cubase icm mackie dxb 200

dennisdivano

Nieuwkomer
hallo ik werk al geruime tijd met cubase en mix gewoon in the box, nu wil ik graag een mackie dxb 200 gaan halen maar zou graag willen weten of dit een vooruitgang is voor het mixen etc, en of er iemand ervaring heeft met deze mooie mixer.

groet
dennis

ik zit hier met dezelfde vraag (ongeveer)
heb op dit moment een 12 kanaals analoge mixer en 8 kanalen op mn digi001
wil eigenlijk met faders out of the box mixen maar dan het liefst met een mixer met direct outs zodat ik voor een deel de mixer als channelstrip gebruik.

ik zit te denken om direct outs op mn mixer te solderen of een andere mixer te kopen.
de mixer waar ik nu aan zit te denken is echter een 22kanaals samson MPL 2242 met 4 sent bussen en een 2x main out. maar neem ik dan eerst met protools 8 kanalen op en gaan dan via mn digi 001 naar de mixer? dan zit ik een keer teveel te converten. dus ik wil mixen voor de digi001.

of moet ik gewoon vrede mee hebben dat als ik out of the box mix in plaats van 8 sporen maar twee sporen op moet nemen? ik wil dan namelijk de sents als effect sents gebruiken. nu heeft de samson wel direct outs maar die zijn pre-faders. dus dan gebruik je alleen de eq en de gain. ik wil direct outs NA de faders.

voor dennis: er zijn al veel threats over je vraag te vinden, ik denk dat je dan ook vooral eerst moet kijken of je out of the box wilt mixen en dan je vraag specifieker stellen. of bijv. de mackie de goede keuze is.
ik werk nu eigenlijk helemaal niet in de box. gewoon twee sporen en een analoge tafel ervoor. alles wat er gebeurd gebeurd in de hardware. ik wil echter wel eens gebruik gaan maken van t feit dat ik een digi001 heb met meer dan twee inputs.

out veel post is op te merken dat de keuze vooral ligt bij je manier van werken. en niet de box uit moet willen om je mix analoger te maken en dat dit bleikbaar beter zou kunnen met goede hardware preamps/compressor/eq. en dan weer terug de box in en je mix gewoon blijven doen met een behringer b-control of zoiets... das mijn conclusie uit de threats.
(ik wil overigens wel buiten de box blijven mixen)

Back