Wie gebruikt de Virus TI als geluidskaart? (krijg het niet voor elkaar..)

Hoi,

wie gebruikt hier de Virus TI als geluidskaart?
Ik krijg het niet voor elkaar met Cubase 4... :-(

dit heb ik gedaan, maar krijg geen geluid:
1. Open Devices > Device Setup…
2. Select VST Audiobay.
3. Set the Master ASIO Driver to Access Virus TI
4. Set the audio buffer to a value of 512 Samples

Ik heb zojuist een leeg project gemaakt en 1 mp3 bestand geimporteerd. Bij afspelen hoorde ik ineens wel de mp3 via mijn TI over mn speakers!! maar toen ik cubase opnieuw opstarte, en hetzelfde project nogmaals wilde laden, hoorde ik niets meer...

de volumeknop van de TI staat open.
wat doe ik verkeerd?!

als ik een nieuw project begin met onderstaande settings:
Devices > Device Setup : Set the Master ASIO Driver to Access Virus TI
DEVICES -> VST CONNECTIONS : TI Snow outputs

dan hoor ik wel degelijk geluid via mn TI!

MAAR

als ik een "oud" project open, gemaakt met de RME FF400, hoor ik niets :-( terwijl bovenstaande settings excact hetzelfde zijn (TI als ASIO etc)...
als ik vervolgens dit project sluit en een nieuwe maak met bijv. 1 audio file, dan hoor ik wederom niets! als ik de TI reset, dan doet een nieuw project het weer wel, maar nog steeds het "oude" project niet :-(

Dat klopt, moet je even in je connection center, F4, je output bussen nog aanpassen.
Dan zou het weer moeten werken... En ja, dat moet bij ieder oud project...

Dat klopt, moet je even in je connection center, F4, je output bussen nog aanpassen.
Dan zou het weer moeten werken... En ja, dat moet bij ieder oud project...

bedankt voor je reactie, helaas is het niet gelukt... :-(
eerst heb ik voor de zekerheid een leeg project geprobeerd, hier geen problemen (dus wel geluid)

vervolgens een "oud" project geladen, op F4 gedrukt, hier zie ik al als outputs de TI staan...heb deze aangepast naar dezelfde outputs maar nog steeds geen geluid :-( heb zelfs een 2e stereo output aangemaakt maar ook bij deze hoor ik niets...

Vreemd en bij je devices staat ook de asio driver van de virus... (dat moet natuurlijk wel, anders kan je ze niet selecteren natuurlijk)

Misschien anders ff support mailtje sturen naar Steinberg?

ik vermoed dat je oude projecten vanuit SX3 komen, en de projecten die nu wel werken direct in cubase 4 gemaakt zijn.

De output kanalen vanuit sx3 moet je anders configureren in 4, dat is een handmatige actie die je eenmalig moet doen per project.

maar nu je mail hebt gestuurd naar steinberg zul je ongetwijfeld het goede antwoord van hun krijgen.

Het ligt in ieder geval niet aan je asio setup van je TI. Het is een standaard routing probleempje wat te maken heeft tussen sx3 en 4.

ik vermoed dat je oude projecten vanuit SX3 komen, en de projecten die nu wel werken direct in cubase 4 gemaakt zijn.

De output kanalen vanuit sx3 moet je anders configureren in 4, dat is een handmatige actie die je eenmalig moet doen per project.

maar nu je mail hebt gestuurd naar steinberg zul je ongetwijfeld het goede antwoord van hun krijgen.

Het ligt in ieder geval niet aan je asio setup van je TI. Het is een standaard routing probleempje wat te maken heeft tussen sx3 en 4.

al mn oude projecten zijn gemaakt in C4.....

al mn oude projecten zijn gemaakt in C4.....

dan weet ik het niet, dan zou het simpel moeten werken. Waarom gebruik je niet gewoon je fireface? dat is toch een veel betere oplossing?

Back