Ableton Live Beat Repeat on/off realtime

Senthrax

Stamgast
Als ik een track op heb staan en ik klik op het on/off knopje voor eender welk audio effect dan hoor ik het effect ook direct (phaser, reverb, delay, ...).

Bij de beat repeat echter niet. Deze schiet pas in actie als er 4 nieuwe maten beginnen. dus zet ik het effect na 1 maat aan, dan begint de beat repeat pas 3 maten later te werken. Ik wil uiteraard dat ik de beat repeat onmiddelijk hoor. Weet iemand of dit in te stellen is en hoe? Ik heb deze situatie (tot hiertoe) enkel voor met de beat repeat.

Alle tips zijn welkom!

ik heb volgens mij niet echt last van jou probleem...hij reageert bij mij vrijwel meteen.

maar misschien heb ik een op lossing voor je:

- sleur en pleur een beatrepeat op je kanaal.
- selecteer de beatrepeat en druk ctrl-G.
- open dan het chain veld de middelste van die drie rondjes links.
- rechter muisknop onder je al reeds bestaande chain -> create chain.

nu heb je een chain met beatrepeat en een zonder.

- hang nu de chain volumes aan macro 1, ga naar map mode en invert, range van het kanaal zonder de beat repeat en zorg dat beide kanalen niet harder kunnen dan 0db.

Als je nu aan die macroknop draait kun je faden tussen beiden.

je moet even aan de knoppen van de beatrepeat draaien
zoals interval, chance, grid.
even uitproberen :okdan:
Idd, denk dat hij gewoon zo ingesteld staat om beat te repeaten na drie maten, dus op de vierde. Kijk eens goed wat elk knopje doet door wat te prullen. Na een tijdje wordt het heel tuidelijk, vooral ook door de visuele weergave.

Gagarin

Bedankt voor de snelle reacties. Net een gezellige pc crash achter de rug :erm:, vandaar de late reactie.

Mijn instellingen lijken goed te staan, denk ik (check onderstaande screenshot)

beat_repeat.jpg

LeBonTon, jou oplossing werkt perfect, good thinkin ;)
Ik kan nu verder maar als iemand toch nog de oorzaak van het probleem zou weten, hoor ik het graag.

Laatst gewijzigd:
Back