.:travel.to.trampantojo:.

;) Doet me een beetje aan Front 242 denken, dus kan ik me hierin ook wel vinden.

Om het iets krokanter en ook nog vetter te laten klinken zou je het contrast tussen
heldere elektrische klanken en bassen kunnen verhogen. Bijvoorbeeld door kortere
percussieve klanken met 'n snufje reverb erop erin te brengen en de lage tonen met een
sidechain licht naar de achtergrond te drukken. Nu is het geluidsbeeld vrij dicht lijkt me.

Anywho, lijkt me al zo :okdan:

Hyper :mexico:

Bij voorbaat: het is niet in de stijl die ik zelf produceer dus staar je niet blind op mijn commentaar
op 0:47 is opeens dat achtergrondgeluid weg, zou ik faden met volume of cutoff freq.
na 3 minuten zit er een hapering tussen je breakbeatloopjes, vind ik zelf altijd storend. Makkelijk op te lossen door zachtjes een closed hihat op die plek neer te zetten.

Om het geheel wat vetter te maken zou ik zelf je breaks opleuken met een hardere (overstuurde) kick. Neem bijvoorbeeld The Trick van The Prodigy, daar zit op de 2e tel een behoorlijke oversturing in de beat die hem lekker smeuig maakt.

Krokanter zou met een 303tje met wat delay en distortion kunnen maar dat is meteen wel een beetje afgezaagd. Ik ben er niet vies van.

Ik zou de intro nog 4 maten langer laten duren (0:47) waarbij je de sound langzaam nog een beetje uitkleedt en dan na die 4 maten inkomen met een snoeiharde kick. Maar dat ben ik, dat hoef jij niet te doen ;)

Back