Fantom X7, geluid vreemd!

robbie50

ferkeert lit
:)

Hallo,

Misschien hebben jullie een idee.....
Als ik op mijn X7 speel heb ik het idee dat het geluid vervormd, anders is dan het was.
Net of het door een "phaseverschuiver" (op zich een lekkere effect) loopt....
Het lijkt ook net of alle klanken dat doen, piano....strings ect....
Ik heb echter niets aan mijn set-up veranderd.....
( kan het iets te maken hebben met MIDI?......ik gebruike M4U miditerminal, maar die heb ik hier ook al 2 jaar staan)

graag reacties,:okdan:

robbie

Dit klinkt als de bekende 'midi-loop'. Als je via midi-sequencer je spel opneemt, zet dan de midi local in de X7 midi routing op uit...

Dank, maar WAAR vind ik deze optie?:?
Je hebt mij wel op weg geholpen, als ik de USB optie op USB zet is het geluid ook weer normaal, maar dan heb ik geen midi IN meer.......=(

graag reactie.....

groet,

robbie

yes klinkt als een midi loop zoals Hentheman5 zegt.

Dan hoor je dus 2 keer dezelfde noot getriggerd. 1 keer door de synth zelf en 1 keer via (de) midi (omweg). De 2de noot is miniem vertraagd door de (relatief) lage bussnelheid van midi, maar da's genoeg om het phase effect te horgen.

Snelste oplossing: trek een midikabel uit de X7 (out of in boeit niet) en kijk of het vervormde geluid weg is, dan weet je meteen zeker of het midi was. Dat is dan echter de vastelling wat het probleem is. Niet waar het vandaan komt: Misschien heb je ergens "midi thu" of "midi echo" in je software of midi terminal instellingen aangezet?

(Wel ff de X7 uitzetten als je het stekkertje erin of eruit trekt - niet dat ik dat ooit doe, maar toch maar doen! ;))

Aah, je hebt het al gevonden. Is dat de usb kabel van de midi M4U terminal naar PC?

Kijk eens in je software of in de driver van de m4u (als je daar wat in kunt stellen)

edit: te snel gelezen. Als je MIDI Vanuit de X7 via USB naar de PC stuurt, dan weet de software daar waarschijnlijk niet niet van (die midi interface is niet geactiveerd) waardoor midi in daar genegeerd wordt. Of midi thru of echo staat voor die interface uit.

L56 en anderen........Dank!:doei:
Het probleem is opgelost, ik heb USB mode nu staan op midi.
Nu werkt het, ik zal proberen een foto te plaatsen.
En midikabel eruit trekken als de synt aanstaat is nog nooit een probleem geweest hoor!:okdan:

Dank nogmaals....

groet,

robbie

Back