Solina string ensemble MIDI van Doepfer

PWM

User
Laatst gewijzigd:
Ik heb al een MTC64 maar zo'n board met optocouplers heb ik (nog) niet.
De Solina midificeren zie ik ook zitten.
Dus ik sluit me bij deze graag aan bij de lijst met geinteresseerden.
Mocht iemand in staat zijn zo'n board te regelen/maken, dan doe ik graag mee.

(zelf solderen op breadboard kan natuurlijk ook, maar dat neemt 10x zo veel tijd in beslag..dus daar pas ik voorlopig voor.

Meneer heeft een VP330 *Bijna kwaad van jaloezie*

:D Heb hem net maar ben er HEEEEEEEEEL erg blij mee. Hij klinkt gewoon zo lekker.

Wel meer dan een jaar lopen zoeken. Maar geduld is een schone zaak :mega:

Ik wil er ook midi in hebben en zag dat Kenton die heeft voor 300 engelse ponden :doei:. Zag ook dat ze een Solina kit (ook 300Pnds) hadden en die lijkt verdacht veel op die van de VP330. Dus ik dacht.....
1+1=2 :eureka: Maar misschien heb ik het helemaal mis.

Iemand een idee of dit idd zo is?

Mark Cox aka Li'lmarkie doet toch ook dat soort divide down dingen midificeren met een eigen oplossing?

Voor de fun ben ik begonnen met de print in Ultimate/Ultiboard. Bijna klaar, alleen nog ff wat anders routen. Als ie klaar is post ik em hier voor eventuele tips/veranderingen

Zo, ongeveer wel klaar:

SolinaPrint.jpg

Pcb is 10*15cm

Laatst gewijzigd:
Heb het met Ultiboard gemaakt, maar weet alleen nog niet hoe ik de kale layout exporteer :P

Ik ben begonnen met het maken van zo'n optocoupler schakeling op veroboard.
Er moet nog het een en ander opgelost worden, maar vooralsnog ziet het ernaar uit dat er een goed resultaat gaat komen.

Alle toetsen werken netjes alleen staat in de manual niet duidelijk waar je de draden vanuit de optocouplers precies op gesoldeerd moeten worden.
Ik ben inmiddels eruit welke soldeerpunten op de printplaat van de solina gebruikt moeten worden, maar stond er niet bij stil dat alle soldeerpunten niet netjes in volgorde van de toetsen staan.
Dus nu kloppen de midinoten nog niet met de tonen die je hoort.

wordt aan gewerkt..

Back