Nieuw op het forum

Stuntman Henk

Nieuwkomer
Hallo allen,

ik ben nieuw op synthforum en wil mij via deze weg even voorstellen.
Mijn naam is Marijn en mijn Nickname op het forum is BamBam(Flintsones)
ik ben veel bezig met muziek maken op mijn zoldertje met voornamelijk hardware(helaas nog weinig analoog spul)
Langzaam begint een zogenoemde live set wat vorm aan te nemen(ben er al erg lang mee bezig, maar door tijdgebrek kwam er steeds de klad in)
ik ben nog lang niet klaar met uitbalanceren en mooie combi`s vinden, maar het gaat de goede kant op.
Ik heb de laatste tijd erg veel drum geprogrammeerd en riedeltjes ingeklopt.
De set bestaat nu uit
Een behringermixertje Ub2222FX, yam.An200 &Dx 200, poly800, deepbass 9, RM1X sequencer, MC808, KP2 en KP3, Kaossilator, wat pedaaltjes, en een alesis verb.
Ook heb ik nog een superJV1080(+techno expansion)staan en een midikeybordje, maar heb die machine al een tijd niet aangehad.
Die moet ik dus weer helemaal verkennen.....misschien is deze ook bruikbaar,...wie weet ;)
Echter ik wil de set niet te groot maken, het moet vervoerbaar blijven.
In het verleden heb ik veel de Dj uitgehangen, en doe dit nog af en toe op illegale feestjes(Techno, breakbeat en Goa)
Ik hoop hier veel te vragen, te lezen, te posten en te leren.

Groeten
Marijn :D

Hallo Etaoin,
Neen ik ben geen familie van Bambamstudio, ik begrijp dat dit ook een forum gebruiker is?
Nou ja, bij hem is het de naam van de studio en bij mij is het de Dj(toekomstige live naam)
Mijn vroegere Dj naam had Billy in de naam verwerkt.
Ik zal als ik tijd heb de moderator een mailtje sturen om te vragen of mijn
forumgebruikersnaam veranderd kan worden in
BillyBambam, ook leuk! (misschien kan dat ook via deze weg/post)
dit om verwarringen in de toekomst te voorkomen met bambamstudio
Groeten
BillyBamBam

Hmm hahaha,
Nou weet je ik denk dat ik een en ander maar ff ga vernaderen.
BillyBam zal het dan worden !
Dat wijkt genoeg af
;)

@forummods, hoe kunnen we eenvoudig mijn gebruikersnaam eenvoudig wijzigen zonder een heel nieuw profiel aan te maken?
Het zou dan bij nader inzien BillBam moeten gaan worden.
Ik hoop van jullie te horen
Groeten
Marijn

Oke (LOL) te veel overeenkomsten.
Ik ga een nieuw profiel aanmaken met de naam Stuntman Henk(na het weerzien van die hilarische jiskefet filmpjes)
tis komkommertijd ,. ja toch niet dan!
bovendien veel te warm om muziek te maken in de studio( 35 graden op zolder zonder dat de apparatuur aanstaat!)

Met dank aan Copini, de chef bezemkast ben ik nu omgedoopt tot stuntman Henk
dank daarvoor!

Groet
Stuntman henk

@SmS 303, In principe maak ik minimaltechno(geen bliep en klik, maar wel scheurend) en varianten van de vroege technotrance(een beetje de sound van 95/96/Mazzo)
Maar eigenlijk wil ik muziek niet in een hokje drukken, het kan uiteenlopen van chill, breakbeat, experimenteel tot bovengenoemde.
Wat voor mij wel vaak een pre is, is dat het "organisch klinkt", het mag allemaal niet te strak zijn en moet vooral "ruim" klinken.
Het hangt allemaal heel erg van van stemming en omgevingsindrukken af die ik op de bewuste dag heb opgedaan ;)
Muziek waarbij ik zelf helemaal kan wegdromen is muziek van Vangelis, zit alweer een week naar Bladerunner te luisteren in de auto en ook soil festivities
Groeten,
:)

Back