ibanez 202 analog multiprocessor

kan weg, niet echt duur, staan er nog enkele ibanezen bv ad190 en ad100, goede delays, weinig geld, denk beter dan de ad9's

Ik heb liever een AD9 dan een 202.
Da's geen "nee" op jouw vraag of een 202 meer waar voor zijn geld is dan een AD9.
Want ik denk dat het antwoord op die vraag lastig is en afhangt van veel dingen.

Maar ik zou niet graag op het podium staan, en moeten pielen en sjouwen aan een 202.
Daarom heb ik liever een AD9.

ja da's inderdaad wel een goed argument.
ben zelf op zoek naar een goed analoog delay effect, tape-echo's is me wat veel gedoe, digitaal delay ligt me ook niet echt. vandaar dat ik op die ad230 uitkwam.
sta zelf niet meer zovaak op het podium.
ben wel benieuwd, zie ze vrijwel nooit en volgens mij ben jij de enige die erover bericht heeft op het forum. vandaar de interesse in je mening/ ervaring met die ibanez.

Ik wil kan een paar demootjes maken als je wilt.
En ik ben de laatste tijd toch in de demo-maak-mood :)
Ik vind de Boss DM2 en DM3 ook erg goed.
Lijkt erg op de Ibanez vind ik.

een demootje is altijd leuk.
maar ...heb je een 202 of 220 , als er al veel verschil is??
Ben ook vooral gewoon benieuwd naar je indruk, hoop hem zelf over een week of 2 alhier te hebben. Ja zoals gezegd heb me laten verleiden, ben erg benieuwd.

Bedenk wel dat de ad9 [en die boss] gitaar PeNdaaltjes zijn ...Dus het ingang is aangepast voor gitaar singlecoil en humbuckers , en eigenlijk niet echt voor de hoge output van een synth.
Bij 19 inch gear zoals de 202 en 220 zijn de ingang mooi af te regelen op elk ingangs en uitgangs niveau.
Zelf heb ik de erg goed voor gitaar klinkende ad9 gehad ,maar als ik nu moet kiezen ,ga ik liever voor de extra modulatie mogelijkheden op de 19 inch ibanez .
De flanger/doubler/chorus/delay mogelijkheden zijn dan toch wel wat leuker dan een "one trick pony" peNdaaltje.

zijn ze het niet waard?, zie soms enorme prijzen voor een ad9 , is de 200 serie niet beter cq het geld waard?
en waarom heb je ze weggedaan, als ik het mag vragen.

magje vragen
ik had m gewonnen en moets betalen [ebay] was blij kwam aleen invoer 50 eu by - was vergeten dat suise niet meedoet met de eu

iig was een grote zware 19 "case niet zoals moderne va synth gemaakt worden nee egt dik metaal
mooie grote moog alike knoppen erop klasse apparaat
wat ik had gelezen dat de ad220 net een stap onder de 230 zit waarom ?
ik heb ze [toen ] uitvoerig vergeleken zag nioet egte verschillen
er zit op beiden een modulatie lfo [osc ]
asdaar nou ook nog bv div golf vormen voor gekozen konden worden ,
en op verschillenden point ingezet kon worden ...net as by bv een synth

dan wordt leuk

dus je vraag waarom ik m verkocht iste beantwoorden met eefee keertje een klasse product van toen checken ....
en toch te weinig mogelijkheden na mijn zin voor zn geld!

by moet er meestal iets uit / alvorens ik iets nieuws ka kopen !
:r:bekdicht::Z tsja

deze wast dus [mooi in een rack !!! slikricky spul]
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1141201#post1141201

:okdan:
ik denk watik wil is van bv live wire een vulcan modulator module en nog een "intelligente " bbd ..delay module ....waar je wat dingen kan patchen ...leuk

marhijs wil weer een pedal want das makkelijker ....en kleiner en doet ongeveer t zelfde ...
klopt denk ik wel met de ad,z van ibanes
daarom zijn de goede pedalen ook erg duur boven de150.-:eureka:
zoziejemaar, voor ieder ister zn ding

momenteel twee analoge delays
een electric sound analogdelay [bbd] simple yet erg liquid sounding,
en een boss be 5 multie fx unit[4 boss pedal in a floorunit]

nog een delay van ibanes dmd2000 [leuk voor zn geld ...vindtik]
zelfde soort mogelijkheden as de ad220/230
aleen digitaal en memory [feedbackloop mogelijk]

een demootje is altijd leuk.
maar ...heb je een 202 of 220 , als er al veel verschil is??
Ben ook vooral gewoon benieuwd naar je indruk, hoop hem zelf over een week of 2 alhier te hebben. Ja zoals gezegd heb me laten verleiden, ben erg benieuwd.

volgensmij [kijk hier voor pixie van de ad220 ]
is de ad202 identiek qa mogelijkheden ...
want multiflange mogelijkheden op de ad220
heet op de ad202 weer chorus /doublin / delay / flange

oja kvindt de ad220 toch egt mooiere looks / knoppen hebben :okdan:

Ik heb liever een AD9 dan een 202.
Da's geen "nee" op jouw vraag of een 202 meer waar voor zijn geld is dan een AD9.
Want ik denk dat het antwoord op die vraag lastig is en afhangt van veel dingen.

Maar ik zou niet graag op het podium staan, en moeten pielen en sjouwen aan een 202.
Daarom heb ik liever een AD9.

Als je dan toch een AD-9 beter vind, kan je beter de re-make van Maxon nemen die speelt de oude Ibanez AD-9 compleet weg(de reïsue helemaal). En op de pro versie heb je nog een schakelaartje voor double head delay.
Die nieuwe Maxon pedaaltjes kosten wat,maar zijn het(vind ik)meer dan waard. Ik heb de Maxon reïsue van de FL-9 en die speeld echt veel mooier dan de ibanez reïsue(en ook het origineel). Het is zeg maar het verschil als tussen een jen sx1000 en een minimoog D model.

Ik ken de maxon en de ibanez reissue zelf niet.
Heb enkel de oude AD9 gehoord.

Wat is er beter aan een maxon versie?
Is dat in woorden te beschrijven?

Ik heb een Maxon AD-900 en een Ibanez AD-202
De Maxon is in het laag vele malen muzikaler voor mijn gevoel.
Ook de feedback is warmer en minder gruizig op de maxon.
De Ibanez gebruik ik meer op drums in Double-mode erg lekker bijv. en de maxon meer op synths.
Voorbeeld van AD-900+Jupiter4 heb ik ooit eens gepost hier op sf, human lfo

Als je graag 1 van mijn andere Rolandjes door bijv. de 202 of ad900 wilt horen, dan hoor ik dat graag ;)

ik dacht dat de ibanez 220 en 230 hetzelfde waren als de 220 en 230 van maxon. alleen andere naam erop, zelfs de schema's en betiteling van de printplaten zijn authentiek maxon.
maxon staat voor zover ik begrijp voor meer kwaliteit , ook in gebruikte onderdelen, dan de spullen die ibanez op zichzelf maakte,
misschien is iemand anders echter beter op de hoogte van de samenwerkingsgeschiedenis tussen ibanez en maxon (maxon heeft een tijd (?) het ontwikkel werk voor o.a. ibanez gedaan)

Laatst gewijzigd:
ik dacht dat de ibanez 220 en 230 hetzelfde waren als de 220 en 230 van maxon. alleen andere naam erop. misschien is iemand anders echter beter op de hoogte van de samenwerkingsgeschiedenis tussen ibanez en maxon (maxon heeft een tijd het ontwikkel werk voor o.a. ibanez gedaan)

wat ik toendertyd heb gelzen over de ad220/230 dat t mooiste van ibanes is geweest qa delays
kan ook gelul zijn door gebruikers om hun verkoop op te hemelen ,
iig zijn t egt robuuste producten - rock solid buildt
ik vondt de looks en knoppen en led rij egt te waanzin ..koste me veel ..hebm denk daarom weggedaan
toch goed om eens te proberen ,..
zo hebk ook een een tc m5000 thuis gehad 3 maanden tot t bedrijf m terug wilde en me de aan koop som onde neus schoof 9000 gld ofso was dat wist k meteen
t verschil met egt quality fx [digi of niet
en bv een d two delay van 200eu

zo geld dat vast ook met ...analog equipment

stukje geschiedenis:
In the 1970s, the Nisshin Onpa company, who owned the Maxon brand name, developed and began selling a series of effect pedals in Japan. Hoshino Gakki licensed these for sale using the name Ibanez outside of Japan. These two companies eventually began doing less and less business together until Nisshin Onpa ceased manufacting the TS-9 reissue for Hoshino Gakki in 2002.

ja dat idee had ik ook, zo van: wil nou wel eens weten of ze echt zo goed klinken.
vraag me wel af of ik de voeding eenvoudig kan ombouwen naar 220v of dat ik aan de adapter moet ?

Attachments

• voeding-110of220--.jpg
    voeding-110of220--.jpg
    193,1 KB · Bekeken: 95
Laatst gewijzigd:
OP het schema van jou staat dat het al een 220v versie is ..de stekker links zit erop aangesloten.
Of heb je een 110v versie ?
Dan zit die waarschijnlijk primair aangesloten zoals op dat kleine schemaatje links onder in.
Dus die moet dan omgebouwd worden naar dat grote schema.
Op het eerste gezicht niet echt veel werk [soms zit dit ook met steekverbindingen]
Logisch eigenlijk met die trafo ,want 2x 110 volt van een primair gescheiden trafo is namelijk 220v ;)
succes

ja ja , dus doorverbinden ( ik heb nu de 110volt versie) en waarschijnlijk ook een iets zwaardere zekering erin ?
nou als het niet te moeilijk is , zou dat moeten kunnen lukken

Back