Electro met Serge modular

Sander02

Gepokt en gemazeld
Hoi,

Heb een maandje op iemand z'n Serge modular mogen passen, en heb voor de gelegenheid eens een lekker electro trackje gebakken.. ben er blij mee.

Op 1 bliebje na ergens in 't nummer (doepfer 404) komen alle geluiden uit de Serge. Alle tracks, de bas, snare, clap,bass zijn 1voor1 met de Serge gemaakt en later gestapeld en in Cubase gesequenced.

Had er nog wel van alles mee willen doen, maar je moet een keer stoppen, vind 'm prima zo hehe.

De galm overigens is een Quantec QRS :P :P enjoy

Attachments

• Serge_for_more.mp3
    6,8 MB · Bekeken: 112
Hoi,

Heb een maandje op iemand z'n Serge modular mogen passen, en heb voor de gelegenheid eens een lekker electro trackje gebakken.. ben er blij mee.

Op 1 bliebje na ergens in 't nummer (doepfer 404) komen alle geluiden uit de Serge. Alle tracks, de bas, snare, clap,bass zijn 1voor1 met de Serge gemaakt en later gestapeld en in Cubase gesequenced.

Had er nog wel van alles mee willen doen, maar je moet een keer stoppen, vind 'm prima zo hehe.

De galm overigens is een Quantec QRS :P :P enjoy

veel div soundjes
dus allemaal los gemaakt later met audio gerrancheerd

[zo werk ik eigenlijk nooit
[luxe van meeredere analog apparaten]
wel tof ...by 1.40 zitten veel ..div blieps
ala atari achtige game sounds [serge..liquid sounding]

ms404 kan ook apart klinken hoor met twee high speed lfo,s goed voor sound fx ,...underschat / byna zeldzaamsynthje ook
tof !
kgeef m een dikke 8.5
vooral voor de orginaliteit

eerste keer luisterenm d8ik een loop van soort 808 iets eronder

maarnee
:W:okdan:

thx! Ja ik had eigenlijk niet veel keus dan 't zo te doen, al was t wel flink lastig allemaal.. kon alleen maar de gate triggeren vanaf m'n doepfer en dat was 't.. was heel blij dat de serge zelf een sequencer had, en ik wilde perse een track met alleen maar serge erin :)

Klinkt allemaal zeer leuk en overtuigend, maar zou je ook es een demootje van die qrs kunnen maken? Bvb een leuk arpje en dan gewoon cutoff ff pielen?

klinkt heel leuk. Een beetje een antwoord op de vragen van verscheidene mensen of serge ook 'normale' dingen kon rond monopoly's hoofd toen die hier nog was.

Gagarin

@vinnie, ik heb de sequencer veelvuldig gebruikt, vaak had ik alle 4 de rijen nodig voor een levendig lijntje.. 1 rij voor de toon, 1 voor filter, 1 voor portamento, 1 voor de decay op de modulaire envelope.. voor de portamento gebruikte ik de smooth-generator die door de sequencer aan/uit werd gezet. Ook voor wat vibrato op een toon, gebruikte ik de steps van de sequencer om mbv VC mixer te bepalen op welke step vibrato moest bijv.

Verder de DTG, de random, veel met noise gewerkt voor de drum geluiden.
Voor de clap bijv. gebruikte ik de DTG om de sequencer heel snel te clocken, en de output daarvan samen met de white noise als modulatie-bron, stuurde ik naar de oscillator.

Ben helaas niet aan de phaser en de quantizer toegekomen, voor de rest zo'n beetje alle modules gebruikt.

@Gagarin12, ja met die gedachte begon ik ook, was ook benieuwd of ik 't eruit kon persen.. waar je eigenlijk het meest tegenaan loopt is het stemmen, echt micrometer werk om alles 'in tune' te krijgen vooral bij de sequencer.

@Mansher, zal eens ff kijken wat ik kan bakken met de QRS

Dank allemaal.. de reden voor MP's afwezigheid ga ik niet uitleggen, maar hij heeft 'm ook gehoord ofkorst :)

Ben er voor mezelf nu wel uit waar ik voor ga sparen.. oja, eerst een nieuwe auto *zucht*

klinkt heel leuk. Een beetje een antwoord op de vragen van verscheidene mensen of serge ook 'normale' dingen kon rond monopoly's hoofd toen die hier nog was.

Gagarin

indeed
kvondt mp
shizzle ooknie soo..uhh inspirerend
ask zulke modu,llaire spullen zou kunnen gbruiken ,..dan
maakte ik denkik experimentele sounds
maardan anders dan mp
meet ri electro/goa [lees; sliertige/weirde everstopping colapsing..drizzles]

jaja

iig zozie je maar welke meneer erachter de bar staat ...zo klinkt t klokje
sander 02 [was 01 bezet hehehe]
leuk nrtje [iig voorjezelf omdat jij precies weet waar wat mee gemaakt is :doei:

"leuk nrtje [iig voorjezelf omdat jij precies weet waar wat mee gemaakt is"

Ja precies, ik kan het wel aan m'n totaal A-muzikale pa laten horen, maar die weet niet hoe je ertoe gekomen bent en die zal de muziek wss niet zo waarderen.. en ehh inderdaad, Sander 01 was al bezet ja grr story of my life, er zijn teveel sanders haha, vrijwel altijd met 1 of meerdere sanders in een klas gezeten echt ongelooflijk mja we doen het ermee.

Wat betreft MP, ieder z'n ding, met alle respect voor z'n werk.. ik schat zo in dat er bij hem meer een technieker inzit die kwijlt bij de mogelijkheden, en ze ook moet proberen anders slaaptie niet hehe.. dat herken ik wel, mijn achtergrond is anders en ik speel al lang toetsen dusja dat "verscheelt" al natuurlijk.. ik kick op andere dingen. Maar zo'n discussie ga ik eigenlijk zelden aan met MP, ik kan prima genieten van a-tonale herrie op z'n tijd.

Tijdje terug zo gelachen, een gozer uit de buurt stelde voor om een casio-keyboard mee te nemen naar MP zodat-ie z'n modulairtjes kon stemmen op een zuivere A-toon uit de casio.. nou die heeft het geweten :D

Mijn ervaring met de Serge is dat als je bruikbare (tonale) sounds eruit wilt halen, en met bruikbaar bedoel ik eigenlijk dat je er ook andere geluiden overheen kan leggen.. dan moet je flink je koppie erbij houden en vooruit plannen, hoe graag je dat ook niet wilt soms :P je wilt natuurlijk dat niets je creatieve proces in de wegzit als je al die mogelijkheden onder je vingers hebt.. maar je wilt ook niet 15 minuten lang alleen een kick-track opnemen, en er vervolgens achter komen dat-ie niet past als je de hele patch al hebt omgegooit. Je moet op een gegeven moment kiezen, en die werkwijze hou ik wel van.

Monnikenwerk!!!
Maar het resultaat is er zeer zeker naar. Knap gedaan en fijn dat het funkt :)

Back