloppen dat een onyx slecht gebouwd is, maar dat is niet mijn idee. Als je alleen al de foto's vergelijkt dan zie je dat Onyx connectors degelijker zijn; ze zitten vast aan de behuizing, itt Motu.

Back