Nieuw!!

sander.h

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik wil me even voorstellen, mijn naam is Sander (bouwjaar 1975) en ik ben al een jaar of 15 actief in bandjes als toetsenist. In eerste instantie coverbandjes, de laatste 9 jaar ben ik echter actief in de rock/metal/prog-band The Dust Connection (en dat is eigen werk - http://www.thedustconnection.com).

Daarnaast maak ik thuis ook nog wel eens de nodige herrie die qua stijl, als het tenminste niet voor de band is, alle kanten op kan gaan. Mijn muzieksmaak mag je gerust breed noemen, met als favo artiesten Marillion, Oi Va Voi, Loreena McKennitt, Delerium, Balligomingo, Dream Theater, Death, Interpol, The Church, The Mission, Natalie Merchant, Roisin Murphy etc.etc.

Momenteel bezit ik de volgende toetsenbordjes:
Korg X5D, Korg Triton Studio, Korg Triton Extreme, Roland XP-80, Korg MS2000 en een Yamaha P200 (weliswaar geen synth maar voor de volledigheid). Tijdens repetities/optredens gebruik ik de XP-80 en de Triton Extreme. De P200 en Triton Studio staan thuis speelklaar. De MS2000 en de X5D liggen eigenlijk een beetje stof te happen, alhoewel ik de MS2000 nog wel eens tevoorschijn haal als er studio-opnamen plaatsvinden (voor de analoog klinkende effectjes). Overigens ga ik die XP-80 zo langzamerhand eens uitfaseren, ik heb een Fantom G7 in bestelling staan.

Tot nu toe heb ik altijd nummers in elkaar gezet met behulp van de XP-80 of Triton interne sequencers, maar ik ben voornemens om eindelijk eens met Cubase aan de gang te gaan.

Daarnaast ben ik met name geinteresseerd in het hele midi-gebeuren, en dan met name de toepassing daarvan in een live-situatie.

Ben benieuwd!

groeten,
Sander

Eeeej welkom.

Die MS2000 mag je gerust verkopen, ideale beginnerssynth, zonde als die stof staat te happen :okdan:

Wilkommen!!! :)

Zeg, je moet eens op zoek gaan naar die JayB patches voor de X5D. Dat maakt het in een klap een krachtig beest voor in de studio.

Ik heb onlangs een X5D gekocht en ik moet zeggen dat ik het een supersynth vind! Zonde om stof te laten happen!

In ieder geval veel plezantstra hierzo! :okdan:

Wilkommen!!! :)

Zeg, je moet eens op zoek gaan naar die JayB patches voor de X5D. Dat maakt het in een klap een krachtig beest voor in de studio.

Ik heb onlangs een X5D gekocht en ik moet zeggen dat ik het een supersynth vind! Zonde om stof te laten happen!

In ieder geval veel plezantstra hierzo! :okdan:

Thanks! Ik heb alvast eens gegoogled en gezien dat er een YouTube-filmpje aan gewijd is, die zal ik straks thuis eens even bekijken!

bikkel schreef:
Die MS2000 mag je gerust verkopen, ideale beginnerssynth, zonde als die stof staat te happen :okdan:

Ik ben inderdaad in die richting aan het denken. Beetje zonde om dat ding alleen uit de kast te halen als we weer eens wat gaan opnemen. Ik zal eens opzoeken wat dat ding prijstechnisch nog voorstelt heden ten dage.

Thanks! Ik heb alvast eens gegoogled en gezien dat er een YouTube-filmpje aan gewijd is, die zal ik straks thuis eens even bekijken!

Ik ben inderdaad in die richting aan het denken. Beetje zonde om dat ding alleen uit de kast te halen als we weer eens wat gaan opnemen. Ik zal eens opzoeken wat dat ding prijstechnisch nog voorstelt heden ten dage.

uhh waard va spullen zakken enorm in waarde nou was de korg ms2000 niet veel in aanschaf ook geloof ik maar ik kocht laatst een keys version ,..voor 300 das denkik de prijs veel meer vangje niet want er zijn der zat te koop =)

welkom sander nr10 hihi er zijn veel sanders idd
en wehebben zat mensen met kennis over de div software cubase / logic enso pakketen
zelf koop ik geen software [!!!]
download eens een demo van cubase sx
die gebruik ik en is in overvloed te vinden ,..
asjet wat vindt ...en je wil pro blijven koop je m !

cubase 5.0 +5.1 upgrade is lichter ..more easy [5 jaar oud

kijk ff watje wil info zat hiero

Nou ja ik denk dat VA's ook niet zo snel weer minder waard worden. Uiteindelijk heb je over 20 jaar meer aan een VA dan aan een softsynth als je die lekkere ouderwetse klank van primitieve analoog emulatie zoekt.

Ik denk dat een MS2000 wel een future classic wordt.

Back