Waarom hoor je nooit (of amper?) meer voice sampling in nummers?
Kan dit apparte sampling geluid niet nieuw leven in worden geblazen door profs?
Variaties met vocoder, talkbox en timestretch en Cher zouden misschien nog kunnen?
Als jij dat graag hoort, moet je dat gewoon doen !
Je zou jezelf
verkeerdelijk de vraag kunnen stellen: is er wel nood naar ?
Maar met die vraag stel je jezelf imho te commercieel op. Misschien vind je het niet erg om de nieuwe Lady Gaga te worden, maar ik persoonlijk zou ervoor passen.
Even wat persoonlijk advies: vocoding en talkbox-effectjes en dergelijke zou ik nooit helemaal afschrijven. Ik zou niets afschrijven. Alles is en blijft mogelijk.
Het gevaar is gewoon dat je ermee zou kunnen overdrijven.
Een goed voorbeeld van een band dat graag vocode't: Electric Light Orchestra.
Hebben heerlijke nummers gemaakt en in kwasie elk nummer komt wel een beetje vocoding voor. Net niet overdreven, maar das mijn mening. Kan me best inbeelden dat iemand anders het nét wel teveel vindt.
Wanneer ik bijvoorbeeld hun "best of" opzet en helemaal beluisterd heb, hoef ik ook weer even geen vocoding meer te horen.
Ik denk dat meeste variaties inmiddels al zijn uitgeprobeerd. Maar denk je van niet, dan moet je het gewoon uitproberen.
Weet je, als jij het vind klinken, dan zal er wel iemand anders op deze wereldbol het klinken vinden. En als je die éne persoon al kan doen glimlachen door je muziek, dan heb je nuttig werk verricht.
Nog even en ik word emotioneel.