Ensoniq SQ-80 gezocht

Status
Please reply by conversation.

renepela

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een Ensoniq SQ-80.
Ik ben bereid er ongeveer 350 euro voor neer te leggen. Een ruil is eventueel ook bespreekbaar.

DAcht dat dat zo'n beetje de gangbare prijs was. Wat is dan een gangbare prijs?

275-350 zou ik er zelf voor betalen. Misschien 375 maar dan moet je hem wel heel graag willen en het een hele mooie zijn met cartridge bijvoorbeeld.

350 bieden is een heel nette prijs, daar heb je bijna twee ESQ1's voor. Je krijgt boven de ESQ1 polyfone aftertouch en wat meer waveforms.

En een stabielere programma omgeving (tenzij je de ESQ1 update met de laatste EPROMS)

Nou alleen nog eentje zien te vinden :-)

Ik vind € 350,- voor deze synth niet heel veel geld, klinkt als een dijk, veel synth voor weinig dus.......je kunt voor dat bedrag niet eens een SH 101 kopen.

Tja de prijzen voor hybride synthesizers zijn over het algemeen gewoon belachelijk laag. Kijk bijvoorbeeld naar de Waldorf MicroWave of de Korgjes. Alleen de PPG en Waldorf Waves gaan voor verzamelaarsprijzen weg. Als ik bijvoorbeeld luister naar het geluid van een Prophet 2002 weet ik ook zeker dat software in geen jaren zo ver zal komen. Al die rare digitale en analoge trucs die op het geluid worden toegepast zijn echt heel erg moeilijk te emuleren. Zelfs een MPC-60 of CZ-3000 hebben van die compander achtige trucs die een bepaalde lekkere analoge vervorming en compressie geven aan het geluid.
I was raving for months (much to the bafflement of Josh and Tony) in particular about the sound a PPG makes where only the low and highest harmonics seem to be present. One day, I walked into the lab while Josh was testing the VS hardware, and happily exclaimed "That's it! That's it!! That's the sound I mean! What's the waveform?" It turned out it was only a sine wave, but it was tuned so low that the image of its one harmonic was audible as a very high, airy harmonic.
http://www.vintagesynth.com/sci/birth.txt

Tijd om deze weer eens omhoog te schoppen. Ben nog steeds zoekende. Prijs komen we vast wel uit.

Nog steeds aan het zoeken. Ebay USA lijkt me geen optie i.v.m. de gigantische verzendkosten.

Ik heb de mijne maar weer eens uit zijn case gehaald en ben er al avonden mee aan het klooien....voor mij is deze synth toch wel redelijk ultiem te noemen, onbegrijpelijk dat ie gebruikt zo weinig opbrengt, kan ie wel hybride zijn, maar dat is een VS ook, alleen kost die het 3-4 dubbele.

Ik heb de mijne maar weer eens uit zijn case gehaald en ben er al avonden mee aan het klooien....voor mij is deze synth toch wel redelijk ultiem te noemen, onbegrijpelijk dat ie gebruikt zo weinig opbrengt, kan ie wel hybride zijn, maar dat is een VS ook, alleen kost die het 3-4 dubbele.

Ik heb hem aan een producermaat in de USA aanbevolen..hij zei "ja dat zal wel"..ik zei "you dont knwo what you are missing"..Ik vind hem ook top...

Alleen zo jammer dat die sq-80 gewoon nergens te vinden is. Is er dan echt niemand die hem wil verkopen?

SQ-80

SQ-80

Ik heb mijn SQ80 een jaartje geleden kunnen kopen voor 250 euro.
Mijn gouwe ouwe ESQ-1 was net overleden (destijds nieuw gekocht voor 4000 harde guldentjes)
SQ80's zijn zeer moeilijk te vinden........
Ik verkoop hem niet :frons:

Ik heb er een die het goed doet geluid/MIDI/toetsenbord/Disk drive

Het display is ooit geserviced en dat heb ik ooit al eens opnieuw gesoldeerd het knippert nu af en toe weer het zou goed zijn om dat even te laten fiksen door iemand die goed is met electronica/servicen. de bovenkant klapt open en een paar plastic busjes waar de boutjes in horen zijn afgebroken, niet erg voor studio gebruik, zou natuurlijk beter zijn om te fiksen (met een mengsel van superlijm en dubbelkoolzure soda bijvoorbeeld wordt ook gebruikt om de kam van gitaren te repareren)

Zit er niet echt om te springen om 'm weg te doen maar ik kan het geld wel gebruiken als ie mint zou zijn zou ik er veel meer voor vragen dan je biedt, maar effe kijken of we er kwa ping ping uitkomen :-P

Hij heeft veel meer waves dan de ESQ-1 (attack transients beetje als de D-50 en drums) super rauwe 8-bit kwaliteit als de filters helemaal openstaan en verassend warm en rond als ze dicht gaan affijn blah blah dat weet je wel daarom zoek je er iimers een... mail me ik kijk hier bijna nooit djsynchro(AT)stikka(PUNT)net

Status
Please reply by conversation.
Back