Vraagje aan Beyerdynamic DT990 eigenaren

peterdh

Collabs
Hallo mede-forummers,

Ik heb zelf een Beyerdynamic DT990 koptelefoon. Omdat mijn monitoren in reparatie waren, heb ik wat patches op mijn Korg Z1 gecreëerd via de DT990. Toen mijn monitoren weer terug waren van reparatie en ik de patches afluisterde, waren er meerdere patches die een te schel geluid hadden. Ook bij beluistering over mijn hi-fi speakers bleek dit het geval. De dip in de DT990 zit zo rond de 1khz.
Mijn vraag aan jullie is: Hoort dit bij deze koptelefoon?, of is 'ie stuk (ik heb behoorlijk experimenteel getweaked op mijn Korg Z1, waarbij het geluid weleens wegviel in de koptelefoon).

ik heb ook een DT990 en vind het nog steeds moeilijk om goed in te schatten hoe n mix op speakers gaat klinken als ik op headphones werk. dat ligt echter vooral aan mijn (on)kundigheid denk ik.

als het geluid 'wegviel' in je koptelefoon is het in elk geval geen goed teken...

Bedankt voor jullie bijdragen. Voor alle duidelijkheid...het frequentiegebied rond de 1khz wordt te zwak weergegeven. Hieronder vind je een geluidsfragment van een arpeggio patch, waar bij je duidelijk kan horen dat de noise oscillator met een LPF en hoge resonantie (+ een lfo) te schel klinkt, terwijl het op m'n DT990 Pro netjes klinkt.

Attachments

• DT 990 Pro Test 1.mp3
    1.011,8 KB · Bekeken: 119
Zou iemand de audio snippet willen afluisteren op zijn DT990 Pro en vertellen of het goed klinkt?

Als je een koptelefoon op zet, heb je niks te maken met de akoestiek van je studio. Goed mogelijk dat e.e.a. ook met die akoestiek te maken heeft...

Als je een koptelefoon op zet, heb je niks te maken met de akoestiek van je studio. Goed mogelijk dat e.e.a. ook met die akoestiek te maken heeft...
Ik heb het in 2 verschillende ruimtes beluisterd, met hetzelfde resultaat.

Echt niemand?;{ =(

Binnen een 2tal weken kan ik 'm wel eens testen, mijn huidige hoofdtelefoon is aan vervanging toe, en ik ben van plan om me een DT990 PRO aan te schaffen.

Kan me trouwens niet voorstellen dat er hier zo weinig DT990-eigenaars op 't forum zitten?

Ik heb meerdere keren iets verpest door het op de 990 te mixen, nu gebruik ik hem echt alleen nog als tweede referentie en voor de late uurtjes en als ik dan in de late uurtjes werk tweak ik niet aan mijn bestaande sounds.

Ik heb al erg snel dat iets op 990 lekker rauw klinkt en als ik dan terug ga naar mijn mackie hr824 is dat totaal niet het geval.

Ik zal morgen middag eens voor je luisteren door mijn 990.

Ik ben over het algemeen wel te spreken over het geluid van de pro.
Maar toch ook maar eens wat met die filtertjes testen.

[EDIT] Over de speakers hier (gewoon huis, tuin en keuken spul) klinkt het niet TE schel.
Wel teveel res naar mijn smaak.

Laatst gewijzigd:
Ik zal morgen middag eens voor je luisteren door mijn 990..
Super
[EDIT] Over de speakers hier (gewoon huis, tuin en keuken spul) klinkt het niet TE schel.
Wel teveel res naar mijn smaak.
Ik bedoel ook dat juist de hoge resonantie te schel klinkt op mijn luidsprekers, terwijl er geen vuiltje aan de lucht is op mijn DT990.

Hmm...

Ik begrijp wat je bedoeld, Ik vind de res idd minder storend in mijn DT dan over de speakers.

Is de DT 990 altijd open? oftewel, is de jouwe open?

Nogmaals: Ik vind de res teveel open staan, maar dat is meer een smaak ding.
Volgens mij is er niks mis met de wave.

Ik ga binnenkort eens wat expirimenteren met die filtertjes.
Ik zal mijn bevindingen hier posten.

succes en groetje,
Maarten

Toen ik mijne kocht was er een open systeem te krijgen maar ook een dichte.
Plaatje van de open.
Beyerdynamic-DT990-Pro.jpg

Er is er dus ook een met een dichte schelp.

Back