De vetste tracks van powernoise, industrial, tekno, EBM en alles tussenin!

geen favoriet maar...

die beelden slaan wel op minstens de helft van wat er door m'n hoofd gaat bij dit soort muziek. kicken zo, die VHS kwaliteit!

ben nu deze aan't luisteren voor't eerst:
R-1170821-1197988626.jpeg
r11708211197988626.jpg

hij klinkt wel lekker moet ik zeggen, maar wel zo typisch... saai, met al dat modulaire spul.

dat is wel iets wat ik in de laatste tijd gemerkt heb. sinds de 'vintage rage' gaan ook heel veel artiesten hun spullen verkopen om modulaire systemen aan te schaffen, en het klinkt ook 9 van de 10 keren doodsaai en eentonig. (ik spreek wel vooral vanuit de industrial/noise perspectief.)

zie ook:
nightmares (ex-deathpile)
R-1878085-1249614708.jpeg
r18780851249614708.jpg

(vette kaft, dat wel!)

the alison project (ex-SKM-ETR)
R-1989743-1257081159.png
r19897431257081159.png

space machine (masonna)
r2962771089131181.jpg

R-296277-1089131181.jpg

(oeps, vergeten dat je niet via discogs mag hotlinken.)

Laatst gewijzigd:
ik kan pebaalde synth-noise spullen wel pruimen, maar er is veel en veel troep ,

vind ik wel goed:
Space Machine : vaak erg psychedelish & gefreak, 70ies geïnspireerd

Pulse Emitter : modulair stuff maar kerel bouwt alles zelf....

Envenomist....erg kaal, bleak.....

Hive mInd : maar kaakt helaas meer troep dan coole dinken, Sand Beasts is een absolute trage claustrofobische knaller....

en de meister : vroege MB

ben nu deze aan't luisteren voor't eerst:

R-1170821-1197988626.jpeg

hij klinkt wel lekker moet ik zeggen, maar wel zo typisch... saai, met al dat modulaire spul.

dat is wel iets wat ik in de laatste tijd gemerkt heb. sinds de 'vintage rage' gaan ook heel veel artiesten hun spullen verkopen om modulaire systemen aan te schaffen, en het klinkt ook 9 van de 10 keren doodsaai en eentonig. (ik spreek wel vooral vanuit de industrial/noise perspectief.)

zie ook:
nightmares (ex-deathpile)
R-1878085-1249614708.jpeg

(vette kaft, dat wel!)

the alison project (ex-SKM-ETR)
R-1989743-1257081159.png

space machine (masonna)
R-296277-1089131181.jpg

geen favoriet maar...
YouTube- Folkstorm - Swarm
die beelden slaan wel op minstens de helft van wat er door m'n hoofd gaat bij dit soort muziek. kicken zo, die VHS kwaliteit!

Geen favoriet ? Ik kende dit niet maar vind dit toch wel goed klinken !
Heerlijke thread is dit :P

pulse emitter heb ik voor het eerst gezien in de docu 'people who make noise.' hij was maar 1 van de 3 die ik in heel die docu kon hebben. ik moet wel ooit een keer een hele plaat van hem horen, maar hij is zeker goed bezig, lekker psychedelisch.

space machine in tegenstelling vind ik helemaal niet zo freaky. het zijn ongetwijfeld de juiste geluiden waar hij mee speelt, maar daar blijft het ook bij. geen verrassingen zover ik heb gehoord, en als ik vanaf de eerste minuut al weet hoe de rest van de plaat gaat klinken, dan zet ik liever gewoon masonna op.
Masonna+bears_071229_3.jpg

voor de meelezers, der meister MB = maurizio bianchi, uit italie. hij is zeker een van de besten in wat hij doet, maar ik zou het lang niet limiteren tot zijn oude werk. veel van z'n nieuwere werk heeft me al te vaak het ruimte in geholpen.
denk bijvoorbeeld aan zijn collaboratie met saverio evangelista (ex-esplendor geometrico)
r15069851224817766.jpg

geniale plaat, aangeraden voor de liefhebbers van (minimal) dark ambient gebasseerd op drones en loops. essentieel!

de andere twee namen die je hier noemt heb ik al veel over gehoord, maar ik moet ze zelf nog checken.

die split met Saverio is idd ook wel goed, maarja, als je MB met Esplendor gaat laten samenwerken komt't wel goed zeker? ;-) helaas heeft MB met z'n 'return' een shitload materiaal uitgebracht en is quality-control vaak ver te zoekes, tonnen cdr's, cd's op Silentes, OERSAAI werk bij....

Hive Mind:

...maar zoals gezegd, helaas ook veel rommel, veel mensen in de zak gezet met z'n label Chondritic etc...kerel is traag.

Pulse Emitter

erg toffe kerel

Envenomist

'synthnoise' lijkt mij iets typisch Amerikaans te zijn

ja, wat ik allemaal wel niet over die greh (hive mind) gehoord heb. ik ken die vent zelf niet zo dat ik er iets over kan zeggen, behalve dat je niet het enige bent die hem een 'traag ventje' vindt.
maar best een schattig videotje van 'm hier.

'synthnoise' lijkt mij iets typisch Amerikaans te zijn

heh? en al die jaren hoor ik alleen maar over 'die amerikanen met hun pedalen.' :erm: nah, synthnoise is en blijft zeldzaam, vooral hier in nederland. je ziet het verder wel vaker, maar lang niet zo vaak als een tafel vol pedalen.

mja, als het om synthnoise gaat, doe mij dan maar iets russisch hoor.

Laatst gewijzigd:
even lief wezen voor de non-noisers...
R-1401000-1216530413.jpeg

er zijn zat dance liefhebbers hier, en als je er zo ene ben, zit hier toch niet te niksen, en zet deze eens hard op! kicken als je van een 4x4 houdt, belooft!

hahaha, terrorfakt. Dat is echt live ook bruut. Zijn ze met zijn drieen en het zijn alle drie van die zwaar gespierde getatoueerde lomperikken. Aardige gasten, maar geen ruzie met ze maken. Ze hebben ook een bizar gevoel voor humor. Check dit:

:)

bam, right in the kisser! ha!

rare gimmick hebben die jongens trouwens...
l_969fd4c97adea4d9b90d683da451aa4b.jpg

l_d35440ddb669f420fde1f5aa51318127.jpg

was ik maar nog 16. :dubbel:

Grunt+-+Last+Grip+To+Sanity+%282003%29.jpg

superieure zang, maar dat alleen redt de muziek niet in mijn perspectief. echt een doodsaai formule: loop + feedback + distortion + zang, en dat herhalen. :erm:
was beter geweest als hij z'n stem als hoofd instrument (letterlijk of niet) gebruikte.

333.jpg

fantastische werk van pulse emitter. ik ben helemaal verslaafd.
het mooiste aan dit is, je kunt het net zo neutraal bekijken als je wil. in dat zin staat deze meneer ver boven de rest, vind ik.

Laatst gewijzigd:
die Pulse Emitter hb ik ok liggen, knap werk, en met de $ mooi meegenomen.....

ivm Grunt : is niet meteen z'n beste, z'n laatste (Petturien Rooli) is veel sterker, industriëler, ook goed : split met Cloama, Terror & Degeneration, Dead Beauty 7", Seer Of Decay, z'n 2xcassette live boxen , .....ik bewonder Mikko wel, runt z'n labels erg strak,kerel met enorm veel projecten, elks met eigen sound:

...en Clinic Of Torture, Creamface, Deathspell Omega,....

yeah, die vent is ook geen niemand he.
mja, als ik een probleem met hem zou hebben, is het dit wel: richt je verdomme op 1 project! het geeft gewoon weg dat hij geen focus heeft. om te zeggen dat die man een multi-talent is zou absurd zijn, want de meeste namen van hem hebben weinig speciaals aan.

maargoed, clandestine blaze, hell yeah!

weer niks bijzonders, maar het heeft verdomme wel wat. lekker winterse kankerherrie!

die vent is ook koning van slechte concepten hoor. nicole 12 vind ik in dat zin echt belachelijk kut. niet dat ik daar zozeer voor gevoelig ben, maar ik vind het gewoon zo zielig van hem. waarom moet hij zó laag gaan? en dat terwijl hij geniale dingen schrijft voor deathspell omega, filosofische concepten die werkelijk hard tegen onze beeld van het leven schoppen.
nee, dan krijgen we dit:
2310608.jpg

jaaa mikko, we weten wel dat het fout is.

ik vind dat afsplitsen wel goed, elk project z'n eigen stijl & concept....en Grunt is op dat vlak't sterkste, gaat al het langst mee......geen multitalent, maar met een mic, mixer, een Microcon en een cheapo Korg sampler van niets weet hij wel loeiers van live-sets neer te planten, 1x gezien, een van de beste pe-optredens ooit (mss dankzij de ronduit grove visuals?). hij kan veel met bijna niets.....is eens wat anders dan de ene dod meatbox naast de andere voor een paar meter :-p

over wat laag is en wat niet ga ik't niet hebben, check de Nicole12 live-tape en we praten verder ;-)

en pet af voor z'n Industrial Recollections-label! ouwe killer-tapes op CD persen met no-bullshit artwork.....Trait, Streicher, Contagious Orgasm,....hopelijk ooit Slavestate, Terre Blanche en dat fraais....

Back