Stelt zich voor

Menph

Nieuwkomer
Hallo Forumleden!

Mijn naam is Menno en ik ben 25 jaar oud. De behoefte om iets met muziek te doen was er al, maar sinds ik wat meer tijd overhoud mag 't zich ontplooien. Ik ben keyboard lessen gaan nemen en ben nu op zoek naar een geschikt keyboard.

Mijn budget is €1000 / €1500

Koude, analoge en 'hoekige' geluiden spreken me het meest aan. Muziek van 30 jaar terug zoals veel 'new wave' bands destijds ter gehore brachten.

Het (moderne) keyboard wat ik zoek moet hier aan kunnen tippen.

Hier enkele voorbeelden van projecten die me aanspreken:

Welk keyboard raden jullie mij aan? En waar zou ik eventueel aan dit keyboard kunnen geraken?

Mijn dank is groot.

Groeten,

Menno.

Ik zou niet voor één keyboard gaan, maar eerder hier
en daar enkele oude bakken op de kop tikken. Die
zullen ook meer die droge, analoge klank hebben die
je zoek. Verder vind ik oude Casio's een vrij goed
alternatief voor een 80's sound, maar da's personelijke
smaak.

Groeten,
Bu:Z

huiswelkom.jpg

.. :erm: heb ik nu een déjà vu? Is deze vraag + linkjes niet al eerder voorbij gekomen?

Welkom :mega:

De sounds die jij bedoelt zijn op zich niet heel bijzonder en kun je uit vrijwel elke synth wel halen. Als je budget inderdaad tot max. 1.500,- strekt zou ik eerst gewoon eens een VA synth proberen (VA = Virtual Analog, het soort synths waarmee ze in de 2e helft van de jaren '90 zijn begonnen analoge bakken zoals gebruikt in de muziek waar jij van houdt na te bootsen).

Met bijvoorbeeld een 2e hands Roland JP-8000 kom je echt een heel end en die kost je denk ik rond de 450-500 tegenwoordig. Echt een fijne bak waar je goed synthese op kan leren en die ook nog eens lekker klinkt. Kan je later altijd nog iets bijkopen, misschien wel een echte analoge synth.

Uiteraard zijn er veel meer mogelijkheden en die zullen hieronder ook wel genoemd gaan worden. Maar hoe dan ook zal je ergens moeten beginnen :D

Succes!

Back