Synthmeeting Eindhoven 5 september 2009

Hallo allemaal,

Adjust dank voor de organisatie, ondanks de "lage" opkomst vond ik het toch erg gezellig. Ik denk dat je als een synth bijeenkomst bezoekt je nooit weet wie of wat dat je er tegen zult komen. Ik moet zeggen dat ik als beginnende synth speler meer geleerd en te weten ben gekomen op deze bijeenkomst dan toen in Nijmegen ;). En naar mijn gevoel was het in Nijmegen ongeveer 2x zo druk als in Ehv.

Mijn Casio onthoud nu weer zijn presets :okdan:, gisteravond nog snel een batterij houder ingebouwd voor 3 knoop cellen. (met dank aan Bikkel :biertje:)
Tot een volgende meeting groot of klein:D

:okdan:

Over het initiatief opzich heb ik ook helemaal niks te zeiken. Maar ik denk dat als je een halfjaar tussen de meetings hebt zitten en wat demian al aangeeft het aan en afmelden alleen via pb zou doen het al heel veel uitmaakt.

Om de een of andere reden zijn bij de andere meetings dit soort dingen niet gebeurd. Maar hier zat wel steeds ongeveer een jaar tusssen...

Volgende meeting is iedereen er toch gewoon WEL bij of niet dan?
De gene die er waren hadden het iig naar hun zin :okdan:

Maar die shizzle zal voortaan mss beter met het team van SF besproken moeten worden (al weet ik niet hoe belangrijk zij de SF meetings vinden natuurlijk)

Ik denk vooral dat het voortijdig aankondigen per mail het beste is
Voorbeeld:
- 1ste mail 3 maanden van te voren met het bekend maken (lokatie en datum)
- 2de mail 1 maand van te voren met alle info en een leuke teaser
- 3de en laatste mail 1 week van te voren met eventueel nog een leuk filmpje :)
- topic aanmaken nadat de 1ste mail is verzonden waarin iedereen kan zeggen wat ie wil
- email adres waar iedereen zich aan kan melden zoals bijv. synthmeeting20XX @ synthforum.nl
- kleine verwijzing bovenaan op de voorpagina nadat de 2de mail verzonden is

Verder zou het denk ik top zijn om ook wat workshops te organiseren
zoals mixen in Logic,Protools, Cubase of in een uurtje van 2 de basics van geluid of electronica leren (zomaar ff wat losse ideen)

En mss nog wel het belangrijkste van allemaal.. een lokatie centraal in NL Utrecht lijkt mij daarbij de beste keuze

Maargoed... zeggen hoe iets moet en het uiteindelijk ook doen zijn 2 verschillende dingen en ik denk dat we blij mogen zijn dat forum members uit zichzelf zoveel moeite erin willen steken

Hier Adjust :biertje: die heb je verdient

Over het initiatief opzich heb ik ook helemaal niks te zeiken. Maar ik denk dat als je een halfjaar tussen de meetings hebt zitten en wat demian al aangeeft het aan en afmelden alleen via pb zou doen het al heel veel uitmaakt.

Om de een of andere reden zijn bij de andere meetings dit soort dingen niet gebeurd. Maar hier zat wel steeds ongeveer een jaar tusssen...

Jij bent dus niet meer gekomen vanwege het feit dat je zag dat er een aantal mensen zich afmeldde? Tenminste je begint in 2 of 3 berichten over afmelden via pb dus als ik daar vanuit kan gaan dan moet ik zeggen dat van alle redenen die ik heb gehoord, dit toch wel de meest zwakke kuddedier reden is.

Wat betreft een jaar ertussen laat ik maar in het midden. Ik loop ook meerdere malen per jaar bij synthesizer/muziekwinkels binnen om te checken wat ze op dat moment hebben staan aan gear en uit te checken.

Oh maar het was leuk hoor. Ik heb me goed vermaakt en zo te lezen hebben de meeste die er waren zich ook goed vermaakt. ;)

Ja ik in ieder geval wel.

Wat ik wel irritant vond is dat er met enige regelmaat iemand een looper over de master van de mixer heen gooide waar al vier synths tegelijk aan het spelen waren :? sta je net lekker een demo te geven hoor je je eigen shit niet meer :erm:

Oops, dat was ik dus, sorry. Aan de andere kant vond ik de mogelijkheid tot muzikale interactie wel heel erg genegeerd. Mijn eerste meeting, misschien was interactie wel helemaal niet de bedoeling. Je had de sixtrack net zo goed kunnen demo'en door even met de loop mee te spelen. (leuk die weer eens te zien/horen trouwens, en bedankt voor de boxjes, ik vond het in ieder geval goed dat ze er waren.

Misschien mag ik je emoticon verplaatsen? Dan kon je het naar mijn idee ook zo bekijken: ...waar al vier synths tegelijk aan het spelen :? waren..

Afijn, enige irritatie is normaal, no hard feelings...

Ik regel in ieder geval zeker geen speakers meer want het wordt gewoon een grote teringzooi :okdan:

Wat ik wel irritant vond is dat er met enige regelmaat iemand een looper over de master van de mixer heen gooide waar al vier synths tegelijk aan het spelen waren :? sta je net lekker een demo te geven hoor je je eigen shit niet meer :erm:

Dat trek ik mijzelf ook aan, want ik gooide met enige regelmaat wat hardcore beats de speakers uit. :o:

ik snapte ook niet wat dat met synths te maken had tijdens deze meeting.....dit vond ik het meest irritante van de dag

Ehm, omdat ik ze met mijn synth maak. Maar ik snap dat het teveel was.

laat dan hardcore uit je synths horen ipv van een mp3tje

Oh je refereert naar mijn iPhone, nee dat bedoel ik niet, dat was wellicht ook niet leuk voor aanwezigen.
Voor de liefhebber:
gabberdrums2.jpg

:o: :( :dubbel: :okdan:

ik snapte ook niet wat dat met synths te maken had tijdens deze meeting.....dit vond ik het meest irritante van de dag

Ik heb iets gemist geloof ik, ben ook nog maar net lid. Op Synthforum zijn dicussies over productie, software, effecten, you name it.

Op de meeting mag het alleen over synths gaan? Hmm...

MadDonna, leuke gadges op de I-phone moet kunnen vind ik. Volgende keer neem ik de korg DS10 mee denk ik om de puristen te treiteren. Met 800 Watt powered boxen natuurlijk! (geintje :D)

...Volgende keer neem ik de korg DS10 mee denk ik om de puristen te treiteren. Met 800 Watt powered boxen natuurlijk! (geintje :D)

;) Je kan dan beter een obscure synthgevalletje meenemen en dan keihard 15 minuten het geluid van een tandartsboor laten horen..dan KUNNEN ze er niet eens wat van zeggen. :dubbel:

..hoewel, ze zullen het dan waarschijnlijk nog mooi vinden ook..
:stupid :D

Back