Original Mix of Radio Edit sturen naar label ?

davidal3x

original addict
Ik sta op het punt om 3 of 4 nummers te versturen
naar de wat "grotere" Dance labels.
Wat ik me afvraag is of ik de originele versie's moet versturen (a la 7 min.)
of dat ik er beter aan doe om de radio edits te sturen.
(zou me zo kunnen voorstellen dat de "verplichte" en "saaie" dj vriendelijke intro's van originals standaard worden geskipt ..)

Zijn hier mensen die weten wat wijzer of gebruikelijker is ?

( In een oude discussie van 2003 zei iemand :
doe je beste nummer als 1e als radio edit, vervolgens de rest van je nummers origineel met als laatste weer je beste nr original.
Maar is dit nu in 2009 nog steeds het beste ?) :?

Om wat voor stijl gaat het? Verschilt nogal per stijl of die intro van de original "saai" is.

Het gaat voornamelijk om electro minmal tech house en zoiezo HOEFT de intro i.d. niet saai te zijn ..
(en wat heet saai ? vandaar dat t tussen aanhalingstekens staat)
ook niet in bovengenoemde genres maar dj's houden vaak van minimale percussie of een kale kick in t begin en daar hou ik vaak rekening mee , kan saai voor sommigen zijn,.....

Dat even ter zijde leggend .....wat kan ik het beste richting labels afvuren ?

De "stijl" die ik produceer heeft veel belangrijke elementen in de original mix zitten, die soms zelfs niet in de radio zit. Wij stuurden dan ook altijd de original mix als 't ging om een "officiele" demo, en eventueel de radio-edit erachteraan . Maar, bij de hands-up dance die we maken is de intro van de original dus echt belangrijk en bevat hij dan ook veel kenmerkende elementen!!

De "stijl" die ik produceer heeft veel belangrijke elementen in de original mix zitten, die soms zelfs niet in de radio zit.

Dat is in "mijn stijl " ook altijd het geval, mn nummers zijn meestal rond de 6 a 7 minuten , dan komt er vaak nog een "dj friendly" intro als die dat zoiezo al niet was, zit je op 7,8 minuutjes..

Eigenlijk haat ik radio versies , omdat ik altijd consessies moet doen en
enkele "juicy moments" moet elimineren om mn verhaaltje in 3 minuutjes kwijt te kunnen.

Ik wil ook van mn favorite artiesten geen radio edits horen, je hoort een half nummer en dat komt in mijn ogen (oren) dan ook half tot zn recht..

Dit terzijde , thx in ieder geval, denk i.d. dat ik het beste de original of beide versies kan sturen.
Als er iemand is die een andere mening heeft.....im all ears...

Back