Fruity loops mic in probleempje.

Vortexnl

Nieuwkomer
Ik probeer met fruity loops mijn Samson CO1U USB microfoon in te stellen als mic in. maar dat lukt me niet.
Als output gebruik ik mijn Numark Omni control midi controller. en als soundcard ASIO4ALL.
Ik heb alle soundcards al geprobeert, maar ik kan nog steeds geen input krijgen van mn microfoon!

Moet ik hiervoor mischien software downloaden?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Kun je eens een screenshot posten van je instellingen in fruityloops? Dit zou handiger zijn.
Trouwens je spreekt over output, maar hoe ben je zeker dat je signaal wel binnenkomt? Ik ben niet thuis in fruity, maar er zal wel een module zijn die toelaat om je inputs te checken. Of misschien staat dit gewoon op je scherm. Kijk eens in de manual.
Staat de audio input het niet per ongeluk gemute in windows?

Als je de extra software installeert van de Samsung CO1U kun je controleren of je signaal goed binnenkomt:
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1810

Moet ik hiervoor mischien software downloaden?
Illegaal downloaden is altijd wel de oplossing als je iets niet weet. Als er maar geen cent naar de ontwikkelaars gaat, die er jarenlang hard aan gewerkt hebben. Hopelijk heb ik deze zin verkeerd geinterpreteerd.

Illegaal downloaden is altijd wel de oplossing als je iets niet weet. Als er maar geen cent naar de ontwikkelaars gaat, die er jarenlang hard aan gewerkt hebben. Hopelijk heb ik deze zin verkeerd geinterpreteerd.

Heeft onze vriend het niet gewoon over drivers of aparte software die bij de mic hoort?:mega:

Bij output hoef je niets te selecteren in het audio mixer insert kanaal. Die wordt namelijk
automatisch gerout naar de mixer (die wel een output moet hebben naar je audio interface)

Staat ook gewoon in de manual die je erbij kreeg toen je het product kocht op
internet of in de winkel.

Attachments

• pic2.bmp
    805,5 KB · Bekeken: 86
  • pic1.bmp
    787,7 KB · Bekeken: 88
Mijn microfoon werkt wel gewoon, ik gebruik m gewoon met Skype.
software voor mn mic heb ik niet geinstalleerd, ik ga even kijken of het dan werkt.

Mijn microfoon werkt wel gewoon, ik gebruik m gewoon met Skype.
Vroeger lukte het wel, toen had ik namelijk mijn line in microfoon.
Maar nu heb ik dus een USB microfoon die niet "verbonden" is met mijn mixer.

Dat zou ook het probleem kunnen zijn hoor. FL kan namelijk maar overweg met 1 audio-
interface. Daar moeten dus ook de gebruikte inputs op zitten.

Misschien kun je buiten FL een audio applicatie gebruiken en deze middels ReWire naar
FL doorsturen. Niet een ideale oplossing natuurlijk, maar het is beter dan niets.

Zoiets had ik ook in gedachten, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen :P.
Hier heb ik een schematje van hoe mijn computer het geluid stuurt naar de speakers.

Back