Hardcore labeltje (klein)

Ik vraag me af hoe lang het bij Rige duurt.

Als het niks is zul je niet snel wat horen...meestal maken ze eerst een selectie,alles wat een beetje leuk klinkt krijg ik vaak wel te horen...en ik heb niks van jou gezien....

Misschien kun je hier op SF eens wat posten,kun je kijken wat men er van vindt...

Als het niks is zul je niet snel wat horen...meestal maken ze eerst een selectie,alles wat een beetje leuk klinkt

Is bij elk label wel zo denk ik.:D Of ze sturen ''heb je meer tracks'' en gedaan , sturen daarna niet meer terug!:kont:

Komt denk door de crisis :P.
Maar wel triestig dat je niets meer van die labels hoort dan.. zo is er ook een label die ook niets meer liet horen.. en nu mijn tracks weer ff wat beter zijn, heb ik zoiets van krijg de klere maar lekker.. jullie als laatste als ik de rest heb gehad.

Hoe moeilijk is het voor zon label om ff te zeggen van 'okee kut muziek' of 'je muziek past niet bij ons'
Dan ben je als persoon diep gezonken door mensen doelloos rondjes te laten zwemmen.

Weet je ook gelijk of het een mening betreft of dat je muziek gewoon slecht is.

Ik w8 eerst ff kryp af
Daarna probeer ik derailedtraxx wel ff mocht het niet lukken bij kryp... thnx (Y)

Ik doe gewoon ff 1 voor 1 :)

En hoe goed of slecht ik wel niet ben.. als het echt niet lukt.. en ik heb ook zo nog op msn me mensen die kunnen beoordelen dan post ik iig wel wat snippits hier en daar op dit forum ;). Ik ben ook begonnen met snippits op fora. Heb idd al reacties gehad van mensen, voordat ik het ging opsturen naar labels

Laatst gewijzigd:
Heb een mail gehad van label dat paar van men tracks wel goed vond. Nu willen ze men nieuwe track op hun allereerste EP. (wel vinyl & web)

Is het nu eigelijk wel verstandig om bij startend label te tekenen?:engel:

Hoe moeilijk is het voor zon label om ff te zeggen van 'okee kut muziek' of 'je muziek past niet bij ons'
Dan ben je als persoon diep gezonken door mensen doelloos rondjes te laten zwemmen.

Sommige van die labels krijgen tig demos per dag binnnen worden door 1 iemand gerund, zo een gast heeft echt geen tijd om al die dingen te gaan luisteren laat staan ook nog de demomakers persoonlijk te antwoorden

en geen zin, omdat veel demo stuurders daarna een grote mond terug hebben over hoe goed ze zelf wel niet zijn, niet tegen kritiek kunnen en wat voor scheldnamen de labelmanagers zijn. Terwijl ze er in eerste instantie wel hun demo naar opstuurde.

Dan denken die labelmanagers "pleur toch op met je demo die 99 van de 100 keer kut is".

tegenwoordig niet veel meer, gemiddeld 1 per week en dat is tegenwoordig alleen nog via internet. Vaak in een "massa" mailing naar 20 labels.
Soms zelfs alleen een beperkt mailtje met "check wwww.myspace/artiestnaam for my new tracks!".

Vinyl is allang zo goed als over, behalve voor de allerbekendsten en de labels die onderdeel zijn van een groter bedrijf.
En die halen dan break even.

Ik kan mij ook niet direct meer een reden bedenken waarom je als labelmanager moeite gaat stoppen in ondermaatse demo's van mensen die je niet kent. En zelfs als je een dikke track tegenkomt levert het toch bar weinig op als label zijnde als je niet meerdere markten bestrijkt (merchandising, feestorganisatie, webshop). Alleen voor promotie is het goed, maar als je daar dan weinig extra's mee kan doen (zoals eigen feesten geven en shirts verkopen) heb je er niet veel aan.

Back